wat nu erbij ?

wessssst

Nieuwkomer
hey .
ik heb sinds een paar maandjes de electribe emx aangeschaft .
ben erhelemaal gek van echt een aanrader .:halleluja
nu wil ik toch wat gaan uitbreiden .

het eerste waar ik nood aan heb zijn samples vooral volledige stukken van nummers .
bv een liedje van bob marley daar een stuk tekst uithalen alleen zijn stem dan .
om er daarna dubstep mee te maken . :eureka:
wat heb ik hier voor nodig ?

ik heb ondertussen ook een redelijk goeie laptop erbij .
nu wil ik toch ook een beetje software erbij betrekken .
een goed sample programma dat ik met een pad controller kan bedienen ..
en dan met de emx de beats maken ..
ideen zijn welkom .

dan wil ik ook mijn synt een beetje uitbreiden .
daar ben ik zelf al redelijk uit .
heb veel gelezen dat de microkorg xl een mooie bijvoeging zou zijn .
of als het budget het toelaat de ultra nova 2 .

het zou fijn zijn als ik wat advies zou krijgen i.v.m wat ik nu het best erbij haal .
vooralleer ik dingen koop waarvan ik erna spijt krijg .

alvast bedankt
grtz wes

het eerste waar ik nood aan heb zijn samples vooral volledige stukken van nummers .
bv een liedje van bob marley daar een stuk tekst uithalen alleen zijn stem dan ......

wat heb ik hier voor nodig ?
...

Hmm, het makkelijkst kan je op zoek gaan naar acapella's van nummers op internet hiervoor.

Voor de rest zou IK eerder een ander merk synth(je) erbij halen, omdat Korg toch wel z'n 'eigen' sound een beetje heeft. Dan heb je nog meer variatie in je klankenpakket.

MAAR je kan uiteraard ook via software wat synthjes proberen ipv hardware, scheelt soms qua €'s.

hey
ja heb er ook al aan gedacht om een softsynth te nemen .
maar heb daar echt geen verstand van.
hoe zit dit eigenlijk .
zijn er ook soft synth's waar ge een sampler in hebt ?
en waar haal ik die software en welke zijn er zoal te vinden .
grts .
a ja ... wat voor software kan ik gebruiken om te samplen .
en wat is een goeie pad controller om die samples te triggeren .
grts

Troost je: ik heb ook helemaal geen verstand van softsynths (en dat wil IK voorlopig zo houden) :D

Wat ik gehoord heb is dat Fruityloops en Reason wel goeie alles-in-een programmaatjes zijn waar je echt wel veel mee kan.

Maar daar kunnen anderen beter tips/trucs over geven.. je kan ook hier op 't forum zelf HEEEEL VEEEL terug vinden - 'k sta er zelf iedere keer weer van te kijken: vrijwel alles is al een keer aan bod gekomen.. 't Is af en toe even zoeken, maar wel leerzaam.

Succes iig :koffie:

Voor dubstep bassjes kan ik NI massive aanraden, wel ff aanpoten door de menu's aant begin.
Anders misschien albino van rob papen, noisia tovert daar hun basjes uit, moeten wobwob geluiden ook kunnen denk ik.
Succes!

Als padcontroller zou ik een Akai MPD nemen (Google maar).

Back