Microsampler ervaringen?

Stabby

Ouwe rot
Heeft iemand ervaring met de Korg Microsampler? Ze zijn blijkbaar niet zo populair. Keymusic heeft ze voor €275, heb er dan maar één besteld.

Dit is volgens mij toch wel een onderschat instrument?

Ik zie ze 2e hands ook vaak voor weinig weggaan, maar mij lijkt me 'ie wel cool. Misschien probeer ik er ooit nog eens een!

ik vraag me af waarom deze niet zo populair zijn?
het grootste minpunt is dat je maar 1 part melodie kan spelen met de sequencer.. :duivels:

wei heeft er hier eigenlijk nog meer een microsampler?

Ik heb er eentje, en ben verbaasd dat ze niet populairder zijn... Ligt helemaal aan de verwachtingen waarschijnlijk.

Voor mij was het een leuke manier om samplebanks met klassieke synth-, Mellotron- en andere geluiden te hebben in klein formaat.

Daarnaast kan je er eenvoudig (en in compact formaat) beats mee maken. Maar als je het ziet als een alternatief voor MPC-achtige oplossingen (samples + sequencer) is het allemaal wat beperkt. Zoals gezegd, 1 part melodie is dan waarschijnlijk de grootste frustratie - je wil een drumpartij op zijn minst voorzien van bas en melodie... Er zijn manieren om daar omheen te werken, maar leuk is 't niet...

nee ik hoopte ook op een 8 sporen sequencer ofzo..
en je kan helaas maar 1 FX kiezen voor de samplebank..
nou ja je kan voor 280 euro niet alles hebben...

maar het resamplen met fx is wel leuk om lekker found sounds te vernaggelen...

Ik heb hem gisteren ook gekocht. Ik heb er nog niet zo heel erg veel mee gedaan, maar tot nu toe bevalt hij goed. Vooral het aantal effecten wat erin zit van de Kaos maakt het leuk.
Ik wil hem vooral voor korte samples gaan gebruiken, maar niet voor hele synthpartijen. Aansturing doe ik via mijn PC, dus naar de sequencing mogelijkheden heb ik eigenlijk niet gekeken.

Ik vond ooit eens ergens zo'n typische microsampler, maar.....
De microsampler vond van niet.
Maar evengoed een leuke tool voor een simpel sampleverhaal.

:koffie::bekdicht: hier volgt een exemplarisch geval met zogenaamd houtjes aan de zijkanten

Alleen jammer dat je niet meer dan 8 samplebanks vol kan samplen :erm:
en dat je niet zonder onderbreking van de ene bank met sequences....
naar de volgende kan switchen :erm:.
Wou ik maar even zeggen

Anyway,
Hee? wie is dat? :engel:

Het is sombere eros :mexico:

:biertje: preutst, sombere eros. :r

Hee, wat grappig! Ik heb laatst bijna al je videos zitten kijken.
Jij maakt goed geluid!
Zowiezo De Vetste microsamplervideo.
Dankzij die zoek ik r nu eentje.

Back