Wie werkt er hier met SSL Alpha AX + Madixtreme?

Alleen via Helios zie ik? dan betaal je i.d.d. gegarandeerd de hoofdprijs...

dat is complete onzin, hij is niet duurder via hen dan als je hem direct kocht bij thomas toen tk nog geen distributeur had.

Ik deboelde meer dat HELIOS vaak veel duurder is dan duitse buren, bijv met Benchmark, API of andere high end merken

dat is omdat je direct bij de distri koopt, ipv via een dealer. die krijgen nogal heftige kortingen. daarom kan je weiss niet via een dealer kopen, alleen via de distri. er zit te weinig marge op...

ik hoop overigens dat er redelijk snel een madi thunderbolt doosje komt, dan stap ik ook meteen over naar een alpha link.

klopt, maar dan zeg ik als je als je 55% marge op API wilt draaien dan moet je het niet raar vinden dat mensen voor 30% minder elders gaan kopen, Duitsers nemen over het algemeen genoegen met veel minder marge (15% <> 25%) dat scheelt bij high end gear toch snel zo'n 400 tot 600 euro per component, loopt lekker op als je een unit of 8 koopt.....;)

Laatst gewijzigd:
Ik heb altijd gewerkt met een mixer.
Deze heb ik kort geleden verkocht omdat ik ook ga werken met losse summing amps.
Het plan is als volgt:

De Alpha link outputs worden verdeeld over een aantal bussen en FX sends.
Aan de bussen komen compressors en EQ's te hangen en die komen weer samen in 2 summing amps.
De FX sends gaan uiteraard naar delays en reverbs en die komen ook weer samen in een summer.
Dat hele zooitje gaat weer terug in de SSL Alpha link of naar de tape recorder (of beide tegelijk) voor de mixdown.

Inserts doe ik direct op de SSL via een aparte output en input.

Ik begin ook belangstelling te krijgen voor die Madi AX. Kan iemand mij vertellen wat de overwegingen zijn om een RME HDSPe Madi dan wel de Madixtreme aan te schaffen? Zijn er mogelijk nog alternatieven?

Ik weet er het fijne niet van.
Maar volgens mij heeft de RME een dsp op de kaart die de I/O regelt en heeft de SSL deze dsp niet.

klopt + de RME kan tot 128 kanalen aan bij SSL dien je daar de 128 uitvoering voor te kopen + een eigen mixer met DSP en geen latency.

Ik ben zelf de mogelijkheden aan het onderzoeken om een mooie 16 kanaals mixer te integreren in mijn DAW.
Dan zou ik die kunnen gebruiken voor mixdown en en de overige kanalen van de Alphalink benutten voor send/returns.

Ik zie de meerwaarde van de Total Mix van RME niet, eerlijk gezegd. Maar aan de andere kan: als RME HDSPe Madi goedkoper is dan de Madixtreme zit het me ook niet in de weg.

Back