Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben een leek hoor, maareh vocals zouden de track moeten leiden vind ik. Hier zijn ze meer een bijlage.. :S
De vocals hebben een beetje teveel reverb denk ik.
Verder is die bassline mij net iets teveel, mag de (arpeggio) synth iets harder en de piano een stuk zachter. De bassline en arpeggio synth minimaal en de piano iets meer dan minimaal.
Deze veranderingen zouden voor mij de puntjes op de i zijn, voor de rest, niet helemaal mijn muziek, maar soundwise helemaal top.
Ik wil trouwens mijn complimenten uitspreken aan medeforumlid GooseMusic (jeffrey) over de kwaliteit van de mastering. Ik wilde het als test eens een keertje laten doen. Voor een zeer nette prijs gaat het niveau toch behoorlijk omhoog. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik het hier heb laten doen.
Kortom een aanrader voor iedereen!
Paul
Thanks!De vocals hebben een beetje teveel reverb denk ik.
Verder is die bassline mij net iets teveel, mag de (arpeggio) synth iets harder en de piano een stuk zachter. De bassline en arpeggio synth minimaal en de piano iets meer dan minimaal.
Deze veranderingen zouden voor mij de puntjes op de i zijn, voor de rest, niet helemaal mijn muziek, maar soundwise helemaal top.

Heb ik het fout als ik denk dat wanneer vocals in een dance track worden gebruikt,En zo zijn ze ook bedoeld.
Want waarom moet een vocal leidend zijn in een dancetrack.
Bij een mooi luisterliedje uiteraard, maar een dance track hoeft dat natuurlijk niet.
Hier zijn ze puur bedoeld als variatie. Tekstueel gezien hebben ze natuurlijk niets toe te voegen.
Paul
Wel ok als cursus output, maar nu de stap van template namaken naar eigen tracks. da's stap 2![]()

Na meerdere malen herbeluisterd te hebben ben ik het met de piano wel eens. Die staat op sommige plekken wat te hard. Die zou ik bij een hermix wat zachter zetten.
De vocals kunnen wel wat minder reverb hebben, maar ik blijf dit wel ok vinden. Dat is misschien ook een kwestie van smaak, maar ik heb idd wel de neiging om teveel reverb te geven. Een leermoment in elk geval en ik moet daar dus aandacht aan geven.
Ik heb de main synth riff (die begint na de eerste break). Een tikje te zacht ingemixed. Die zat er eest vrij hard in en ben ik toen gaan afzwakken. Dat heb ik, vind ik nu. duidelijk teveel gedaan alhoewel ik dat diepe ook wel weer wat vind hebben.
Paul