Sonic Acadamy

ptaurus

Ouwe rot
Een aantal weken geleden ontdekte ik Sonic Acadamy. Ik kende de site niet.
Ik ben daar eens wat dingen van gaan bekijken, want er staan een aantal previews op YouTube en besloten om eens zo'n workshop te gaan doen. In dit geval over het maken van Trance muziek.

Ik moet zeggen dat het heel leerzaam is. Ik heb nu 15 van de 38 lessen gedaan. (lessen van ongeveer een minuut of 10, aangeboden via allemaal filmpjes). Het valt me dan toch weer op hoe simpel heel veel dingen eigenlijk te maken zijn. Je hebt zelf soms de neiging om de meest ingewikkelde fratsen uit te halen.

Geluiden maak je allemaal zelf. (sylenghth). Leer je ook weer van. Natuurlijk een trancelead zijn er 10tallen als preset, maar dit is veel leuker. En ook weer heel simpel eigenlijk. gated pad wilde hebben dan maakte ik ook gebruik van presets, maar ook die dingen zijn heel eenvoudig te maken.

Kortom, ook al is het nadoen van dingen, je leert er heel veel van. Ook Ableton wordt steeds helderder voor mij en is misschien wat minder profi dan Cubase ofzo, maar ik denk nu voor mij goed genoeg. Ik ga me er voorlopig is veel meer op concentreren.

Waarom vertel ik dit?
Gewoon zomaar. Maar ook misschien om eens als tip aan mensen te geven die altijd maar vragen: hoe maak je dit, of hoe doe je dat. Dit soort tutorials maken een aantal van die zaken heel duidelijk. Een tip dus gewoon. En nee ik heb geen aandelen Sonic Acadamy!!

Paul

Klinkt best leuk in mijn oren, ook al maak ik geen trance :P

Heb je een link toevallig?

Er worden veel meer zaken aangeboden,
Neus er eens wat rond

Paul

Er worden veel meer zaken aangeboden,
Neus er eens wat rond

Paul
Het ging mij om de internet curus die jij aanprees. Ik neem aan dat als je zoiets post, ook weet waar je het kan vinden op het net. Vandaar mijn vraag.
Als ik dan vraag om een link moet ik het ineens zelf gaan uitzoeken:frons:

Kom op zeg
Zo lastig is het toch niet om op google in te tikken "sonic academy" of sonic acedemy. (als het schrijffouten gaat dan kan je wel bezig blijven hier op het forum elektrofunk ;))

Meteen de eerste hit is dan http://www.sonicacademy.com/

Blijft staan dat ik zeer tevreden ben over deze leuke workshops en ga er zeker meer van doen.
Maar laten we er nu verder geen punt van maken. Jij hebt je punt gemaakt en ik heb er op gereageerd. En als extra service heb ik toch nog de naam van de site gegeven. (die ik overigens helemaal niet expres niet had gegeven, want het lijkt erop alsof jij daarvan uit bent gegaan: ga niet altijd uit van het slechte in de mens)

Paul

Principle of least astonishment: typ Sonic Academy in Google (minder werk dan de reply die je nu hebt getypt) en voila: http://www.sonicacademy.com/

Al staat het inderdaad wel goed om er daadwerkelijk een link bij te zetten in de startpost. Volgens mij dacht ptaurus dat je al wist waar de site was maar dat je even moet kijken wat je aanstaat.

edit: haha, op een telefoon typen gaat echt te langzaam.

edit 2: aan de andere kant is het wel zo dat minder unieke namen niet altijd het juiste resultaat hebben, dus is "Google maar" niet altijd een oplossing.

Ok Yoozer
Volgende keer denk ik eraan als ik weer zoeiets zal starten. Nu heb ik er helemaal niet bij stilgestaan. Waarschijnlijk door het gemak waarop de site te vinden is als je de naam kent.

Paul

Kom op zeg
Zo lastig is het toch niet om op google in te tikken "sonic academy" of sonic acedemy. (als het schrijffouten gaat dan kan je wel bezig blijven hier op het forum elektrofunk ;))

Meteen de eerste hit is dan http://www.sonicacademy.com/

Blijft staan dat ik zeer tevreden ben over deze leuke workshops en ga er zeker meer van doen.
Maar laten we er nu verder geen punt van maken. Jij hebt je punt gemaakt en ik heb er op gereageerd. En als extra service heb ik toch nog de naam van de site gegeven. (die ik overigens helemaal niet expres niet had gegeven, want het lijkt erop alsof jij daarvan uit bent gegaan: ga niet altijd uit van het slechte in de mens)

Paul
Nou goed, ik kan uiteraard zelf googlen. :P Ik vond je reactie gewoon een beetje teveel in de trant van 'zoek het lekker zelf uit' Misschien was het niet zo bedoelt, maar nogmaals. Als ik zo'n verhaaltje zou posten zou ik er op z'm minst ook een link bij zetten, blijkbaar geld dit niet voor iedereen.

Anyway, punt gemaakt. Bedankt voor de link!:)

De dingen die ik zie zijn wel erg duur. 10 tot 25 pond, dure grap..

De dingen die ik zie zijn wel erg duur. 10 tot 25 pond, dure grap..

Ik vind het niet extreem duur.
Ga eens een cursus in de praktijk volgen dan betaal je vaak al 100den euro's voor een uurtje of 3 - 5 en kun je het niet keer op keer terugkijken.

Het grote voordeel van dit soort dingen is dat je het gewoon thuis hebt en rustig allemaal meteen kunt proberen. Nadelen zijn er natuurlijk ook.

Je zou bv 2 pc's moeten hebben. Eentje voor de software en de andere voor het filmpje. Ook kun je niet direct vragen stellen.

Maar of je iets duur vind hangt af wat je er voor over hebt. Ik heb een collega die geeft 800,- uit voor een interlink kabeltje van zijn versterker naar de cd speler (lengte 1.20). Hij hoort het zegt ie en omdat hij een review had geschreven vond was het kabeltje voor hem 600,- goedkoper. Dus hij vond het "maar" 800,- terwijl de rest van de personeelskamer zat te klapperen met de oren: een kabeltje voor 800,-........

Paul

Je moet wel tegen een australisch accent kunnen en 't is vrij tijdrovend.. Hier en daar is t nogal luchtig.. geduld hebben bij de dingen die je allemaal wel weet.. Maat van me kon er nix van opsteken puur door de manier van overbrengen.
Heb er zelf veel gezien.. kan een hoop inzicht meegeven. Maar voor mij was t meeste meer een bevestiging..

Vrij prijzig eigenlijk. maar ze zijn online te vinden hoor. :bekdicht:

Je moet wel tegen een australisch accent kunnen en 't is vrij tijdrovend.. Hier en daar is t nogal luchtig.. geduld hebben bij de dingen die je allemaal wel weet.. Maat van me kon er nix van opsteken puur door de manier van overbrengen.
Heb er zelf veel gezien.. kan een hoop inzicht meegeven. Maar voor mij was t meeste meer een bevestiging..

Vrij prijzig eigenlijk. maar ze zijn online te vinden hoor. :bekdicht:

Ik ben niet heel erg thuis in ableton.
Ik rommel wat aan zullen we maar zeggen en ik probeer nu wat lijn daarin aan te brengen.
Voor mij is het in elk geval meer dan een bevestiging. Er gaat vaak een wereld voor me open. Zoals ik al eerder aangaf is dat ik zelf de neiging heb om heel ingewikkelde dingen te doen, maar door de juiste knopjes te draaien (zeg maar) je dingen vaak veel sneller en handiger en beter kunt doen.

En het zal best dat dingen online te vinden zijn. Technisch gesproken wordt alles ook gewoon online via de site aangeboden. Maar ik enem aan dat je dat niet bedoelt. Maar goed wat is er op deze manier niet "online" te vinden. Ik heb zo'n abonnementje er best voor over bij de site.

En wat moet im ander met mijn geld doen???????? :P

Paul

Back