Korg Kronos

Inmiddels alle 7 extra banken al bijna vol.

Dat komt allemaal van Korgpatches.com af.
Er zit echter ook een hoop rommel tussen.

Voor zover ik het kan beoordelen, vind ik het downloaden van de oude DX7-samples niet echt bijzonder. De oude samples klinken wel heel erg saai en achterhaald. Ik heb zo'n twee banken van 127 doorgelopen.
Maar heb eigenlijk al geen zin meer om die andere DX7 banken uit te proberen. Terwijl ze dat zo duidelijk in de verkoop-praatjes lieten horen.
Dat dat weer kunnen gebruiken van die oude samples zo bijzonder was.

Wat mij betreft niet dus.

Maar goed, dat wordt dus uitzoeken van de programs, die mijns inziens wèl de moeite waard zijn. Jammer genoeg is dat verplaatsen van programs nog wel omslachtig.

Genoeg te doen dus... 8>

Inmiddels alle 7 extra banken al bijna vol.

Voor zover ik het kan beoordelen, vind ik het downloaden van de oude DX7-samples niet echt bijzonder. De oude samples klinken wel heel erg saai en achterhaald. Ik heb zo'n twee banken van 127 doorgelopen.
Maar heb eigenlijk al geen zin meer om die andere DX7 banken uit te proberen. Terwijl ze dat zo duidelijk in de verkoop-praatjes lieten horen.
Dat dat weer kunnen gebruiken van die oude samples zo bijzonder was.

alle 7 al bijna vol, jij bent flink bezig geweest :D

Die dx7 sysex files moet je anders gaan gebruiken denk ik. Nu klinken ze wat verouderd in het huidige tijdsbeeld, maar probeer maar eens 1 van die patches te upgraden met de effecten uit de kronos. Het zijn namelijk geen samples maar geluiden op basis van FM synthese. En door er effecten over te zetten kun je echt hele mooie resultaten bereiken.

Andere manier om ze te gebruiken is even de handleiding van de mod7 engine door te lopen (die tutorial) en dan bestaande aan te gaan passen met je huidige kennis.

Je kunt er erg leuke dingen mee doen op die manier, en hoe meer je van het programmeren van de Mod7 afweet hoe mooier je die patches kan maken naar je eigen zin.

Laatst gewijzigd:
Enig idee hoe het zit met de Editor software die ze beloofd hebben?

Is deze er al?

nee, komt ergens in december.

ik ben erg tevreden over die os 1.5 update. Mijn fannoise is lager en het touchscreen reageert VEEL beter en ik heb er ook nog eens heel veel soundbanken bij. Eerste indruk is erg goed in ieder geval :)

Cutoff notes probleem is er niet mee opgelost, maar goed, daar zouden ze half december met een oplossing voor gaan komen zeiden ze op het forum.

Okay Quifster,

Dank je wel voor de tip.
Ik ga straks toch nog heel veel minder mooie programs verwijderen.
En anderen verplaatsen. Dan komt er zeker nog ruimte vrij voor die DX-7 samples, dan zal ik de Mod-7 ook aandacht geven.
Die heb ik nog niet eens gehad. Ik ben op dit moment even stil blijven staan bij de CX-3 engine. Even een week minder actief geweest.
Maar idd. vanmiddag best wel even druk geweest met het inladen van al die programs en combi's.

Dus nog steeds 6 engines te bestuderen. De 6 moeilijksten wat mij betreft. De HD-1 lijkt me de meest eenvoudige van die 6 en ook één van de minst mooie engines.

Nog genoeg te doen met die Kronos. :)

Dus nog steeds 6 engines te bestuderen. De 6 moeilijksten wat mij betreft. De HD-1 lijkt me de meest eenvoudige van die 6 en ook één van de minst mooie engines.

Nee hoor, die hd1 is een geweldige engine. Het lijkt een beetje kwa opzet op een roland jv80, dus 2 pcm sources waar je je sounds mee kan bouwen. Er zitten onvoorstelbaar veel pcm samples in die je kunt gebruiken van alle mooie 'oude' synths. Dus daar kun je echt hele mooie sounds mee maken.

Ik zou als ik jou was beginnen met de polysix EXI als volgende synthengine. Die is heel eenvoudig te begrijpen en leert je de basis begrippen van synthese snel te begrijpen.

Daarna zou je de HD1 engine kunnen doen, en pas daarna de echt complexere synth engines.

Kan er iemand een pdf sturen van de de install info,ik kan dit niet openen via imac.
Is het zo dat je een aparte usb stick nodig hebt om te updaten,en niet rechtstreeks via je computer?

Nee hoor, die hd1 is een geweldige engine. Het lijkt een beetje kwa opzet op een roland jv80, dus 2 pcm sources waar je je sounds mee kan bouwen. Er zitten onvoorstelbaar veel pcm samples in die je kunt gebruiken van alle mooie 'oude' synths. Dus daar kun je echt hele mooie sounds mee maken.
Ik zou als ik jou was beginnen met de polysix EXI als volgende synthengine. Die is heel eenvoudig te begrijpen en leert je de basis begrippen van synthese snel te begrijpen.

Daarna zou je de HD1 engine kunnen doen, en pas daarna de echt complexere synth engines.

Dan ga ik dat advies opvolgen...
De volgende wordt de Polysix engine. :)

Wat betreft de HD-1 engine. Ik vond de sound van het restant van de HD-1 organprograms in vergelijking met die prachtige CX-3 niet best meer. De saxen, en veel blazers, e.d. zijn ook niet zo geweldig. Dus ik had het gevoel, dat daar niet veel mooie dingen meer af zouden komen.
Maar na de Polysix ga ik met frisse moed verder met de HD-1.

Thnx :yamaha: On the Kronos road again.

Kan er iemand een pdf sturen van de de install info,ik kan dit niet openen via imac.
Is het zo dat je een aparte usb stick nodig hebt om te updaten,en niet rechtstreeks via je computer?

Ja, moet inderdaad via een USB stick of een ander FAT32 geformatteerd medium. Ik heb mijn Imac nog niet zover dat hij de Kronos herkent als externe schijf.

De preciese handleiding voor de installatie van de nieuwe software in het mapje manuals

Ja, moet inderdaad via een USB stick of een ander FAT32 geformatteerd medium. Ik heb mijn Imac nog niet zover dat hij de Kronos herkent als externe schijf.

De preciese handleiding voor de installatie van de nieuwe software in het mapje manuals
Pfff .Met een kurzweil is dat allemaal geen probleem dat updaten.

Pfff .Met een kurzweil is dat allemaal geen probleem dat updaten.

Je hebt toch wel een usb stick?
Zo lastig is dat nou toch ook weer niet lijkt me :)

Ik mis volgens mij nog 1 stap tussen stap 9 en 10: volgens mij moet je hierbij de Kronos nog 1 keer uitzetten, en weer opstarten met de usb stick er nog in. Daarna stap 10 uitvoeren.
Mijn update stond er in 1 keer op....

Ik hen gewoon die files op een usb stick gezet inclusief de mnt folder en toen update software gedaan. Daarna de korg uitgezet toen die dat aangaf en de usb stick eruit gehaald. Was in 1 keer updaten gelijk klaar.mging allemaal megasoepel.

Als je de mnt folder niet kopieert dan moet je waarschijnlijk de update twee keer doen.

Gisteravond de update gedraaid. Wat een moeite om die files binnen te halen zeg!
:erm: ..... na 3x opnieuw de download gestart te hebben ging het flitsend ...... 190 MB in 1 uur tijd. ;{
Uiteindelijk de hele meuk op een (FAT32) USB stick gezet en de installatie liep als vanzelf en kon in 1x worden voltooid.

Als je de mnt folder niet kopieert dan moet je waarschijnlijk de update twee keer doen.

Ha, ha...
En dat is dus de reden dat ik twee keer moest updaten.
Want ik had de MNT folder niet meegenomen, hij was leeg.
Dus, ik denk wat moet ik er mee, als er niets in zit...

Zelfs als iets leeg is, heeft het dus nog functie. 8>

Gisteravond de update gedraaid. Wat een moeite om die files binnen te halen zeg!
:erm: ..... na 3x opnieuw de download gestart te hebben ging het flitsend ...... 190 MB in 1 uur tijd. ;{
Uiteindelijk de hele meuk op een (FAT32) USB stick gezet en de installatie liep als vanzelf en kon in 1x worden voltooid.

nou had ik inderdaad ook :D, 3 kwartier wachten voordat er 190 mb binnen is. Maar goed, uiteindelijk wel gelukt en die update loopt als een zonnetje :)

Je hebt toch wel een usb stick?
Zo lastig is dat nou toch ook weer niet lijkt me :)
Nee,nooit een usb stick gehad.
En waarom eerst op een usb stick?
Bij kurzweil verbind ik mijn imac met m'n pc3x,en voila binnen de dertig seconden heb ik m'n update.
Niet dat het moeilijk is.Maar krijg het schijt,dat firma's so big as Korg er niet in slagen even via een imac een update te realiseren.

Nee,nooit een usb stick gehad.
En waarom eerst op een usb stick?
Bij kurzweil verbind ik mijn imac met m'n pc3x,en voila binnen de dertig seconden heb ik m'n update.
Niet dat het moeilijk is.Maar krijg het schijt,dat firma's so big as Korg er niet in slagen even via een imac een update te realiseren.

tsja het is een keus, ik bedoel firmware updates doe je hooguit 1 of 2 keer in het jaar.
Wel mooi dat kurzweil dat rechtstreeks kan, een motif xs8 is nog mooier, die kun je gewoon in je LAN opnemen via ethernet.

Korg kiest ervoor om usb devices te ondersteunen, dus zonder usb stick heb je niet zoveel aan een Kronos, je kunt dan geen sounds laden of backups van je eigen dingen maken en geen firmware updates doen. Dus misschien toch wel verstandig om een usb stickje van 2 euro bij je 'dure' kronos aan te schaffen om hem compleet te maken :)

Back