Alles wordt geupdate via internet,behalve korg die denk geld te kunnen halen via via!
ik hoop dat je gewoon zit te trollen en niet echt denkt dat korg eigenaar is van alle usb leveranciers op deze wereld.
Waarom een update via een stickie......Terwijl zowat 100% percent van de concurrenten eenvoudig via internet het kan doen.
Tsja, ik twijfel dan toch behoorlijk aan je kennisniveau op dat vlak. Want dit is complete onzin. Maar omdat ik ervan uitga dat je jezelf echt geloofd ga ik het je uitleggen.
Een synthesizer is NIET verbonden met internet. Als dat zo zou zijn zou er een webbrowser of FTP interface ingebouwd moeten zijn in de synth, een dhcp aanvraag gedaan moeten worden en je synth een ipnummer in je netwerk moeten hebben. Dat is dus niet zo
Wel hebben sommige synths, zoals de door jouw zo geliefde kurzweil of bijvoorbeeld een virus ti een programmaatje waarmee je een update kan downloaden vanaf een site op je PC of Mac. Wat dat programmaatje doet is dan een file downloaden naar je computer. Bij de kurzweil kan je dan via de usb aansluiting je kurzweil updaten de virus TI kan dat ook.
Dat is dus dezelfde antieke wijze als vroeger waarbij je in een DAW een SYSEX bestand met firmware of sounds moest transporteren naar een synth. Het enige verschil is nu dat er een usb kabel gebruikt wordt, echter kan er nog steeds zoveel misgaan als vroeger, omdat ook bij usb er bijvoorbeeld USB Bandwidth problemen kunnen ontstaan als je de usb host voor meedere doeleinden gebruikt (doet praktisch iedereen).
Korg en yamaha kiezen ervoor om dat anders te doen. Die laten je zelf een bestand downloaden (want dat kunnen de meeste computer bezitters tegenwoordig wel), en deze op een usb stick zetten. Deze USB stick kun je dan in een gaatje steken op je synth en hopla, een 100 procent veilige firmware overdracht is dan gegarandeerd.
Dus in beide gevallen is internet een transport medium om een firmware bestandje van een schijf ergens op de wereld te halen. Bij kurzweil moet je daarvoor een programmatje opstarten, bij Yamaha en Korg moet je daarvoor op een linkje klikken.
Natuurlijk is het zo , dat als je enigzins bang bent voor internet of het allemaal iets te complex vind dat een custom programmaatje (waarvan je maar moet afwachten of die altijd maar werkt) simpeler overkomt (totdat je firmware overdracht over usb kabel ineens misgaat en je met een brick zit als synth). Maar als je dat van jezelf weet, dan moet je gewoon echt geen synths kopen die op basis van usb stick bestands overdracht gebaseerd zijn.
Dus die 100 procent van jou is volstrekt niet waar, yamaha en korg en vele anderen werken allemaal op basis van een usb stick.
maar ik vind echt , dat als je zo'n drama maakt van het feit dat je een usb stick in deze tijden moet gebruiken dat je echt met spoed zo'n synth moet verkopen. Je maakt je dan veel te druk om hele onbenullige dingen.
Als je echt korg wilt afzeiken doe dat dan op punten waar mensen zich in kunnen herkennen zoals de build quality en de RH3 keyboards met zoveel problemen die op dit moment opgeleverd worden. Op die punten kun je dan je Kurzweil verhaal weer afsteken dat het daar zo goed geregeld is, en dan is het in ieder geval herkenbaar voor ons als hij heeft een punt.
Nu maak je jezelf compleet belachelijk.