Korg Kronos

Gisteren na lang sparen en e.a verkopen eindelijk de Korg Kronos kunnen kopen, toch ook weer lekker dat er een 5% kortings actie was bij I4-Muzique dat scheelt echt bij zon bedrag :-)
Ben na de hele dag en nacht spelen nu 1.5 aan het downloaden. (gaat inderdaad heeeeelllll traag.
Maar wat een machine zeg, en dat jullie daar al zo diep in zijn gedoken, petje af.
Ik heb alleen nog met de preset sounds en combis gespeelt.
Maar een een mooie bak, ben nu al verliefd op die rhodes piano die er inzit.
Als ik ooit eigen sounds en combis gemaakt heb die ik durf te laten horen doe ik dat.

Ik kon mijn trouwens nog niet registreren op het Kronos site van korg, was dat julie al wel gelukt?

Eb voor mensen die er een willen maar horen dat ze niet leverbaar zijn, waar ik hem gehaald heb hadden ze nog zeker 1 of 2 73 keys versies opvoorraad!!
En nu met hun 5% actie is hij nog eens meer dan 150 euro goedkoper!!
Ik heb zelf voor de 61 versie gekozen, ben niet zon goede speler en dan vond ik dat met die dubbele triggers wel wat eng. Alhoewel Ron zei dat Korg er hard aan werkt het probleem optelossen.

download nog steeds niet klaar!! pff duurt echt lang.

Idd gister heb ik nog een 73 zien staan bij ze...

De update downloaden deed ie bij mij best snel..

Tja, downloaden ligt natuurlijk aan je verbinding!
Bij mij 10 minuten of zo....
Update duurde 10 Sec.!

grob

hey crusador

Proficiat met je aankoop ! een vette bak idd, maar had jij het over deze korting actie van 5% op alles bij i4

http://news.i4-muzique.nl/2011/12/5-online-korting-bij-www-i4-muzique-nl/

want dan ga ik maandag toch eens bellen met ze

Let op we zijn op Maandag nog gesloten, we zijn er Dinsdag pas weer maar je kan altijd even een mail sturen als je iets wilt weten. Vanaf 2012 willen we ook op maandag gewoon opengaan, maar met de actie tot eind van het jaar zijn we nog op maandag dicht.

Kronos is inderdaad echt super heb er nu sinds 3 weken ook een zelf en wat een prachtige bak!! kan hem nu ook al lekker voor de optredens van 30 December en 8 Januari inzetten.

Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld.

Maar kreeg er niet zo veel reactie op...

Ik heb mijn Kronos nog steeds niet geregistreerd.
Wat is het voordeel van registreren?
Ik heb kunnen updaten zonder registreren.
En sta dus nog steeds niet geregistreerd...
Mis ik op deze manier iets?

8>

Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld.

Maar kreeg er niet zo veel reactie op...

Ik heb mijn Kronos nog steeds niet geregistreerd.
Wat is het voordeel van registreren?
Ik heb kunnen updaten zonder registreren.
En sta dus nog steeds niet geregistreerd...
Mis ik op deze manier iets?

8>

Volgens mijn op dit moment nog niet maar je krijgt in ieder geval bericht als er updates etc zijn en misschien leuke extra samples of sounds in de toekomst. Wat ik ook hoorde is dat het zo opensource is dat ze ook andere klank modules erin kunnen maken (tis natuurlijk maar software) dus misschien komt er nog een moog modulltje :-)

Dank je wel,

Dan wacht ik het gewoon nog maar even af.
Als ik zie dat ik wat leuks ga missen, zal ik me alsnog registreren.

We staan tegenwoordig overal al genoeg geregistreerd... :smeris:

Weet iemand hoe t zit met samples/voices,als je die laad blijft het dan netals de flashgeheugen van de xf erop staan bij uitzetten?

En moet je daar apart een geheugen module inzetten of gaat dat op de ssd?

Weet iemand hoe t zit met samples/voices,als je die laad blijft het dan netals de flashgeheugen van de xf erop staan bij uitzetten?

En moet je daar apart een geheugen module inzetten of gaat dat op de ssd?

nee , dat werkt anders
die moet je opslaan op je SSD, en dan apart laden (als KSC file) als je ze wilt gebruiken.
Wat wel kan is dat je een autoload doet van 1 KSC file zodat je altijd de samples tot je beschikking hebt na het opstarten. Dat doet die nu ook met een preload.ksc waarin de piano samples en zo zitten.

nog eentje dan

Deze combi heet Enchanted Lake en deze gebruik ik om de ambient track frozen beach van lange te spelen (altans, min of meer :D)

@quifster: kun j m terugbrengen bij defect keybed? Ik ga r van uit van wel natuurlijk, maar ik lees op fora mensen die m dan toch nog houden en wachten totdat korg met een oplossing komt? Hoe zit dat? Niet goed is niet goed toch? Backupje maken op usb stick van je werk en terug naar de winkel ermee, of denk ik weer eens te eenvoudig. :-)

Ik hoop dat ze nog eens met een leuke blaas synth komen, net zoals roland de arx-03 heeft bijv. Daar zijn r te weinig van wat mij betreft. Misschien kan dat trouwens al wel met de kronos? Weet iemand dat misschien - leuke vraag voor op een kronos thread:

Kan de kronos, zodra je een akkoord pakt, op basis van prioriteit (mbv of een program of een combi, mij om t even) voor de bovenste noot een andere program/sample getriggerd worden dan voor de 2e / 1e noot?

@quifster: kun j m terugbrengen bij defect keybed? Ik ga r van uit van wel natuurlijk, maar ik lees op fora mensen die m dan toch nog houden en wachten totdat korg met een oplossing komt? Hoe zit dat? Niet goed is niet goed toch? Backupje maken op usb stick van je werk en terug naar de winkel ermee, of denk ik weer eens te eenvoudig. :-)

nee zo simpel is het denk ik wel. Ik heb hem niet teruggebracht omdat ik ook wacht op de fix van kronos en er nu geen alternatief is (afgezien van de 61 keys).

Maar als het niet opgelost kan worden dan gaat die terug en wil ik mijn geld terug en koop een 61 keys. Zal wel niet helemaal makkelijk worden, maar voor mij is het simpel, de kronos moet doen wat beloofd is (dus een werkend keyboard) of geld terug en dan neem ik wel een 61 keys aangezien een korg module van 23 kilo ( k88 ) een beetje overbodig is :D

Maar goed, ik neem aan dat korg het oplost, dat kan niet anders. En tot die tijd maak ik me er niet zo druk om. Bovendien doet die het bij kou bij mij best wel goed op dit moment. Dus pas na een paar uur beginnen de problemen en niet direct op dit moment in de winter.

Ik hoop dat ze nog eens met een leuke blaas synth komen, net zoals roland de arx-03 heeft bijv. Daar zijn r te weinig van wat mij betreft. Misschien kan dat trouwens al wel met de kronos? Weet iemand dat misschien - leuke vraag voor op een kronos thread:

Kan de kronos, zodra je een akkoord pakt, op basis van prioriteit (mbv of een program of een combi, mij om t even) voor de bovenste noot een andere program/sample getriggerd worden dan voor de 2e / 1e noot?

Misschien had je dat nog niet ontdekt, maar er staan op je SSD een extra library met samples en programs voor wind instrumenten.

Tnx, maar ik heb nog geen kronos. Ik ga m nog halen. :-) Ik ken de uitbreiding ja, woodwinds en brass? Zoiets was t geloof ik. Aber güt, Het gaat me derhalve niet om de sounds, maar juist om het principe dat ik beschrijf: Is het mogelijk om dat in een program of combi te doen. De nootvolgorderlijkheid instellen dus van bepaalde samples/programs zodra je een akkoord pakt.

Tnx, maar ik heb nog geen kronos. Ik ga m nog halen. :-) Ik ken de uitbreiding ja, woodwinds en brass? Zoiets was t geloof ik. Aber güt, Het gaat me derhalve niet om de sounds, maar juist om het principe dat ik beschrijf: Is het mogelijk om dat in een program of combi te doen. De nootvolgorderlijkheid instellen dus van bepaalde samples/programs zodra je een akkoord pakt.

volgens mij kan dat niet.

ik zie het praktische nut er ook niet zo van in om eerlijk te zijn. Dan kun je toch beter een split zone instellen en dan de lage noten van het akkoord in zone 1 spelen, en dan de hoge noten in zone 2, dan heb je hetzelfde maar dat is veel beter te sturen lijkt me. Want zones kun je aan elke timbre of midi kanaal koppelen die je maar wilt.

Juist :) het nut is discutabel - zo zie ik voor mijzelf een nut van de mod7 niet bijv. Misschien leuk om dan een sop youtube te kjken naar een demo filmpje van de ARX-03 kaart van roland voor o.a. de fantom. Wivi (vst) doet volgens mij ook dat soort dingen. Maar dit ligt erg in de brood en boterhoek, dus ik kan me voorstellen (gezien ook je youtube demos) dat dat niet jouw ding is. :-) maar dat neemt nog steeds niet mijn hoop weg op een dergelijke synth module voor de kronos...

Juist :) het nut is discutabel - zo zie ik voor mijzelf een nut van de mod7 niet bijv. Misschien leuk om dan een sop youtube te kjken naar een demo filmpje van de ARX-03 kaart van roland voor o.a. de fantom. Wivi (vst) doet volgens mij ook dat soort dingen. Maar dit ligt erg in de brood en boterhoek, dus ik kan me voorstellen (gezien ook je youtube demos) dat dat niet jouw ding is. :-) maar dat neemt nog steeds niet mijn hoop weg op een dergelijke synth module voor de kronos...

ik heb de demo's even bekeken, dat is inderdaad wel handig daarvoor. Ik zou niet weten of de kronos dat op die manier zou kunnen doen, dat ligt ver buiten mijn kennis gebied. Ik snap nu wel waarom je dit zou willen en dan is split zones inderdaad geen oplossing.

Misschien dat iemand anders dit weet?

Korte toelichting op de arx03: op t moment dat je bijv. een maj akkoord pakt, dan laat dat ding dus achtereenvolgens, van boven naar beneden zoals je t instelt dus, bijv een trompet sax trombone en bariton sax horen. Met een split lukt je dat soort dingen niet.

Misschien had je dat nog niet ontdekt, maar er staan op je SSD een extra library met samples en programs voor wind instrumenten.

Dat heb ik deze week dus ook geprobeerd. Maar toch wel een beetje vreemd. Ik heb via autoload de woodwinds geladen.
Echter gooide hij de pianosamples eruit, en die kan ik toch echt niet missen.
Maar hoe dan ook, toen ik die woodwinds had geladen, kon ik ze helemaal niet vinden in de Kronos.
Ik heb via category search op woodwinds gezocht. Maar ik kon geen nieuwe woodwinds en trumpets vinden.
Vervolgens maar weer opnieuw opgestart, en toen werd de KSC-file weer geladen, en had ik mijn piano's weer.
Maar waar zijn dan op dat moment die woodwinds e.d. gebleven.
Kortom een beetje teleurstellend. Ik doe waarschijnlijk wat fout.

Trouwens weer een lekkere dromerige demo. Weer heel mooi gemaakt.
Dit Enchanted Lake sprak me meer aan dan de vorige. :)

Back