80's flick

Bass

Gepokt en gemazeld
na het zien van Weird Science heb ik beetje wat 80s muziek geprobeerd...

veel luisterplezier :)

Attachments

• 80sprobeersel.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 70
ach, herhaling heeft house ook groot gemaakt...

dx7 bassen ; instant 80s haha

Ik ben een enorme 80's fan (en kenner) maar dit vind ik echt 2 keer niets.
Saai en repetitief.

De vergelijking met een icoon als Danny Elfman zou ik nooit durven maken.

Jaja, ik weet het, het is maar een probeersel en je hebt nooit geïnsinueerd om in de buurt van de echte soundtrack te willen komen, en bijgevolg is het allemaal niet zo au serieux te nemen, en wil je ook 0,0 % kritiek horen. Maar ik heb het toch lekker gegeven ;)

dat mag, ik heb het ook maar in een aangeschoten opwelling opgenomen hoor haha..
ben te ongeduldig om ergens uren aan te werken..

toch met zang zal het snel interessanter zijn

dyn007_original_400_598_jpeg_2676803_ab90cf371016587e229e43871cd3686f.jpg

best 80 achtig

Daar ben ik het mee eens. Die bass doet ook pijn aan m'n oren, er zit een frequentie in die ik niet relaxed vind. Als enorme 80s fan word ik hier ook niet echt wild van... te weinig variatie toch.

ben ik de enige die die dx basslijn behoorlijk vals vind klinken bij de rest? (als ie de hogere noot speelt)..
verder wel coole sounds

dyn007_original_400_598_jpeg_2676803_ab90cf371016587e229e43871cd3686f.jpg

best 80 achtig

Zoo, ik heb foto even laten kleinen, anders past het niet in me scherm!
Maar inderdaad ze is ergens in de 80. Als ik niet naar haar hoofd had gekeken had ik gulp los gedaan *D

Die akkoordjes zitten inderdaad te laag (lees: vals). Voor de rest vind ik het qua arrangement weinig spannend: partijtje aan, partijtje uit. Kan allemaal veel spannender. De sounds zijn wel oke, maar geef er een eigen draai aan.

Idee is opzich leuk, maar inderdaad de baslijn klinkt niet in samenhang met de rest. Daarna, de drums zijn iets te hard, misschien een beetje galm hier, EQ daar... Ook de panning is te overdreven.

Alles klinkt het alsof de mix op alle kanalen in hetzelfde volume-niveau zitten.

Over de opbouw van de song ga ik niet bekritischeren, iedereen zijn eigen stijl. Ga zo door!

Back