arnomusicman
Radiation!
Ja, ik heb naar bestaande threads gezocht! (is dat vast geen opmerking meer waard)
Wat zijn behalve stabiliteit voordelen van een hardware sampler vs. software?
Ik moet nu echt eens een sampler gaan aanschaffen, en heb eens rondgekeken naar betaalbaar spul (niet té oud, en compleet met scsi cd-rom etc.). Maar: of je kunt van bepaalde merken niet importeren, of ze zijn traag etc.
Qua PC: mijn 2,53 Ghz met 1GHz RAM is besteld (met W2000 erop). Die kan het dus wel trekken qua software.
En ik heb een redelijke ASIO 8I/O geluidskaart, en er komt Cubase SX op te staan. Wat softsampler gaat mijn interesse uit naar HALion.
De sampler zal alleen in de studio gebruikt worden.
Wat qua hardware financieel nog mee kan met HALion zijn bv A3000´s en S3200XL´s. Kunnen die nog met de genoemde software concurreren?
Is de dynamiek van de softsampler alleen afhankelijk van de geluidskaart?
Graag jullie meningen, geen discussies. Dat verzandt nogal eens.
Wat zijn behalve stabiliteit voordelen van een hardware sampler vs. software?
Ik moet nu echt eens een sampler gaan aanschaffen, en heb eens rondgekeken naar betaalbaar spul (niet té oud, en compleet met scsi cd-rom etc.). Maar: of je kunt van bepaalde merken niet importeren, of ze zijn traag etc.
Qua PC: mijn 2,53 Ghz met 1GHz RAM is besteld (met W2000 erop). Die kan het dus wel trekken qua software.
En ik heb een redelijke ASIO 8I/O geluidskaart, en er komt Cubase SX op te staan. Wat softsampler gaat mijn interesse uit naar HALion.
De sampler zal alleen in de studio gebruikt worden.
Wat qua hardware financieel nog mee kan met HALion zijn bv A3000´s en S3200XL´s. Kunnen die nog met de genoemde software concurreren?
Is de dynamiek van de softsampler alleen afhankelijk van de geluidskaart?
Graag jullie meningen, geen discussies. Dat verzandt nogal eens.

is er nog altijd 
) De s5000 was ook te 'hoog' gegrepen voor mij, er zaten opties op die ik nooit zou gebruiken, om mee te beginnen de volle capaciteit van de akai (32 midi-channels, per kanaal 6 octaven aan samples op je klavier, en dat weer maal X; absurd veel)