power consumtion

hitman

Ouwe rot
Hallo,
Ik heb een vreemde vraag (ik weet niet of ik hier goed zit) maar:

Als jullie iets aanschaffen, letten jullie dan ook op power consumption?
Ik zat te kijken naar verschillen tussen de Korg Kronos en Oasys.
De Oasys heeft 130 W en de Kronos 60 W power consumption. Als dat belangrijk is dan gaat mijn oog vallen op de Kronos.

Alvast bedankt

Ik ben al jaren bezig met synth's en stuff maar heb er nooit opgelet.

Laatst gewijzigd:
hoewel 130 watt het dubbele is, is het feitelijk nog steeds niet veel.

Als je wilt besparen kan je beter een zonneboiler voor je warme tapwater oid nemen.

alleen met versterkers let ik erop. vaak is meer watts( uit het stopcontact ), meer vermogen ( in dB's )
verder maakt het me niet zo uit. als de stoppen het maar ruim trekken ( 10ampX220=2200watt bv ) en dat is meestal geen enkel probleem

Het maakt dus niet zoveel uit.
Zonneboiler??? Dacht het niet. Over deze wijk zijn ze nog niet uit wat er gaat gebeuren: Slopen of opknappen.

Ik dank u.

ik hou het wel in m'n achterhoofd, maar veel invloed heeft het niet op apparatuur. eerder op de aanschaf van macs en schermen en raidsystemen, en natuurlijk verlichting. heb wel klasse d amps gekocht, dat scheelt veel (warmte).

Wat is een klasse D amp ? Ik ken klasse A waar de transitoren niet schakelen plm 50% vermogen gaat op in warmte. Dan heb je klasse A/B alleen klass A bij laag volume. Klass B schakelende torren... wat is dan klass D

Het maakt dus niet zoveel uit.
Zonneboiler??? Dacht het niet. Over deze wijk zijn ze nog niet uit wat er gaat gebeuren: Slopen of opknappen.

Ik dank u.

dan neem je je zonneboiler mee naar je nieuwe woning ;)

Mmm, power consumption. Met de basis-setup van nu let ik er niet echt op.

Wat ik wel iritant vindt is de hitte productie. Zeven voedingen: speakers, pc, HDD, 2 tft's en vooral de Virus maken in een bedroom studio een beste hitte :(
Wel lekker bij het maken van balearische muziek!!

Mijn set up bestaat uit de Yamaha motif 7.
Voor de rest kan alles weg maar niemand wil het.
Ook mijn drums kunnen weg.
Ik wil uiteindelijk de Oasys in bezit hebben.

Een pc vreet veeel meer stroom dan die paar bakkies die ik heb*, dus ach... er kunnen nog wel een paar bakken bij :D

*] lees: tegelijk aan heb staan..

denk ik ook: paar bakkies. Maar wel koffie en uiteindelijk de Oasys:koffie:

Ik let er niet op.
Waarom zou je? Kostenbesparing? CO2 reductie?
Dan zijn er wel effectievere manieren, zoals auto laten staan, ongebruikte gear uitschakelen, in de winter een dikke trui aantrekken ipv de verwarming een graad hoger...

Kostenbesparing lijkt me trouwens sowieso een non-issue als je zoiets als synthesizers koopt :)

Het viel me op dat het bij de Oasys zo hoog is.
Ik heb geen auto meer dus dat scheelt altijd.:D

Tja, misschien vreet'ie zoveel omdat er een TV in hangt :D

Oasys (130 W) veel??? In vergelijk met andere synths misschien, maar check je wasmachine of zelfs je stofzuiger maar es,,...

Of de Senseo: Piekverbruik of vermogen: circa 1406 watt. .....

Stofzuiger en wasmachine gebruik ik zeker maar niet zo vaak als mijn instrumenten;)

De Senseo komt mijn huis niet in:koffie:

Oasys (130 W) veel??? In vergelijk met andere synths misschien, maar check je wasmachine of zelfs je stofzuiger maar es,,...

Of de Senseo: Piekverbruik of vermogen: circa 1406 watt. .....

Ik vind het ook wel veel maar ik ben toch aan het sparen dus kan ik rustig over de keuze tussen de Oasus en Kronos.

Back