Schaamrood op de kaken...

gemmetje

de ideale schoonzoon
Ben gewoon benieuwd:

Welke (podium)ervaring liet je het meeste blozen ?

De mijne was in ieder geval de volgende:
Ik speelde in een (roots)reggaeband en we hadden een boeking in een café in een klein dorpje bij Eindhoven.
De kastelein wist (zei hij) wat we te bieden hadden. Toch had hij het hele dorp volgehangen met posters waarop
we aangekondigd werden als brazilian carnaval-act. We kwamen dus een kroeg binnen vol bezopen boeren (no offense)
die zaten te wachten op krakers als: Brasil en Mexico (u weet wel, van ZZN...)
Na 3 nummers van ons stroomde dus de hele kroeg leeg. (weten die boeren veel van Steel Pulse e.d.)
De kastelein kwam het podiumpje op gerend en krijste dat we moesten stoppen.
We werden uitbetaald (de volle mep) en konden vertrekken.
Nog nooit in zo'n korte tijd zoveel centen verdiend.....

Nou toen ik 5 jaar was en bij Ome Willem on tour op het podium mocht komen in mijn Zorropakje wist ik spontaan niks meer te zeggen. Dat was toch wel erg naar.

HEt kwam gewoon omdat ik een hel heb aan licht op mijn bek.
Ik had ook van te voren tegen de lichtman gezegt, GEEN SPOT.

tja.....ach het was alleen de tweede noot.....
Als je ook great balls off fire op de piano zonder fouten gespeeld hebt die dag, dan mag dit best...denk ik :)

Tellen de dingen die je meemaakt in je dromen ook mee? ;)

Wel ooit meegemaakt dat er halverwege een nummer een bepaald lijntje niet mee werkte. Dwz dat ik de jacks verkeerd had geplugd en wat outputs niet op de mixer uitkwamen. Zaal niets gemerkt maar was wel even zweten.

hoewel ik niet echt veel ervaring heb ofzo, zal ik een vervelende gewaarwording jullie niet onthouden :D

Toen ik mijn liveset begon stond per ongeluk de knop "main" van het kanaal waarmee het begon uit. Hierdoor werd deze niet naar de main mix gestuurd, maar de galm en delay die erop zat wel. Het begon met een pad, en doordat alleen de galm te horen was, dacht ik dat het volume gewoon veel te zacht stond. Dus de master volume een hele duts harder gepleurd. Vervolgens ging ik n kick erin mixen, met (gelukkig!) de bas er nog uit gefilterd. Dat ding sloeg je om de oren, en ik had gewoon niet door waar t aan lag. Ik denk eigenlijk niet dat t echt in de zaal te merken was, maar ik heb 5 minuten zitten kloten aan kabeltjes voordat ik erachter kwam wat t probleem was.

Ach ja je leert wel weer waar je de volgende keer op moet letten :L

een keertje meegedraaid in een dj-contest, derde plaat die ik wou mixen met m'n arm de naald eraf slaan....kgggggggg...en een hoop mensen die me aan stonden kijken van "wtf doe jij nou?"...maar ja, mocht toch nog een keertje terugkomen....toen was ik zwaar ziek, vond er niet veel aan en heb me dj-carriere maar een beetje in de wilgen gehangen hehe

Eerste keer dat ik samen met een andere toetsenist op 't podium mocht optreden op de middelbare school. Conrector (vrij pedant en arrogant persoon) wilde net een speech houden, leun ik net wat te hard naar voren en raak een paar toetsen van m'n Juno-60. Op vol volume. *WOWM* ging de Juno, ik zo rood als een biet, hij kijkt wat geirriteerd naar achteren, en m'n vrouwelijke collega werd ook rood en kreeg bijna een rolberoerte van het lachen.

Toen toch maar 't volume op nul gezet... :D

erm..
Toen ik nog op de muziekschool zat speelde ik op een electronisch orgel een muziekstukje. Later bleek dat ik veel te zacht had gespeeld, zodat alleen de 1ste rij het een beetje gehoord had [ik was heel diep in het stukje gegaan zeg maar]..

o jee, nu ik denk.. wat later had ik een concertje op een echt groot orgel, en ik was te lui om in te studeren, en de datum helemaal vergeten. Op de dag zelf herinnerde ik me ineens dat ik nog moest 'optreden' en ben als een gek gaan studeren.. het concertje mislukte volledig.

eh nee, serieus, ik heb alleen maar glansrijke, succesvolle podiumervaringen. ..:D

hmm... in mijn in en in trieste carriere als pianist heb ik weleens een stuk gespeeld van the nightmare before christmas. het idee was dat ik daarbij ook zou zingen. dat deed ik dan ook, totdat ik halverwege de tekst van het middenstuk volledig kwijt was... :( godzijdank had niemand die film gezien ofzo, want niemand had er last van. maar het was zeker 30 seconden waarin ik had moeten zingen. m'n toenmalige vriendin was er ook... de pijn! :stupid

Jaartje of 7 geleden hadden mijn neef en ik het wilde plan bedacht om de plaatselijke boerenbevolking te bekeren tot de "house" muziek. Gewapend met onze vinyl schijven (aangeschaft bij Basic Beat R'dam) en met na lang zeuren toestemming voor een avondje draaien in onze regionaal uitgaansparadijs "De Schuur" in Eethen.... :kont: ... was het dan eindelijk zover. 2 uur lang voor ons gevoel ons in het zweet staan te jakken om de zaak een beetje aan de gang te krijgen, wat overigens niet lukte, mensen bleven angstvalig aan de rand van de dansvloer staan alsof er net bekend was gemaakt dat er asbest gestort was... komt er als klap op de vuurpijl ook nogf zon halfzatte agrarier vragen ofdat we misschien "iets van U2" kunnen draaien.... =( =( =( dat was echt too much gewoon, alhoewel mn neef en ik er mentaal al lang weer overheen zijn zeg mar :D

Voordat ik begon met produceren, was ik een tijdje DJ (12jaar geleden owvsoo). Nou, de eerste keer dat ik moest draaien voor een volle bak in Mazzo in A'dam, was ik rete-zenuwachtig. Klamme handen.... Niet zulke hele strakke mixen... :o:

Maar wel toffe ervaring. Enne... ik mocht terugkomen, dus zo slecht kon het niet zijn, hahaha.... :dj:

Op een feestje twee jaar geleden, schitterende retestrakke mix doen, daarna met euforie in de kop een gesprek met iemand aangaan en dan per ongeluk de naald van de zoujuist ingemixte plaat erafhalen in plaats van de uitgemixte. Stil in de zaal, iedereen kijkt DJ (ik dus) aan. Ik terug kijken... Hup, naald er weer op gegooid en verder gaan.

Niet zo dramatisch, maar blijft toch rot zo'n stilte en de blikken op jou, de veroorzaker, gericht.

uuuuuh toen ik bij een keyboard examen m'n solo wel HEEL ERG verneukte
gelukkig was ik nog wel geslaagd

Back