van esx naar emx

supahgrass

Stamgast
hallo,

ik heb een esx met een paar synths, maar aan gezien ik de esx als sequencer gebruik en die maar 2 synth parts geeft zou ik deze dus inruilen voor een emx, omdat deze 4 synth parts heeft.

2 vraagjes:
1)kan ik de songs dat ik gemaakt heb met mijn esx (met standaard esx geluiden, geen samples!) afspelen op de emx ? want ik dacht dat de basis drum en synth geluiden van esx gelijk is aan emx? enkel dat je met esx kan sampelen en met emx wat xtra synths hebt...?

2) is de emx een goeie basis om als sequencer te gebruiken en daar een set-up van gear rond te bouwen?

alvast zéér bedankt! ;)

grtn

1. De ESX bevat alleen maar samples. De EMX is meer een rompler met een beperkte synth erin. Hij heeft trouwens vijf synthparts. De drumsounds van de EMX zijn wel ongeveer hetzelfde.

2. De EMX werkt ongeveer hetzelfde als de ESX. Ik vind ze veel te beperkt voor thuis, maar live zijn ze heel leuk. De EMX (met die vijf synthparts) is wel leuk om snel een 4-to-the-floor technoloopje te maken. De ESX heeft dan weer ruimte om je eigen samples in te gooien.

Ik heb ze allebei gehad en allebei vrij snel weer weg gedaan. Maar ik speel niet live. Als het alleen maar voor thuis is, koop dan een leuk PC-tjes met FL-Studio erop. Daar kan je de gear dan rond bouwen. Een RM1x zou ook kunnen.

Ik heb mijn ESX ook ingeruild voor een EMX tijdje terug. De EMX is er nog. Als je een uitgebreide sequencer wilt, heb je idd meer aan een pc of rm1x. Maar ik wordt zelf erg blij van het gebruiksgemak van de emx. Voor snel muziek maken m.i. onovertroffen.
Wat je natuurlijk kunt doen is kijken of je met de esx als sequencer tevreden bent. Zo ja, dan is de ruil naar een emx snel gemaakt.

ik wil graag muziek maken zonder pc en die dan ook live spelen, vandaar mijn zoektocht naar een gebruiksvriendelijke en uitgebreid bruikbare sequencer.
mpc mss?? heb nog een roland sh01 staan ook ... grtn

RS-7000 !!! Werkt echt heerlijk simpel en strak (+ zit ook een sampler in :) )

'k Gebruik 'm al jaren als kloppend hart in m'n studiootje.

hoeveel synth en drum parts heeft die? is die ook polyfoon? het lijk me idd wel een leuk toetel, werk het ook "heerlijk simpel" voor iemand die nog veel moet leren ivm producen? :$

alvast bedank voor de info!
grtz

RS-7000 !!! Werkt echt heerlijk simpel en strak (+ zit ook een sampler in :) )

'k Gebruik 'm al jaren als kloppend hart in m'n studiootje.

+1

In het begin moet je hem even door hebben, maar als je dat hebt heb je in en paar min een beat lopen en dan koop je later een synth erbij en je hebt een ijzersterke basis!! Mijn eerste gear was een RS7000 en ik heb er geen momènt aan gedacht om hem weg te doen!

De Yamaha RS 7000 is idd een enorm bakbeest aan mogelijkheden.

Eigenlijk een combinatie van een esx en een emx in één omdat de rs 7000 een sampler is en al meer dan 1000 rom geluiden in zich heeft met de nodige bewerkingsmogelijkheden.

Ik heb ze allemaal gehad en zou de rs 7000 verkiezen boven de korgjes. Mede omdat de electribes bij drukkere stukken wat gaan scheeflopen, ze trekken drukke patronen niet zo goed (vooral de ESX). De rs 7000 blijft altijd staan als een huis en heeft gewoon veeeel meer power (en knoppen).
De rs 7000 klinkt ook beter naar mijn mening. In principe zit daar gewoon een professionele A4000 sampler in. De electribes zijn wat minder op geluidskwaliteit gericht.

Enige echte grote voordeel van de electribes is dat ze makkelijk te leren en te bedienen zijn. Dat helpt je creativiteit in het begin, de rs 7000 is moeilijker te doorgronden omdat er meer te leren is.

Laatst gewijzigd:
Back