[303 / 606] voeding

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Dat ik m'n 303/606 kocht zat er geen voeding bij. Kan ik nu iedere DC 9V voeding aansluiten? Of groeit er nog gras boven de addertjes?

Ik ga voor mijn 303 ook een nieuwe org. voeding halen maar m,n 606 heb ik al jaren en doet het nog steeds :W

Ik heb er gewoon een universele voeding aanhangen, en dat werkt perfect

ACA230G

ACA230G

Roland heeft nog voedingen in zijn leveringsprogramma die perfect zijn voor deze zilveren bakjes.

Typenummer is ACA-230G.

het werkt met een universele voeding, maar het is minder goed voor je tb

voltages zijn niet constant en nooit exact. bvb: steek er 9V op er komt 11V uit 8D
dat kan niet gezond zijn..

nuja, ik zet hem op 6 ofzo, en dan komt er 8 uit ofzo (kan de juiste cijfers na de komma niet meer herinneren.

imo heb je een gestabiliseerde voeding nodig,van 9V bij 200mA, dan is de beste oplossing. Die officiele roland dingen kosten $$$

ik kan me vergissen hoor maar zijn die huis-tuin-keuken gestabiliseerde voedingen van bijv. vivanco of hape niet goed dan? die gebruik ik namelijk altijd, ben je ongeveer 15 euro kwijt voor een gestabiliseerd exemplaar met genoeg amperes. mediamarkt, kijkshop hebben ze

Origineel geplaatst door jes303
ik kan me vergissen hoor maar zijn die huis-tuin-keuken gestabiliseerde voedingen van bijv. vivanco of hape niet goed dan? die gebruik ik namelijk altijd, ben je ongeveer 15 euro kwijt voor een gestabiliseerd exemplaar met genoeg amperes. mediamarkt, kijkshop hebben ze
$

zoals ik zei

imo heb je een gestabiliseerde voeding nodig,van 9V bij 200mA, dan is de beste oplossing. Die officiele roland dingen kosten $$$

Origineel geplaatst door RVooh

een 303 kost ook $$$, of €€€ dus waarom besparen op een voeding?
Gewoon de orginele Roland gebruiken....

mwa, ik gebruik voor mijn 606 een 9v 300mA adaptertje dat ik voor 10 euro ofzo gekocht heb, en t werkt perfect.

Origineel geplaatst door bambamstudio
een 303 kost ook $$$, of ??? dus waarom besparen op een voeding?
Gewoon de orginele Roland gebruiken....

ik ben maar 18 jaar , voor die 303 heb ik al (en zal ik nog) mogen zwoegen.
er is geen verschil tussen die voeding van roland en een voeding met gelijkaardige specs. behalve die prijs dan, die wel 4 keer hoger ligt.

Back