Teisco 110F

Status
Please reply by conversation.
ik heb hier een 100 f met werk filter doet t lof doet t alleen de oscillator niet misschien iets met de trigger van t toetsenbord ik heb geen geld om m te laten repareren als t je wat lijkt doe n bod
groet alex

ik heb hier een 100 f met werk filter doet t lof doet t alleen de oscillator niet misschien iets met de trigger van t toetsenbord ik heb geen geld om m te laten repareren als t je wat lijkt doe n bod
groet alex

100f of 110f?

110f is overigens een mini drama om te servicen..

100f of 110f?

110f is overigens een mini drama om te servicen..

Heb daar geloof ik al eerder iets over gehoord ja.....naar de mijne zal tzt ook eens gekeken worden voor een paar dingetjes, maar ben er helaas nog steeds niet aan toe gekomen. Sowieso staan hier verschillende dingen waar wel eens naar gekeken mag worden, maar dat is weer een ander verhaal :)

Maar die 110F, ik heb er wel iets mee hoor...echt een fijne synth met een zeer lekkere sound - vind ik dan. Hij staat niet heel veel in de belangstelling en dat verbaast me wel eens.

Ook leuk voor wie een Pro One en een 110f heeft, hang ze met cv/ gate aan elkaar, speel een sequence in op de pro one, bijv, baslijntje met korte attack, op mixer beetje naar links pannen, 110f heeft wat langzamere envelopes dus zet de attack wat langzamer, beetje een nette filter envelope instellen en wat naar rechts pannen, zo krijg je hele toffe baslijntjes.. :)

Ook leuk voor wie een Pro One en een 110f heeft, hang ze met cv/ gate aan elkaar, speel een sequence in op de pro one, bijv, baslijntje met korte attack, op mixer beetje naar links pannen, 110f heeft wat langzamere envelopes dus zet de attack wat langzamer, beetje een nette filter envelope instellen en wat naar rechts pannen, zo krijg je hele toffe baslijntjes.. :)

klinkt als een leuk plan..

dat is een kawai dan?

http://www.vintagesynth.com/misc/100f.php

Of staat er Teisco op?

Kan allebei he. Van jouw link: Although Kawai began manufacturing synthesizers under the company name of Teisco, they soon took over as Kawai which resulted in synths like the S100-F above which can be found labeled either Teisco or Kawai (as pictured above).

Sander's site:

http://home.worldonline.nl/~smeyer/teisco/100f.html

De 110f is er alleen onder de naam Teisco.

Heb 'm jaren gehad maar nadat -ie geserviced was klonk -ie een stuk tammer en heb ik 'm verkocht! Vooral die 8-band equalizer bank vond ik erg handig

Ik vind dat een héél leuk plan:)
Ga ik absoluut proberen, alleen dan niet met een 110 want die heb ik niet.
Maar dat werkt vast ook met andere bakken.

Het kan inderdaad bijna overal mee, de pro one is lekker makkelijk om een andere synth mee aan te sturen omdat de sequencer/ arpeggiator ook via cv/ gate werkt, en op bovengenoemde manier kan je echt toffe stereo baslijntjes en andere loopjes maken. :okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back