[trance] Heel graag feedback gewenst

stevy

Ouwe rot
Hallo luisterende sf 'ers ,

Ik ben nodig op zoek naar wat feedback over onderstaand stukje! Een middelgroot label heeft me gecontacteerd om een oudere versie die ook op mijn sc staat, ik kreeg de opdracht er een nieuwe blik op te geven. Hierbij dus. Ik heb echter de hoofdmelodie inmiddels zo vaak gehoord (een aantal jaar geleden, wat luisteren tussendoor en nu weer veel) dat ik de weg even kwijt ben. Mijn dank is daarom erg groot! Excuus dat het stukje wat kort is!

http://soundcloud.com/sumirez/stevy-forello-divided

Even los van de stijl vind ik het goed in elkaar zitten. Ik vind het dipje vanaf 1:20 wel wat lang en wat erg ver inzakken (wellicht dat je daar toch een lichte pad achter kunt houden om niet alleen maar op die arp terug te hoeven vallen), maar ik moet wel toegeven dat ik bepaald geen expert ben in het genre.

Lijkt mij een schoolvoorbeeld van goed geproduceerde vakkundig platgecompresste commerciƫle trens. :okdan:

Ik vind dit ook erg goed in elkaar zitten ook al ben ik helemaal geen trancehead.
Hoofdmelodie kan prima wat mij betreft.
Dip is wat mij betreft niet te lang, mooie lange break die net niet doortrekt en dan op 2.40 er weer in komt.
Houden zo!

Klinkt goed man, aleen vind ik sommige geluiden er wat te veel uit springen en de lead geluid die pulse sound vind ik mar niks te erm pulserig kan insteresanter naar mijn mening(niet de melodie maar de sound zelf)

verder goed bezig:okdan:

Qua structuur klopt het helemaal, alleen de 4 tellen aan het einde van de break zijn kudt..... je zit toch niet bij de fanfare waar men aan het voortellen is voor de inzet 1/2/3 & hoppakee

Vind de aanzet naar de break veelbelovend, maar had een hele andere melody verwacht, veel meer Activa/Simon Patterson actig. vind de piano met saw echt veels te kazig en te makkelijk, neemt me van ASOT mee naar de achtergrondmuziek van de lokale afhaalchinees.

tevens wederom een hele rits aan exciters / finalizers / bitcrushers en compressie op je mixbus, doet de kwaliteit van je track geen goed.

mijn tips:
- mainbus schoon
- tot de break top, transitie in de break, denk meer Ronski Speed / Activa ipv van dit kazige piano gepingel. dus misschien een TB achtige arp variatie over de pluck heen.
- ruizende zeeen met vogeltjes kunnen echt niet meer hoor, we zitten niet bij de lokale massageclub :)

Dank Raphie en sidx voor de kritische punten! Exciters valt wel mee, slechts een limiter en mb compressor. De arp ga ik wat voller maken en ik ga nog eens een blik werpen op die melodie. Misschien toch de oude bewaren, dank!

Back