Korg Kronos

Hee, mocht ik het op Kronoshaven.com kunnen plaatsen, dan houd ik me aanbevolen (ook als ik het niet mag plaatsen) :D

het is inderdaad niet de bedoeling dat je die files online zet. Dit is puur een tijdelijke snapshot van wat ik nu heb. Daar komt bij dat lang niet alle combi's al helemaal klaar zijn. Bijvoorbeeld die laatste Cathedral angels moet nog verder afgemaakt worden.

En ik vind het niet erg als een aantal mensen hier plezier hebben van de sounds en combi's die al goed bruikbaar zijn, maar het is dus zeker niet de bedoeling dat dit nu op andere sites online gezet gaat worden.

Ik heb ook nog maar eens een bezoekje gebracht aan het Korg-forum.

Ze zouden daar het forum opnieuw in kunnen delen in aparte boards,
zodat je minder dubbele informatie leest.
Misschien wekt dat gegeven irritatie op. Er is net een post geplaatst over dit onderwerp.

En natuurlijk worden de mensen heel flauw en geïrriteerd van alle RH3 problemen.
En dat kun je duidelijk in bepaalde posts terugzien...
Vooral dat Korg zegt dat het maar 1% betreft van de 88 en 73 varianten, wekt boosheid op.

8>

Laatst gewijzigd:
Ik heb inmiddels het probleem een beetje door bij Korgforum.

Ze zouden daar het forum opnieuw in kunnen delen in aparte boards,
zodat je minder dubbele informatie leest.
Misschien wekt dat gegeven irritatie op. Er is net een post geplaatst over dit onderwerp.
Ik heb die post net gelezen, ze gaan daar inderdaad ingrijpen. Is naar mijn mening ook hard nodig aangezien het daar compleet verziekt is en meerdere mensen respectloos met elkaar omgaan inmiddels daar. Ze hebben het veel te lang op zijn beloop gelaten, en laten we eerlijk zijn, dan ga je gewoon naar het volgende forum. Er zijn forums zat op internet waar over dezelfde onderwerpen gesproken wordt.

De situatie waar ze nu in zitten heeft ze toch wel de nodige leden gekost denk ik. Dus het is afwachten of die terug gaan komen als ze de boel daar weer op orde hebben.

maar goed, weer terug naar de fun stuff :), heeft iemand al de sounds uitgeprobeerd en al een mening ? :D

Hoi Quifster laat ik dan maar de eerste zijn die zijn mening geeft over je creatieve gifts.

Ik heb ze vanavond allemaal uitgeprobeerd.
En ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben.
Heerlijke ruimtelijke sounds waar wat mij betreft, into the orbit, souvenir of China, resonance island, maar ook de mooie Keltische piano's prachtige uitschieters zijn.

Van al je creatieve ideeën, vind ik er zes niet zo geslaagd.
Maar de rest zal waarschijnlijk op mijn Kronos blijven staan.
Wie weet ga ik daar nog wat mee doen, in combinatie met de Tyros 4.

Dus van de 40, zijn er zes niet zo geslaagd.
Dat zijn in mijn optiek de combi's
UE002 The space Trip
UE014 Waves in trance EP
UE019 Rising sun Piano

Wat betreft de programs:
UG000 Trance Theatre Arp 1
UG003 Dance lead dry
UG012 Maximum Overdrive Ld

Ze blijven wat mij betreft in eerste instantie er allemaal op staan.
Maar 6 zijn er dus wat minder geslaagd, ten opzichte van 40 in totaal.
Ik vind dat een super goede score. :okdan:

Je initialen laat ik er achter staan, zodat de geest van Quifster door mijn Kronos blijft waren... ;)

Goed gedaan, Quifster en nogmaals reuze bedankt.

8>

Super Combi's

Super Combi's

Quifster, wat heb je mooie dingen gemaakt.

Uitschieters vind ik:

Souvenir of China
Headstrong
Glowing Steps
Resonance Island
Rising Sun Piano
Ambiant Flute.

New Age pad had mijn hart al veroverd met de combi Movin Pad. Hier hoor ik eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil. Maar het gaat ook om subtiele zaken.

In ieder geval ben ik er erg blij mee. Het zit helemaal in de sfeer, waar ik van houd.

Top, dat je dit wilde delen.

Nogmaals bedankt.

UE002 The space Trip
UE014 Waves in trance EP
UE019 Rising sun Piano

Wat betreft de programs:
UG000 Trance Theatre Arp 1
UG003 Dance lead dry
UG012 Maximum Overdrive Ld
Dat zijn er best weinig, en het is duidelijk, je houdt niet van dance achtige sounds en combi's :D

Overigens, de space trip is specifiek voor 1 doeleinde gemaakt en is denk ik onspeelbaar voor jullie door de verschillende noten die eruit komen. Als je wilt weten hoe de sound bedoeld is moet je maar eens op pad 1 drukken (waar je die akkoorden kunt vastleggen op het touchscreen). Dan blijkt die ineens wel goed te werken.

Nog een tipje, die celtic piano's staan nog op -12 getransponeerd in de timbres (ivm de keyboard problemen in het laag bij mijn kronos), dus voor het normale piano spel dien je de eerste 5 timbres op de pitch pagina even met plus 12 op te hogen, zodat de C3 weer op C3 ligt en niet op C4 (duidelijk ? hahaha)

New Age pad had mijn hart al veroverd met de combi Movin Pad. Hier hoor ik eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil. Maar het gaat ook om subtiele zaken.
Klopt, echter de truuk hier zit erin als je een akkoord aanslaat dat je de hold pedaal maar eens in moet houden, als je dat doet dan zul je zien dat er ineens heel veel spannende movements achter de standaard sound gaat gebeuren.

Dat maakt het overigens wel lastig besef ik me nu, het zijn sounds en combi's puur voor mezelf met behoorlijk wat truukjes in die combi's die je niet zo 1 2 3 ontdekt. En aangezien er niets gedocumenteerd is :D

Laatst gewijzigd:
Os 1.5 is beschikbaar op de korg site. Vooral de extra user banks zijn nu erg handig!

Dat maakt het overigens wel lastig besef ik me nu, het zijn sounds en combi's puur voor mezelf met behoorlijk wat truukjes in die combi's die je niet zo 1 2 3 ontdekt. En aangezien er niets gedocumenteerd is :D

Ik begrijp helemaal dat sommige combi's voor andere onbegrijpelijk zijn, maar dat maakt het juist spannend, want het was duidelijk, dat je er een bedoeling mee had.
Al met al blijft er veel bruikbaars over. Chapeau :okdan:

Hoi Quifster,

Die Celtische piano's, zal ik vanavond even wat hoger transponeren.

Trouwens, je Karma-kennis komt ook heel mooi uit de combi's tevoorschijn. Alle karma is heel mooi in balans.
Combi's gebruikte ik nog niet zoveel. Maar die van jou zijn zeker een aanwinst. Zo had Korg er eigenlijk ook een paar moeten maken.

Dance-muziek speel ik soms best wel eens, maar het is idd. niet helemaal mijn stijl. Het gaat me dan ook al gauw te hard.
Vooral dat bonk, bonk, bonk, in de drums, kan ik niet zo tegen. Door mijn overgevoelige oren.

Ook nog bedankt voor de update tip, dan zal ik mijn Kronos maar eens gaan registreren.

Ik heb trouwens ook nog een leuke tip voor de andere forumgebruikers.
Hoewel ik vermoed dat veel mensen deze link al kennen.

In ieder geval kun je hier http://www.korgpatches.com/
veel leuke programs en combi's binnenhalen voor de Kronos.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Groetjes,

8>

Ik ben ook aan het downloaden.
Het viel me op, dat ik nog niet eens hoefde te registreren.
Of komt dat nog?

Nee, die melding komt niet.....
Ben nu aan het updaten.....:doei:

rob

Ik ben ook aan het downloaden.
Het viel me op, dat ik nog niet eens hoefde te registreren.
Of komt dat nog?

Okay was wel een beetje vreemd.

De eerste keer dat ik hem update, kwam de melding 1.5 is gereed.
Maar toen ik opstartte kwam de oude update weer tevoorschijn.

Nog maar een keer opnieuw het proces doorgelopen, en gelukkig nu kwam de 1.5 wèl tevoorschijn. Ja super handig, die nieuwe opslagbanken. :)

Alleen het ziet er nu naar uit, dat ik dus niet zal registreren.
Ik sta overal al genoeg geregistreerd, maar mis ik daar wat mee, als je niet registreert?

8>

Had ik precies eender, eerste update geen 1.5 bij opstarten.....
Gewoon nog een keer gedaan en toen stond er inderdaad 1.5!

Maar goed, is gelukt....
Veel plezier....bij mij lijkt het of alles warmer, voller klinkt.....of ligt dat aan mij?:engel:

rob

Okay was wel een beetje vreemd.

De eerste keer dat ik hem update, kwam de melding 1.5 is gereed.
Maar toen ik opstartte kwam de oude update weer tevoorschijn.

Nog maar een keer opnieuw het proces doorgelopen, en gelukkig nu kwam de 1.5 wèl tevoorschijn. Ja super handig, die nieuwe opslagbanken. :)

Alleen het ziet er nu naar uit, dat ik dus niet zal registreren.
Ik sta overal al genoeg geregistreerd, maar mis ik daar wat mee, als je niet registreert?

8>

Bug Fix ect.....

Bug Fix ect.....

KRONOS 61/73/88
System Version 1.5.0 ! ! ! ! November, 28, 2011
New features
KRONOS system version 1.5 includes a number of new features, as listed below. Please
refer to the updated PDF manuals for more information.
• 7 more User Banks each of Programs, Wave Sequences and Drum Kits, labeled
USER‐AA through USER‐GG.
• The maximum number of RAM Multisamples has been increased from 1,000 to 4,000,
and the maximum numbers of RAM Samples and Multisample Indexes have each been
increased from 4,000 to 16,000.
• Support for connecting USB MIDI class‐compliant controllers directly to the KRONOS.
• Installation of an additional 1GB of RAM is now supported, and can be performed at
any authorized Korg service center. This approximately doubles the maximum available
sample RAM, up to about 2 GB.
The following items describe the major functional improvements and bug fixes
included in this operating system update.

General
[Bug fix]
IMPORTANT: When playing samples using VMT - for instance, when playing the SGX-1 -
on very rare occasions the system may have spontaneously restarted. This has now
been fixed.

Effects
[Bug fix]
When changing Programs, Combinations, or Songs, the noise from the “Stereo Analog
Record” effect may not have stopped. This has now been fixed.

MIDI
[Bug fix]
When receiving a MIDI “All Notes Off” message, the KRONOS responded as if “All Sound
Off” had been received. This has now been fixed.

Program mode
[Bug fix]
In CX-3 Programs, in some cases the sliders and drawbars might have responded as if
they were moved in the opposite direction. This has now been fixed.

Combination mode
[Bug fix]
During Combination change, in some cases notes might have been stuck. This has now
been fixed.

Sequencer mode
[Bug fix]
In Sequencer mode, the Drum Track didnʼt send out MIDI events. This has now been
fixed.
[Bug fix]
An operation error may have been caused when executing Erase Measure and Delete
Measure menu commands. This has now been fixed.
[Improvement]
When the menu command “Bounce All Tracks to Disk” was selected, the recording level
was reset to zero. Now, the previous recording level setting is retained.

Disk mode
[Bug fix]
An operation error may have occurred when accessing USB devices containing ADPCM
format WAVE files. This has now been fixed.
Various other minor improvements and bug fixes are also included in this update.
:doei:

Wat doe ik verkeerd?:eureka:
Als ik een prog. bewerk met cut-off EQ-trim (potmeters) ect worden deze instellingen niet opgeslagen......
Ik doe "write prog" naar een lege plek.....
Ik doe vast iets verkeerd, maar WAT?

rob

Back