Muziekscholing in Nederland

Erwin21

Nieuwkomer
Beste Forumleden/muzikanten,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Erwin en ik ben al bijna 10 jaar bezig met muziek. Ik bespeel zowel gitaar als piano. Ik ben al ruim een jaar de trotse eigenaar van een Yamaha DGX-530 en een prachtige rode PRS gitaar (wel een SE model, maar dat moet de pret niet drukken:)). Ik was dan ook erg blij toen ik voor mijn afstudeerproject een onderzoek mocht gaan uitvoeren voor een startende muziekschool.

Met dit onderzoek hopen wij een positieve bijdrage te leveren aan de kwaliteit van muziekscholing in Amsterdam, waar de onderneming is begonnen. Momenteel beleeft deze markt een turbulente tijd en heersen er veel problemen (Niet alleen in Amsterdam). Mede door een vernieuwend concept en het resultaat van dit onderzoek hopen wij hier verandering in te brengen.

Als onderdeel van dit onderzoek heb ik een enquête opgesteld waarmee wij de meningen van de talloze muzikanten willen peilen. Zowel klassiek geschoolde muzikanten als muzikanten die het zichzelf hebben aangeleerd zijn welkom! We willen hiermee een zo divers mogelijk beeld tot stand brengen die beide kanten van het spectrum blootlegt.

Ik zou het enorm op prijs stellen als je 5 minuten de tijd kon nemen om deze enquête in te vullen. Zo draag je een steentje bij aan mijn eindresultaat en aan de kwaliteit van de onderneming!

Om alsnog de interesse te prikkelen worden ook enkele CD-bonnen verloot onder de deelnemers. Hierover is meer te lezen in de enquête.

Ik wil jullie bij deze alvast hartelijk bedanken voor jullie bijdrage, het helpt mij echt enorm! Mochten er vragen zijn dan kun je een berichtje sturen of op dit thread reageren.

Met vriendelijke groet en alvast een fijn feestelijk weekend toegewenst,

-Erwin-

http://www.enqueteviainternet.nl/Muziekscholing_in_Nederland

Beste forumleden/muzikanten,

Ik post even om jullie te melden dat ik inmiddels al op de 60% van mijn ingevulde enquêtes zit. Sinds ik het bericht hier heb gepost is het aantal ingevulde enquêtes echt omhoog geschoten! 20 in 1 dag, echt geweldig.

Voor jullie bijdrage wil ik jullie enorm bedanken, zo komt het einde van het onderzoek voor mij ook in zicht!

Alvast prettig weekend toegewenst,

-Erwin-

ingevuld !

Ingevuld.

Beste forumleden/muzikanten,

Ik hou jullie even op de hoogte door te melden dat ik nog maar 13 respondenten nodig heb, ik ben er dus bijna!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bijdrage en hoop dat jullie ook een leuke Koninginnedag hebben gehad.

-Erwin-

Ik ben benieuwd naar het vernieuwend aspect :)
Zelf ben ik voorstander van de generatieve methode, dus een leerling kiest voor een docent, maar de docent kiest ook de leerling. Het heeft een meerwaarde voor beide.

Wout

Back