Korg Kronos

De update uitvoeren duurde hier 10 seconden, dan restart van 2 minuten en klaar. Best goed voor een 110mb update en alle extra mogelijkheden...
Enige wat je moet doen is de uitgepakte bestanden op usb zetten en dan updaten maar. Veel simpeler kan het niet worden...

tsja het is een keus, ik bedoel firmware updates doe je hooguit 1 of 2 keer in het jaar.
Wel mooi dat kurzweil dat rechtstreeks kan, een motif xs8 is nog mooier, die kun je gewoon in je LAN opnemen via ethernet.

Korg kiest ervoor om usb devices te ondersteunen, dus zonder usb stick heb je niet zoveel aan een Kronos, je kunt dan geen sounds laden of backups van je eigen dingen maken en geen firmware updates doen. Dus misschien toch wel verstandig om een usb stickje van 2 euro bij je 'dure' kronos aan te schaffen om hem compleet te maken :)
Logisch,bij Korg heb je duizend en één produkten waar er misschien maar één ontwerper aan één produkt bezig is.
Bij Kurzweil heb je tien ontwerpers die bezig zijn bij één produkt.

De update uitvoeren duurde hier 10 seconden, dan restart van 2 minuten en klaar. Best goed voor een 110mb update en alle extra mogelijkheden...
Enige wat je moet doen is de uitgepakte bestanden op usb zetten en dan updaten maar. Veel simpeler kan het niet worden...

Toch wel.Ik moet al een stickje kopen,dat kost me al een uurtje.

Toch wel.Ik moet al een stickje kopen,dat kost me al een uurtje.

hehehe,
zie het positief in, nu kom je in de moderne tijden waar al sinds zo'n 5 jaar bijna alle computeruitwisseling met een usb stick gaat :)

Of je gaat helemaal los! Dan bestel je een usb stick online bij een winkel, spannend !!! :D

hehehe,
zie het positief in, nu kom je in de moderne tijden waar al sinds zo'n 5 jaar bijna alle computeruitwisseling met een usb stick gaat :)

Of je gaat helemaal los! Dan bestel je een usb stick online bij een winkel, spannend !!! :D

Ik dacht computeruitwisselingen via internet.Al dan niet via een code.Zoals het hoort!Stick dat is toch al voorhistorisch,al voor de ramp van de dinosaurussen:-).

Laatst gewijzigd:
USB stick

USB stick

Ik heb nog een gebruikte USB stick.

Ik zal even onderzoeken of ik die via de computer naar je op kan sturen.
Ondersteunt jouw email provider harware bijlage's

Zo ja, laat dat dan even weten.

wat een gezeik..

Weet ik.Dank zij Korg!
Hoe gemakkelijk het kan zijn maar hoe Korg het moeilijk kan maken.
Heb al goesting om m'n korg te verkopen.Voor mij ligt het al aan de basis.
Niet via internet,maar via,via moet je de update realiseren.Via een stick!

Laatst gewijzigd:
USB is nog steeds de meest makkelijke manier van bestand overdracht vind ik. Dat LAN gedoe op de XS is inderdaad erg gaaf, maar kost veel meer moeite voordat je dat systeem gekraakt hebt. Ik gebruik LAN daarom helemaal niet.

Ik heb net 1.5 geinstalleerd, nog geen grote verschillen tegengekomen, wel netjes dat Korg al je eigen presets gewoon laat staan. Meer userbanks is voor mij vooralsnog de grootste verandering, samen met USB MIDI ondersteuning voor de pads (ik heb een padkontrol, en binnenkort een NANO denk ik :D). Ideaal voor live.

Weet ik.Dank zij Korg!
Hoe gemakkelijk het kan zijn maar hoe Korg het moeilijk kan maken.
Heb al goesting om m'n korg te verkopen.Voor mij ligt het al aan de basis.
Niet via internet,maar via,via moet je de update realiseren.Via een stick!

als ik jouw opmerkingen zo altijd lees over korg denk ik dat dat wel verstandig is :D en het mooie is, dan kun je een 2e kurzweil kopen, dat moet echt een hemel voor jou zijn dan :)

Maar even serieus, klagen over het feit dat je een usb stick moet gebruiken om een synth te updaten is natuurlijk in 2011 een beetje belachelijk. Ik denk niet dat je daardoor door veel mensen serieus genomen gaat worden :D.

Overigens is de update niet verplicht, je kunt er ook gewoon voor kiezen om hem niet te updaten, dat mag allemaal van korg :)

inderdaad, verkoop aub de korg, koop een kurzweil en reageer hier niet weer... Aan halflege glazen-types heeft de wereld niet zo veel...

Alles wordt geupdate via internet,behalve korg die denk geld te kunnen halen via via!

inderdaad, verkoop aub de korg, koop een kurzweil en reageer hier niet weer... Aan halflege glazen-types heeft de wereld niet zo veel...

Waarom een update via een stickie......Terwijl zowat 100% percent van de concurrenten eenvoudig via internet het kan doen.
Kan iemand vertellen waarom korg dit doet?(en zeg me niet uit veiligheid overheden).

Alles wordt geupdate via internet,behalve korg die denk geld te kunnen halen via via!

ik hoop dat je gewoon zit te trollen en niet echt denkt dat korg eigenaar is van alle usb leveranciers op deze wereld.

Waarom een update via een stickie......Terwijl zowat 100% percent van de concurrenten eenvoudig via internet het kan doen.

Tsja, ik twijfel dan toch behoorlijk aan je kennisniveau op dat vlak. Want dit is complete onzin. Maar omdat ik ervan uitga dat je jezelf echt geloofd ga ik het je uitleggen.

Een synthesizer is NIET verbonden met internet. Als dat zo zou zijn zou er een webbrowser of FTP interface ingebouwd moeten zijn in de synth, een dhcp aanvraag gedaan moeten worden en je synth een ipnummer in je netwerk moeten hebben. Dat is dus niet zo :)

Wel hebben sommige synths, zoals de door jouw zo geliefde kurzweil of bijvoorbeeld een virus ti een programmaatje waarmee je een update kan downloaden vanaf een site op je PC of Mac. Wat dat programmaatje doet is dan een file downloaden naar je computer. Bij de kurzweil kan je dan via de usb aansluiting je kurzweil updaten de virus TI kan dat ook.

Dat is dus dezelfde antieke wijze als vroeger waarbij je in een DAW een SYSEX bestand met firmware of sounds moest transporteren naar een synth. Het enige verschil is nu dat er een usb kabel gebruikt wordt, echter kan er nog steeds zoveel misgaan als vroeger, omdat ook bij usb er bijvoorbeeld USB Bandwidth problemen kunnen ontstaan als je de usb host voor meedere doeleinden gebruikt (doet praktisch iedereen).

Korg en yamaha kiezen ervoor om dat anders te doen. Die laten je zelf een bestand downloaden (want dat kunnen de meeste computer bezitters tegenwoordig wel), en deze op een usb stick zetten. Deze USB stick kun je dan in een gaatje steken op je synth en hopla, een 100 procent veilige firmware overdracht is dan gegarandeerd.

Dus in beide gevallen is internet een transport medium om een firmware bestandje van een schijf ergens op de wereld te halen. Bij kurzweil moet je daarvoor een programmatje opstarten, bij Yamaha en Korg moet je daarvoor op een linkje klikken.

Natuurlijk is het zo , dat als je enigzins bang bent voor internet of het allemaal iets te complex vind dat een custom programmaatje (waarvan je maar moet afwachten of die altijd maar werkt) simpeler overkomt (totdat je firmware overdracht over usb kabel ineens misgaat en je met een brick zit als synth). Maar als je dat van jezelf weet, dan moet je gewoon echt geen synths kopen die op basis van usb stick bestands overdracht gebaseerd zijn.

Dus die 100 procent van jou is volstrekt niet waar, yamaha en korg en vele anderen werken allemaal op basis van een usb stick.

maar ik vind echt , dat als je zo'n drama maakt van het feit dat je een usb stick in deze tijden moet gebruiken dat je echt met spoed zo'n synth moet verkopen. Je maakt je dan veel te druk om hele onbenullige dingen.

Als je echt korg wilt afzeiken doe dat dan op punten waar mensen zich in kunnen herkennen zoals de build quality en de RH3 keyboards met zoveel problemen die op dit moment opgeleverd worden. Op die punten kun je dan je Kurzweil verhaal weer afsteken dat het daar zo goed geregeld is, en dan is het in ieder geval herkenbaar voor ons als hij heeft een punt.

Nu maak je jezelf compleet belachelijk.

als ik jouw opmerkingen zo altijd lees over korg denk ik dat dat wel verstandig is :D en het mooie is, dan kun je een 2e kurzweil kopen, dat moet echt een hemel voor jou zijn dan :)

Maar even serieus, klagen over het feit dat je een usb stick moet gebruiken om een synth te updaten is natuurlijk in 2011 een beetje belachelijk. Ik denk niet dat je daardoor door veel mensen serieus genomen gaat worden :D.

Overigens is de update niet verplicht, je kunt er ook gewoon voor kiezen om hem niet te updaten, dat mag allemaal van korg :)

Waarom een usb stick gebruiken bij een update?????We zijn in 2011,2012,heeft iemand bij korg nog geleefd daarna?
Het gaat er voor mij bij deze dat je een stick nodig hebt,en je het niet kunt downloaden via internet .
Voor mij een reden om de kronos te verkopen.

Laatst gewijzigd:
Waarom een usb stick gebruiken bij een update?????We zijn in 2011,2012,heeft iemand bij korg nog geleefd daarna?
Het gaat er voor mij bij deze dat je een stick nodig hebt,en je het niet kunt downloaden via internet .

Fijn dat je zoveel aandacht krijgt van deze goede mensen hier, die zelfs helemaal (Quifster) uiteenzetten waarom een USB stick wordt gebruikt in deze moderne wereld. Ik zie dat je de afgelopen post, steeds hetzelfde blijft herhalen en alle andere in feite ook.

Ik wens je veel succes met je luxeprobleem, wat dit toch wel is denk ik.

Ik denk dat hier sprake is van een behoefte aan negatieve aandacht.

We moeten het maar negeren, denk ik.

Inderdaad een luxe probleem.

Denk nou eens na ... wat als je bios update de mist in gaat en je synth hangt? Vrij simpel om een oude via stick terug te zetten. Wil ik je wel zien doen als niet je van USB kan flashen en daar zal 2011 of 2012 niks aan veranderen

Nou ja, verkoop je Kronos maar dan (dan komt je eigen voorspelling dat er kronossen eind 2011 te koop gaan komen nog uit ook)

Back