Studio in woonkamer (afscheiding maken)

Eurynom3

Ouwe rot
Ik zit een half jaar ergens gehuurd. Mijn set up staat op dit moment in de woonkamer. Omdat ik niet de gehele ruimte akoestiek wil (en kan) behandelen heb ik het idee om een afscheiding te maken (zie "x"). Mijn voorkeur gaat toch uit naar een ruimte van 3 bij 4,5/5. Van deze afgescheiden ruimte wil ik de akoestiek aanpakken.

Het nadeel is dat ik gehuurd zit. Dit betekent dat ik geen schroeven in de muur of het plafond kan maken. Zelf zat ik te denken om van houten platen een constructie te maken. Bepaalt de dikte van een plaat de akoestiek?

Hebben jullie tips? Voldoet een simpel dik kleed/laken? Of moet het toch een minimale dikte hebben?

Attachments

• woonkamer.JPG
    woonkamer.JPG
    8,5 KB · Bekeken: 136
Ik weet niet wat voor huisbaas of woningstichting jij bij zit, maar schroeven/boren in de muur en/of plafond mag echt wel hoor.. Mits je 't bij vertrek maar weer netjes achter laat: tubetje plamuur doet wonderen!

Ik heb ook gewoon een tussenmuur in m'n woonkamer gemaakt (wie heeft er nu een eethoek?!), zodat ik een extra kamer in huis heb. No problem totdat ik ga verhuizen.

Je moet uiteraard wel netjes werken (en niet alles vragen ;) )

Als je iemand kent met een bedrijfspand waar nog een ruimte vrij is dan zou ik dat doen.

Het is een gemeubileerde woning waarbij behang tegen de muur zit. Hier mag ik helaas niet in boren. Het hoeft ook geen professionele cabine te worden, ik wil gewoon wat basstraps kunnen plaatsen en overige akoestische panelen. En dat kan nu niet vanwege de grootte van de kamer en de daarbij horende indeling. Er zit namelijk ook een keuken en badkamer in.

Back