Wat heb je in 2011 gebouwd of ga je bouwen?

@ Nicolas 2000: waarom 2 toonarmen :?

omdat er binnen enige tijd 3 toonarmen op gaan staan. :)

Die originele achteraan wordt enkel als high tech stofborstel gebruikt. Dus blijven er (in de toekomst) 2 toonarmen over om werkelijk een plaat mee af te spelen. Rechts een CF-1 arm met MC-1 Turbo voor een pittig, energiek geluid. Links komt een lange arm met een meer "silky" element voor het subtielere werk.

Op die manier kan je dus afhankelijk van welke plaat je oplegt kiezen om dat met arm 1 of 2 te doen, die elk hun eigen klank hebben.

En natuurlijk kan je ook kiezen om, wanneer je een LP enkel als achtergrondmuziek opzet, je goedkoopste element te gebruiken.

En het is zo heerlijk overkill. :)

Ik heb pas een haardhoutberging gebouwd :)

foto´ss

:mega:

:D vooruit dan maar, omdat je 't zo vriendelijk vraagt:

attachment.php

100% analoog!!!

Attachments

• kast.JPG
    kast.JPG
    85,7 KB · Bekeken: 70
omdat er binnen enige tijd 3 toonarmen op gaan staan. :)

Die originele achteraan wordt enkel als high tech stofborstel gebruikt. Dus blijven er (in de toekomst) 2 toonarmen over om werkelijk een plaat mee af te spelen. Rechts een CF-1 arm met MC-1 Turbo voor een pittig, energiek geluid. Links komt een lange arm met een meer "silky" element voor het subtielere werk.

Op die manier kan je dus afhankelijk van welke plaat je oplegt kiezen om dat met arm 1 of 2 te doen, die elk hun eigen klank hebben.

En natuurlijk kan je ook kiezen om, wanneer je een LP enkel als achtergrondmuziek opzet, je goedkoopste element te gebruiken.

En het is zo heerlijk overkill. :)

Cool, leuke om te lezen dat er nog Lenco fanaten op het forum zitten.

Heb hier zelf nog eentje staan, ik stel het al eeuwen uit om er iets mee te doen, prijs van tonearm schrikt me ook nog af. Is een L75 als ik me niet vergis.
Twijfel gewoon nog te veel qua uitvoering.. Hoewel ik de charmes van de volledig mechanische aandrijving wel tof vind, overweeg ik bvb om er een electronische snelheidsregeling op te plaatsen. Kwestie van te kunnen dj mixen ermee zonder dat ik de idler kapot maak ;)

Had vroeger 2 L78s, moet deze eens proberen terug te krijgen :)

mooi rackje ook!

Is voor m'n tuinhaard: een half olievat ingegraven in de grond [work in progress] :)

attachment.php

Bééétje pyromaan ben ik wel..

:D

Attachments

• vat.JPG
    vat.JPG
    93,8 KB · Bekeken: 73
1 elektronica zelfbouwproject in 2011 voor mij tot nu toe:

Deze platenspeler:

Een "beetje" aangepast:

2794627750103382518S600x600Q85.jpg

2040123220103382518S600x600Q85.jpg

2949800360103382518S600x600Q85.jpg
Ha gaaf. Maaruh, wat is de bedoeling precies:P?

Edit: al gelezen

:okdan:

F'Biels is zich aan t verdiepen in het etsen van panels......
Dat belooft wat goeds en ik kijk t wel van m af :P

Mijn panels zijn wel niet geëtst hoor! Ik heb dat ook wel al gedaan maar deze zijn gewoon toner-transfer.

Work in Progress..... CGS04 AC/DC Mixer

Work in Progress..... CGS04 AC/DC Mixer

img1758b.jpg

img1759e.jpg

img1768y.jpg

img1770e.jpg

img1773b.jpg

img1775bs.jpg

Nu nog een paperface design op 't panel plakken en dan is íe helemaal klaar voor gebruik...... :okdan:

Half afgemaakte projecten zover.....

Half afgemaakte projecten zover.....

Na de AC/DC Mixer maak ik als 1e het Polyvoks VCF van M. Pappebreille af....
met mn domme kop heb ik net de foto van de usb stick afgegooid... :stupid
deze volgt binnenkort ...

Gevolgd door.... 2x Buchlidian Dual Voltage Processorren (incl. CGS04 Mixer)..
Wmonk heeft voor de Buchlidian Voltage Processorren de kitjes geleverd :okdan:
img1757dr.jpg

Voor 't Best of CGS project is de CGS114 (DUSG) helemaal gevuld, CGS48 (2x, VCO) en CGS77 (Serge VCF) zijn op een paar chips na gevuld....
Helemaal rechts ligt een Magic Smoke Mankato VCF (deze komt niet in t Best of CGS)....
img1755r.jpg

Thomas Henry X4046 VCO (4x) en Waveshaper (6x). Deze pcb's zijn op een paar chips na helemaal gevuld......
img1754af.jpg

Mijn Imageshack profiel voor meer foto's zoals 12 blz's van een oude Pollard Syndrum advertentie.... http://imageshack.us/g/215/51858492.jpg/

Laatst gewijzigd:
Ik ben bezig met de bouw van een laserharp. Technisch gezien is hij helemaal klaar en werkt hij al. Nu de afwerking nog. Hier alvast wat foto's

Attachments

• IMAG0017.jpg
    IMAG0017.jpg
    64,3 KB · Bekeken: 77
  • IMAG0018.jpg
    IMAG0018.jpg
    59,1 KB · Bekeken: 70
  • IMAG0019.jpg
    IMAG0019.jpg
    66 KB · Bekeken: 73
  • IMAG0021.jpg
    IMAG0021.jpg