Talkbox ?!?

boestaman

Stamgast
Weet iemand het merk van de "talkbox" die gebruikt is in het nummer: California met Tupac geloof ik.

Heeft iemand deze toevallig en wat zijn je ervaringen ?

Ik weet wel dat het zo'n ding is met een plastice buis waar je in moet praten.

Alvast bedankt :okdan:

Digitech Talker schijnt wel een goed apparaatje te zijn, maar ik heb er verder niet veel verstand van en of 2-pac deze heeft gebruikt kan ik je ook niet vertellen.

Re: Talkbox ?!?

Origineel geplaatst door boestaman
Weet iemand het merk van de "talkbox" die gebruikt is in het nummer: California met Tupac geloof ik.

Heeft iemand deze toevallig en wat zijn je ervaringen ?

Ik weet wel dat het zo'n ding is met een plastice buis waar je in moet praten.

Alvast bedankt :okdan:

Boestamannie,

Volgens mij is het een Vocoder van Korg, de wereldberoemde VC10. Dat is volgens mij het apparaat dat te zien is in die clip.

Drinken binnenkort?

roger troutman(helaas heengegaan)
gebruikte een talkbox ,geen vocoder,hij is de enige en de meest unieke artiest die met dat speeltje om kan gaan,naar mijn mening.

Als je een talkbox koopt sluit dan wel een dikke verzekering voor je tanden af,want je vullingen kunnen er wel eens onder lijden:D

de originele talkbox (ook de meest gebruikte) is de Heil talkbox.... die wordt ook in california love gebruikt...... en een talkbox klinkt echt niet als een vocoder.....

talkbox te koop!!!!

talkbox te koop!!!!

de enige echte talkbox is inderdaad die van heilsound....aangezien ik m niet meer gebruik mag je m ophalen voor 125 euro.

ik hoor t wel

martinmeije@hotmail.com

Re: talkbox te koop!!!!

Re: talkbox te koop!!!!

Origineel geplaatst door martin
de enige echte talkbox is inderdaad die van heilsound....aangezien ik m niet meer gebruik mag je m ophalen voor 125 euro.

ik hoor t wel

martinmeije@hotmail.com

al je vullingen nog in je mond? ;)

praatdoos

praatdoos

ik heb m eerlijk gezegd nooit gebruikt.

Re: praatdoos

Praatdoos
Offtopic... Heb je toevallig ook een kraakdoos?

Origineel geplaatst door Shivah
roger troutman(helaas heengegaan)
gebruikte een talkbox ,geen vocoder,hij is de enige en de meest unieke artiest die met dat speeltje om kan gaan,naar mijn mening.

Het refrein van capuT's Calafornia Love is overigens een ripp-off van Computer Love van Zapp...inderdaad
de band van Roger Troutman. Leuke muziek maakte die !!

Heb overigens ook eens gehoord dat het niet alleen slecht voor je vullingen is, maar dat ook je
glazuur van je tanden af trilt...

ik heb m eerlijk gezegd nooit gebruikt.
Zit je dan aan de vloeibare voeding? :D

Back