verzenden jx8p hoeveel kost het

Zoek een koper die 'm ook komt ophalen, tenzij je de originele doos hebt en 'm bizar goed in pakt gaat tante pos er een zooitje van maken. Benzine is duur tegenwoordig, maar niet zo duur als geld terug proberen te peuteren van de verzekering.

Je gierlijst begint redelijk indrukwekkend te worden zo, overigens.

jij hoeft toch verder niet te weten wat het gaat kosten?
stuur hem lekker op, de koper betaald de verzendkosten want hij wil immers dat je hem opstuurd...

of anders idd wat yoozer zegt... wat in principe waarschijnlijk ook een veel betere koper zal zijn aangezien die echt de moeite wil nemen om langs te komen ipv iemand die impulsief ff via internet een deal sluit en de boel opgestuurd wil hebben...

Als de koper moet betalen moet je dat wel weten zodat je de koper kunt vertellen hoeveel 'ie over moet maken ;)

De koper wil dat graag weten, en ik kan overmorgen pas weer langs het postkantoor, wou graag gewoon even een richtprijs weten.
Die jx8p met kapotte edit slider gaat weg. Heb dan toch nog een super jx en een jx8p over dus wat moet ik met 2 jx8p's lol
En dan maar sparen he voor een nieuwe synth :P

Op de site van de verzendmaatschappij staat een tabel met formaat, gewicht en prijzen.

[edit] sms303 was me net voor

Is het wel zuivere koffie?

Het lijkt me dat er zoveel extra kosten bijkomen dat het bijna onwaarschijnlijk is dat iemand kiest voor verzenden.

Ik zou het overigens ook verzekerd verzenden, want je weet nooit wat er onderweg gebeurt en bij defecten onderweg geeft dat weer een hoop extra gezeik.

Paul

binnen nederland?

8 euro tot 10kg of anders iets van 12, 13 euro, tot 30 kg. kan je zo terugvinden bij de tarieven op tnt post.

maar belangrijker dan de kosten: tnt pakt lang niet alles meer aan. groter dan een meter of 80 cm zelfs, zoiets, pakken ze op het postkantoor niet meer aan. max is dacht ik 80 x 50 x 50, hoewel op de site 100 x 50 x 50 staat.
als ze het ophalen kan het wel weer at groter dacht ik. dat zou ik toch even checken want die jx komt misschien wel aan de ,meter...

En als je heel slim bent maak je even een video en een set foto's van hoe je het hebt ingepakt, zodat de koper kan zien (en jij bewijs hebt) dat je het goed hebt ingepakt.

Dan nog: jij bent de verkoper, jij hebt 't uiteindelijk voor het zeggen wat de voorwaarden van de verkoop zijn. Lullig voor de koper dat 'ie dan misgrijpt omdat jij uiteindelijk toch niet wil verzenden - maar een JX8P krijg je niet gruwelijk moeilijk verkocht of zo.

Geduld is een schone zaak :)

binnen nederland?

8 euro tot 10kg of anders iets van 12, 13 euro, tot 30 kg. kan je zo terugvinden bij de tarieven op tnt post.

maar belangrijker dan de kosten: tnt pakt lang niet alles meer aan. groter dan een meter of 80 cm zelfs, zoiets, pakken ze op het postkantoor niet meer aan. max is dacht ik 80 x 50 x 50, hoewel op de site 100 x 50 x 50 staat.
als ze het ophalen kan het wel weer at groter dacht ik. dat zou ik toch even checken want die jx komt misschien wel aan de ,meter...

Heb vorig jaar nog een K5000s in doos aangekregen.. zit dik boven de meter... vreemd die voorwaarden.

Verzekerd verzenden is aan te raden. Heb onlangs een pakket gekregen wat nogal mishandeld was door TNT. Apparaat kwam beschadigd uit de doos..
Zoals Yoozer al aangeeft, Foto's of film van het apparaat voor de verzending is echt van belang. Waren er geen foto's van voor de verzending had de verkopende partij geen aanspraak kunnen maken op de verzekering en zat ik dus met een beschadigd apparaat. Alles is overigens netjes opgelost door TNT... alleen hierom al foto's dus.

voowaarden zijn per 1 januari veranderd.

als je iets kwijt wil en de enige koper die zich meldt, wil het opgestuurd hebben, dan wil je dat misschien wel regelen.
het is makkelijk om te zeggen dat de koper dat maar moet regelen, of dat de verkoper zlef wel bepaalt hoe hij het levert, maar ja..... je wil ook iets verkopen.

Je zou ook kunne kijken of een forum lid misschien van punt a naar punt b moet. Dat die hem voor je af kan gooien.

als je iets kwijt wil en de enige koper die zich meldt, wil het opgestuurd hebben, dan wil je dat misschien wel regelen.
het is makkelijk om te zeggen dat de koper dat maar moet regelen, of dat de verkoper zlef wel bepaalt hoe hij het levert, maar ja..... je wil ook iets verkopen.
zit wat in...

zo hoorde ik ooit ook een vehaal over een gast die ergens uit omgeving amstelveen kwam en een synth wilde kopen aan de andere kant van het land maar het ook te duur vond om met de auto het ding op te komen halen en wilde dan wel met de trein komen... hij wilde graag dat de verkoper de prijs van de synth dusdanig zou laten zakken dat ie daar een treinkaartje van zou kunnen kopen... uiteindelijk hadden ze afgesproken dat de helft van het treinkaartje betaald zou worden uit de prijsverlaging van de synth... toen het tot de potentiele koper doordrong dat als hij langs zou komen en ter plekke af zou zien van de verkoop dat het treinkaartje 100% voor zijn eigen rekening was haakte 'ie af door compleet niet meer te reageren...

aan dat soort dweilen heb je dus compleet niets...
mensen die zoals in de pre-internet tijd gewoon ff belden en dan lekker langs kwamen zonder gezeur zijn gewoon credible...

Let op: In geval bij vermissing bij verzekerd versturen vraagt TNT altijd de originele factuur te overhandigen. Ze willen namelijk weten wat de hoogte is van het bedrag wat ze moeten uitkeren. Probleem is dat vaak de factuur niet (meer) aanwezig bij tweedehands goederen. Wanneer je de factuur niet hebt keert TNT niets uit! zelfs de verzendkosten ben je kwijt. Voor tweedehands spullen heeft verzekerd versturen dus geen enkele zin.

De medewerkers op het postkantoor weten dit vaak niet en raden verzekerd versturen aan zonder men te attenderen dat dit alleen met een factuur zinvol is. Verzekerd versturen is dan duurder terwijl het uiteindelijk gewoon gebakken lucht is.

Ik heb daar helaas ervaring mee (duur verzekerd verstuurd, pakket kwijt, geld kwijt, verzendkosten kwijt, TNT doet niets en wil niets doen).

Ander punt: Onder rembours heb ik ook regelmatig wat verstuurd. De ontvanger betaald dan aan de postbode, en TNT stort het bedrag op jou rekening, na pas 6 tot 8 (!) weken. Raakt het pakket kwijt, dan wordt het bedrag niet geïnt van de ontvanger en keert de TNT niets (!) uit.

Rembours pakketten kunnen wel verzekerd worden (als extra), maar ook dan geldt het factuur-verhaal weer.

Let hier op wanneer een tweedehands spul verstuurd via TNT. (Bij andere bezorgers kunnen wellicht andere verzendvoorwaarden van toepassing zijn.).

Ander puntje wat mij nog te binnenschiet:

Wanneer je iets per rembours verstuurd, dan moet je als verzender vooraf de verzendkosten betalen. Dit is voor rembours vrij duur (minstens 15 euro). Meestal tel je deze verzendkosten op bij het bedrag wat geïnt moet worden van de ontvanger.

Het probleem wat je als verkoper kan krijgen is dat de koper zich in de tussentijd heeft bedacht dat hij het apparaat niet meer wilt en het pakket weigert wanneer de postbode het aanbiedt, of het nooit of te laat ophaalt van het postkantoor (blijft max. 3-4 weken liggen). Het pakket wordt vervolgens teruggestuurd naar jou.

Maar... de verzendkosten van minstens 15 euro ben je als verkoper vervolgens kwijt!

Wat ik zelf tegenwoordig doe bij rembourspakketten is dat ik de koper eerst de rembours-verzendkosten over laat maken, zodat ik als verkoper niet de dupe ben wanneer de koper afziet van het pakket.

Hopelijk heb je wat aan deze tips!

Laatst gewijzigd:
Back