nieuwe trance track: nog iets aan gebeuren?

Erikjezz

Nieuwkomer
hallo allen,

Ik heb een tijdje geleden deze track gemaakt, en eindelijk iemand bereidt gevonden om te zingen.
Ben benieuwd wat je ervan vindt/wat er nog beter kan.

Groeten,
Erik
http://snd.sc/iJRL74

hmmm, heb hem nu een paar keer geluisterd, heb een paar punten van kritiek:
het akkoordje op 17 en 29 sec. vind ik niet echt passen. het offbeat basslijntje doet iets te simpel en gedateerd aan. de vocals, tsja, een mooie stem heeft deze dame wel, maar vind het er niet in passen. in het nummer zelf zit nauwelijks dynamiek, maar in de zang weer wel. dit sluit niet zo lekker op elkaar aan. de tekst komt ook nogal flauw over. de breaks op 1:53 en 2:45 zijn inzakmomenten, iets te lang of nog te kaal.
over het algemeen mis ik energie.

ga door, hoop dat je hier iets mee kan.

Vind ten eerste een betere piano sound en gooi deze honkytonk de deur uit! Leuk dat je met vocals geëxperimenteerd hebt maar de autotune draait soms iets te langzaam bij heb ik het idee. Ik denk dat wanneer je het produceren lekker onder de knie hebt je veel met deze mevrouw kunt doen, de opname en de stem kan een lekkere trance plaat wel goed maken.

Dan komt opeens je climax op 2:50 en dan stop je bijna direct, zonde! Verder mist je track pit en klinkt het allemaal wat amateuristisch qua geluiden, percussie en ook de mix. Houd ook dus wat structuur aan en gooi bv niet een piano solo van 0:00 tot 0:30 en dan een arp van 0:30 tot 1:00 en dan een leadje, etc etc etc.

Ik denk dat er wel potentie ligt maar oefen even verder!

Ik vind dat de stem te hard in de mix staat.
Verder heeft de dame best een mooie heledere stem. Puntje van aandacht is dat waar ze echt de hoogte in gaat het wat valsig is. Of er in elk geval heel erg tegen aan zit. De luisterraar krijgt een onbehaaglijk gevoel: "gaat het goed of niet?" Ook loopt op een paar puntjes de tekst niet helemaal.

Paul

Back