Gezocht/gevraagd JP8000 of JP8080

Status
Please reply by conversation.

Romano

Stamgast
Dag allemaal daar ben ik weer eens, ik ben op zoek naar een mooie in goede staat verkerende JP8000 of een JP8080.
De reden dat ik dat op deze manier doe is omdat de prijzen die ik ben tegengekomen simpelweg absurt zijn.
Ik heb er voor over 350 Euro max en dat is echt wel een normale marktwaarde, dus mocht je net als ik je verstand op de normale plek hebben zitten en wil je zaken met me doen dan kun je me mailen en dan maken we het rond.:)

Groeten, Romano

350 voor een jp8000 is cheap, geen normale marktwaarde

je moet zeker in de categorie 400-500euro denken...

ik heb nog een 8080 die weg mag..

Tussen €400 en €500 is inderdaad de gangbare prijs. Onder de €400 zou ik toch twijfels hebben over de staat van het ding. De mijne heb ik €475 betaald (technisch en optisch in uitmuntende staat). Je kunt natuurlijk ook uitkijken naar een tweedehands SH-201, maar volgens wat ik gehoord heb komt die nog niet eens aan de knieën van de JP8000.

maar volgens wat ik gehoord heb komt die nog niet eens aan de knieën van de JP8000.
idd, 'k heb een sh201 direct doorverkocht !!

'k zou zeggen, ga voor een JP8080 en 5v smartmedia card !!
Een 2MB is meer dan genoeg volgens mij,
en je hebt dat patchen en patchen en patchen te over !!

Klopt, ik heb ook een 5V smartmedia van 2MB bij m'n 8080 gekocht en daar kan je genoeg extra patches en performances op kwijt. Ideaal.
Overigens is 450 euro juist wel een gangbare prijs voor een 8080 en ben ik persoonlijk nog nooit één voor 350 tegengekomen.
Zo heb ik ook max 700 euro voor een TB-303 over en dat is voor mij ook echt wel een normale marktwaarde maar ja, waarom heeft dáárvoor niemand hun verstand op de normale plek zitten zoals ik... Haha geintje hoor ;) Tja, we kunnen soms niet alles hebben he?

Ik heb zelf een JP8000 gekocht in mint condition voor 350 euro.
Je moet gewoon een beetje geluk hebben.
Maar de normale prijs is inderdaad 400 - 500 euro.

350 is wel heel laag..ik heb een mint jp8000 die voor 400 weg mag

400 a 500 laat me niet lachen jongens vorig jaar kon ik nog een jp 8000 kopen voor 325 Euro.
De 8080 kon ik ook kopen voor 350 maar ik heb beide laten liggen omdat ik iets anders heb gekocht toen der tijd.
Het is inderdaad een beetje mazzel hebben, maar 400 a 500 das dus tegenwoordig gewoon een virus C. 500 heb ik er afgelopen jaar al verschillende voor voorbij zien komen.
Zag nog een juno 106 voor iets meer dan 400 Euro en dan heb je dus een echte analoog.En dat klinkt echt goed al zeg ik het zelf.:D
Kijk overraten en daarom overpricen omdat iets toevallig een bekende naam heeft en de meeste mensen daar als een lammetje in mee gaan is niet hetzelfde als de normale marktwaarde maar meer het idee van "het is maar wat de gek ervoor geeft" of beter nog liefde maakt blind.Waarom staan juist deze 2 machines zo vaak te koop dan?
Juist.
Want technisch gezien vallen de specs wel wat tegen van beide machines het gaat alleen maar om de superzaag maar ja die kan zelfs een AN1X nog wel aardig evenaren.
Zelfs Sylenth kan dat erg dik, maar ja knopjes draaien is altijd fun toch?Want dat maakt die 2 sexy maar niet de sound want die word wel vrij snel saai wegens gebrek aan veelzijdigheid, verder vindt ik het wel 2 leuke machines maar wel voor gewoon er bij verder niet.
Misschien neem ik eerst een AN1X erbij want dat ding schijnt dicht tegen analoog te liggen kwam ik vandaag bij toeval achter. De JP's leggen het qua synthese en veelzijdigheid dik af heb ik vernomen.Minder knopjes maar de sound is wel veel warmer vindt ik zelf.En dat voor een digitale synth.

Ik hoor het vanzelf wel want ik heb tijd zat, wilde gewoon even duidelijk maken waarom ik zeker geen 400 tot 500 euro voor de JP's ga neerleggen.:okdan:

Laatste half jaar zie je ze weer een beetje stijgen die JP's. Gare/zonder rack oren kost minder als een in goede staat. Soms kun je mazzel hebben. 8080 zie je toch ook weer voor 600 te koop staan. Juno 106 verhaal van je gaat helemaal nergens over. Het zal wel met je leeftijd te maken hebben. :doei:

Als je een 8080 voor 450 kan krijgen heb je al een goede deal.
Voor 350 Euro ga je er geen krijgen...

Marcuuu, leeftijd? Als je niets interessants te zeggen hebt dan is het beter om gewoon te zwijgen dat is een aloude wijsheid, maar dat weet jij wel denk ik.
Want een Juno 106 is volgens jou niet analoog? Klinkt ook niet echt warm of zo?
Of wat bedoel je nou met je opmerking?
Die kun je zeker vrij goedkoop op de kop tikken dat is een kwestie van geduld en goed zoeken.
Volgens mij had je die opmerking beter niet kunnen maken want dat was wel een belediging toch?
Want stel dat jij ouder bent dan ik (wat ik ten zeerste betwijfel) geeft dat jou dan het recht om mij proberen belachelijk te maken?
Ik kijk niet alleen op dit forum voor gear namelijk vandaar dat mijn verhaal zeker geen onzin is.
Back on topic.

450 is gewoon overpriced, 400 zie je wel heel vaak (de 8080) dan is hij in nieuwstaat en af en toe ook 350 dan heb je een stoffige maar dat is met een luchtbusje zo weer schoon en die paar gebruiksporen dat hoor je ook in het geluid terug toch?
De 8000 ben ik al regelmatig tegengekomen tussen de 325 en 350 het is gewoon een kwestie van het juiste moment met de juiste persoon.
Punt is dat ik gewoon niet teveel ga betalen het is maar net hoe snel je iets in huis wil hebben en hoe hongerig je bent en ik heb zoals gezegd tijd genoeg en mijn buik is prima gevuld.
En dat ze nu ineens weer hoog staan komt vast en zeker omdat het vakantiegeld eraan komt en dan kijken mensen niet op een 100tje meer of minder.(niet doorvertellen hoor):okdan:
Dus tot ik er 1 tegen kom voor een redelijke prijs hou ik mijn centjes gewoon in mijn zak.En misschien toch eerst die AN1X want dat is ook wel iets als je de JP sound aantrekkelijk vind.

En maken jullie je verder maar niet al te druk, want een goede discussie vind ik altijd interessant, afschieten is niet nodig.:biertje:

Aan de andere kant is het wel zo dat als je een mint JP8000 voor 400 euro laat voorbij schieten omdat je maar 350 wil betalen... Dan ben je in mijn ogen ook maar een beetje zielig bezig. Wat is nou 50 euro?
Moest het nu 100 of 200 euro verschil zijn... Maar 50 euro... Daarmee ga je 1 keer goed eten bij McDonalds...

Hahaha ja maar weet je het is niet voor iedereen erg gemakkelijk om even 50 of 100 Euro extra tevoorschijn te toveren.En al helemaal niet als muziek niet je broodwinning is. de kids willen ook wel eens iets om nog maar te zwijgen over het vrouwtje.

Aan de andere kant is het wel zo dat als je een mint JP8000 voor 400 euro laat voorbij schieten omdat je maar 350 wil betalen... Dan ben je in mijn ogen ook maar een beetje zielig bezig. Wat is nou 50 euro?
Moest het nu 100 of 200 euro verschil zijn... Maar 50 euro... Daarmee ga je 1 keer goed eten bij McDonalds...

Zal wel met ze leeftijd te maken hebben.. :D

Marcuuu, leeftijd? Als je niets interessants te zeggen hebt dan is het beter om gewoon te zwijgen dat is een aloude wijsheid, maar dat weet jij wel denk ik.
Want een Juno 106 is volgens jou niet analoog? Klinkt ook niet echt warm of zo?
Of wat bedoel je nou met je opmerking?
Die kun je zeker vrij goedkoop op de kop tikken dat is een kwestie van geduld en goed zoeken.
Volgens mij had je die opmerking beter niet kunnen maken want dat was wel een belediging toch?
Want stel dat jij ouder bent dan ik (wat ik ten zeerste betwijfel) geeft dat jou dan het recht om mij proberen belachelijk te maken?
Ik kijk niet alleen op dit forum voor gear namelijk vandaar dat mijn verhaal zeker geen onzin is.
Back on topic.

450 is gewoon overpriced, 400 zie je wel heel vaak (de 8080) dan is hij in nieuwstaat en af en toe ook 350 dan heb je een stoffige maar dat is met een luchtbusje zo weer schoon en die paar gebruiksporen dat hoor je ook in het geluid terug toch?
De 8000 ben ik al regelmatig tegengekomen tussen de 325 en 350 het is gewoon een kwestie van het juiste moment met de juiste persoon.
Punt is dat ik gewoon niet teveel ga betalen het is maar net hoe snel je iets in huis wil hebben en hoe hongerig je bent en ik heb zoals gezegd tijd genoeg en mijn buik is prima gevuld.
En dat ze nu ineens weer hoog staan komt vast en zeker omdat het vakantiegeld eraan komt en dan kijken mensen niet op een 100tje meer of minder.(niet doorvertellen hoor):okdan:
Dus tot ik er 1 tegen kom voor een redelijke prijs hou ik mijn centjes gewoon in mijn zak.En misschien toch eerst die AN1X want dat is ook wel iets als je de JP sound aantrekkelijk vind.

En maken jullie je verder maar niet al te druk, want een goede discussie vind ik altijd interessant, afschieten is niet nodig.:biertje:

Die Juno 106 soms gaar stemmen defect.. dan is de prijs ook een stuk lager. Eén Juno 106 heeft DCO,s. Veel mensen willen ook niet meer met een 106 beginnen en kopen een 60. Is een leuk ding een 106 een 60 is ook een leuk ding.

JP8000 zakken vaak door. Worden krom, een goede nette jp8000 voor zo weinig word lang zoeken. Moet je geluk hebben dat je op tijd de adv ziet staan. Of alle knoppen zijn opgeschroefd.

Veel rotten de 8000 er uit en willen een 8080.

Na de zomer vakantie dan worden er vaak weer bakken gedumpt.. is er weer te veel op vakantie door heen gegaan.

Je komt over al jong persoon. Vandaar me opmerking.

400 a 500 laat me niet lachen jongens vorig jaar kon ik nog een jp 8000 kopen voor 325 Euro.
De 8080 kon ik ook kopen voor 350 maar ik heb beide laten liggen omdat ik iets anders heb gekocht toen der tijd.

Ik heb in 1992 een TR-808 laten liggen voor €150 en twee jaar geleden heb ik een Jupiter-6 laten voorbijgaan voor €750. Dat zijn nu eenmaal kansen die je laat schieten en die je misschien nooit meer zult krijgen. Je vloekt een keer, maar legt je erbij neer.

In ieder geval veel geluk gewenst met je zoektocht naar een JP voor €350.

Ik heb in 1992 een TR-808 laten liggen voor €150 en twee jaar geleden heb ik een Jupiter-6 laten voorbijgaan voor €750. Dat zijn nu eenmaal kansen die je laat schieten en die je misschien nooit meer zult krijgen. Je vloekt een keer, maar legt je erbij neer.

In ieder geval veel geluk gewenst met je zoektocht naar een JP voor €350.

Je bedoeld omgerekend 150 € voor die 808 ? Die euro is er pas zins 1999

het lijkt hier wel een vrouwen thee kransje
en dat om een discussie over een jp8000 voor een paar ballen meer of minder.
ik heb er 2jr geleden een gekocht voor 425,-, heb er 2jr heerlijk mee gespeeld en weer verkocht voor 425,-
doe mij maar rooibos thee

Status
Please reply by conversation.
Back