Machinedrum SPS-1 of SPS-1 UW

PrayersForRain

Ouwe rot
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om voor de Machinedrum te gaan. Nu zijn er twee Machinedrums op de markt en is mijn vraag wat het verschil juist is tussen de gewone SPS-1 en de SPS-1 UW. Het prijsverschil is precies toch redelijk groot maar is het nodig om de UW versie aan te schaffen of kom ik gewoon toe met de gewone Machinedrum SPS-1? Antwoorden meer dan welkom :D

Met een UW kan je je eigen samples ("user waves") gebruiken/opslaan, of jij daar zonder toekomt hangt natuurlijk ervan af wat je wil doen.

Overigens er zijn meer dan 2 versies: mk I / mk II (max 32 vs max 64 steps), geen UW / UW (zonder/met userwaves), geen + / met +drive (extra geheugen), en alle combinaties daartussen.

Ik zou gewoon een goeie drumcomputer willen hebben. Samples gebruik ik amper dus met de SPS-1 kom ik meer dan toe?

Ik heb zelf al enkel jaren de sps-1 en vind het wel een fijne bak. Ik haal er nog steeds nieuwe geluiden uit en met 16 lfo's die je vrij kunt toewijzen kom je echt een heel eind.
Enige nadelen zijn toch wel de gladde knoppen die na intensief gebruik ( dan spreek ik in termen van jaren hoor ) van waarde verspringen als je er aan draait. Het grote jogwheel heeft dit probleem ook.

verder een lekker bakkie hoor. ik doe m niet weg in elk geval

Okido, thx 4 the info. De Machinedrum SPS-1 staat nu 906 euro bij Bax-Shop.nl. Lijkt me een interessante prijs voor deze drumcomputer...

Back