Renoise versie 2.7

En dan ineens is het zover; Renoise 2.7 is goud! Geregistreerde gebruikers hebben nu nog meer voordeel met de komst van een sample pack van PureMagnetik en BeatSlaughter! Om er nog een schepje boven op te doen is er nu ook een automatisch update tool.

attachment.php

Nieuwe features:
  • Sample keyzone editor
  • Sample slicing
  • Verbeterde automation
  • Nieuw vormgegeven instrumenten
  • MIDI input routing
  • Real-time Line-in renderen
  • Multiband send device

Renoise is verkrijgbaar als download met een prijs van €58,-
Verschillende soorten video's: video's over Renoise

Attachments

• s-overview-261.png
    s-overview-261.png
    31,2 KB · Bekeken: 156
  • s-automation-270.png
    s-automation-270.png
    29,8 KB · Bekeken: 134
  • sample-editor-270.jpg
    sample-editor-270.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 145
  • keyzones-270.jpg
    keyzones-270.jpg
    93 KB · Bekeken: 150
  • rewire-261.jpg
    rewire-261.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 140
Last edited by a moderator:
Yep hier ook een tevreden gebruiker since 2007! Het is nu af en toe wel weer even zoeken waar ze dingen gestopt hebben met deze grote veranderingen maar tot nu toe een fantastische update. Ik zit sowieso gebeiteld tot versie 3.9 :D

Ik gebruik Renoise nu sinds 1,8 en ik kan nog steeds de ramp knop niet vinden.

Renoise :okdan:

Renoise doet mij een beetje aan Reaper denken. Niet qua functionaliteit / interface per se, maar de manier waarop het als product groeit. Gewoon net even een wat andere insteek, maar uitstekend product voor weinig geld!

En idd moet je wel gewoon beseffen dat het Tracker based is, daar is niks mis mee maar dat is voor sommige mensen even wennen. Ik vind het enorm tof dat je zo tegenwoordig kan zoeken naar iets dat bij je past - buiten de grote DAW's - zonder dat je (veel) aan kwaliteit of mogelijkheden hoeft in te leveren.

Kan je renoise rewiren met cubase?
idd, al eens geprobeerd en getest..
Met de midex en Cubase 5 heb je dan een super strakke midi timing!!
Zonder is't een beetje hopeloos vind 'k...

idd, al eens geprobeerd en getest..
Met de midex en Cubase 5 heb je dan een super strakke midi timing!!
Zonder is't een beetje hopeloos vind 'k...

Cubase toch zeker dan? Heb met Renoise nog nooit (!!!!!!!!!) midi problemen gehad.

Cubase toch zeker dan? Heb met Renoise nog nooit (!!!!!!!!!) midi problemen gehad.
???? Cubase en de midex is't beste dat er te vinden is,
De rest is - naar mijn normen - brol !! Zeker ook renoise..

Als ik ergens gezeik mee had dan was 't wel de Midex 3 icm Cubase. Zal dus ook persoonlijke ervaring zijn.
tja, kan zijn.... De AMT of Unitor is ook niet zo gemakkelijk te installeren onder windows.
Soit, op de setup van Renoise rewired door Cubase 5 met midex heb ik niks op aan te merken.. :)

Heb vroeger (lang geleden) eens een demo van Renoise getest en zei me toen niet veel, maar nu is Renoise wel volwassen geworden.

Zijn er hier eigelijk Renoise gebruikers? Kan je elke track een verschillende loop length geven (leuk voor poly ritmes te maken)? En werk de Rewire lekker samen met Reason?

Wie gebruikte Renoise live op het podium? Heb me altijd al afgevraagd hoe je dat doet met een tracker en ben daar wel nieuwsgierig naar.

Zou trouwen ook wel eens willen kijken wat er allemaal mogelijk is met die Lua scripting , kan ik dat testen met de demo of is dit enkel voor geregistreerde gebruikers?

(Dezen avond eens de demo installeren en Renoise een tweede kans geven)

Er zijn wel mensen hier die ik ook ken van het Renoise forum.
Verder gebruik ik Renoise zelf live op het podium met mijn band No Repair.
Ik heb al vele verzoeken gehad om uit te leggen hoe ik sommige dingen aanpak daarom ben ik van plan binnenkort (script ligt al klaar) een filmpje te maken om hopelijk mensen te inspireren voor dit geweldige DAW.

Zelf word ik altijd een beetje moe van de DAW Wars. er zijn verschillende programma's met elk hun voor en nadelen.
gelukkig maar want niemand maakt op dezelfde manier muziek.

Zijn er hier eigelijk Renoise gebruikers? Kan je elke track een verschillende loop length geven (leuk voor poly ritmes te maken)?

Dit kan dus (nog) niet maar er gaan al tijden grootse ideeen rond op het forum hoe, o.a. dit idee, geimplementeerd zou kunnen worden. En ja, op het Renoise forum betekent dat heel wat :D

De enige sequencer is software vorm die ik ooit gebruikt heb is Renoise.. staat zelfs nog ergens hier op het forum... effe zoeken.

Ach, op m'n eigen server: http://www.robbie.noxgenus.com/Minotaur Electronics LIVE.mp3

Gear was: 808, ER-1, 101 en de OB12. De sequence van de 101 liep via Renoise, en die van de OB12 ook. multi timbraal van de OB12. Het nadeel van het multi timbrale gedeelte van de OB12 is dat je niet bij alle stemmen tegelijk de CC's kan toewijzen, alleen van de op dat moment geselecteerde voice. Dus Renoise was ook 'n filter voor de 2 stemmen die niet geselecteerd waren. Skip maar eens door de set heen... het filter van Renoise is niet te onderscheiden van die van de OB12.. nou zijn ze ook beiden kei digitaal....

Als ik dezelfde set nu weer zou doen zou het stukken eenvoudiger zijn omdat het programma meer LIVE is geworden.

Al zou ik nou de sequencer van Renoise gebruiken maar de audio via Rewire naar Logic sturen daar de filters van Logic 'n tikkeltje veel mooier klinken :)

Laatst gewijzigd:
Al zou ik nou de sequencer van Renoise gebruiken maar de audio via Rewire naar Logic sturen daar de filters van Logic 'n tikkeltje veel mooier klinken :)

Al moeten mensen nu natuurlijk niet denken dat je vast zit aan de filters en of andere effecten van Renoise. Je kan elk gewenst VST daarvoor gebruiken.

Ik gebruik zelf graag de MS20 filter van KORG's legacy collection bijvoorbeeld.

Oeh... ah....: Voorbeeldje uit gepoept met enkel en alleen Renoise. 9 tracks, allen met veulsteveul filters en routers naar send tracks enzo.. alles met Renoise FX. :D

Processor doet wel iets, maar niet veel: 19%. Hetzelfde grapje in Logic zou m'n dual core mac niet overleven, en m'n schoot dus ook niet.

Attachments

• Untitled.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 120

Joh, neem eens een stukje op en bekijk de file dan eens. Ik heb nog geen programma gezien die zo strak is als Renoise!

Joh, neem eens een stukje op en bekijk de file dan eens. Ik heb nog geen programma gezien die zo strak is als Renoise!
tja, wat dacht je dat ik gedaan had.... en moet ik nu bij elke update weer een test doen.?
(Die dan niemand wil snappen...??? zie "Midi Jitter onderzoekje" )

't is trouwens bij elke DAW of tracker zo, Midi over USB sucks...
Alleen bij de midex is de midi jitter goed genoeg, dankzij die LTB.

Gewoon Renoise met rewire door cubase en midex,
en de midi out van renoise is dan strak genoeg voor bv het Techno genre.. :) :)

Waar ik de midi timing jitter ook duidelk mee kan zien, is met de Pioneer EFX500 in Midi sync mode...
Echt joh, Met renoise verspringt de EFX-500 als gek bij de AMT, Hercules FW en Midex...

Renoise Rewired door cubase is 't al veel beter, en't beste is rewired door cubase 5 en de midex
Geen idee voor cubase 6, maar bij cubase 4 werkte de LTB van de midex ook niet zoals bij SX :) :)

Soit, die gasten van Renoise hebben me dat ook al gezegd in't verleden,
't is niet echt een probleem bij renoise alleen, en die Steinberg LTB protocol is geen open source..

Bij Renoise kan je instellen hoe strak je midi is....

Ik vind het wel 'n beetje appart dat 'n Amiga User Renosie nix vind... nee Pioneer is 'n solide basis....

Bij Renoise kan je instellen hoe strak je midi is....
ja waar dat ??
Ik vind het wel 'n beetje appart dat 'n Amiga User Renosie nix vind...
tja, ik ben idd een Tracker-man,
maar met MED-SS en m'n SynthCtrl plugin kan ik wel nog wat meer doen dan met renoise...
Maar 'k sta der voor open, voor renoise, zeker als m'n Amiga setup het eens moest begeven..

Dan heb je niet zo goed gezocht.

Back