fs1r

quisquater

Ebos
Ik blijf meer een klankenman dan een heuse muzikant, maar heb dit weekend een fs1r te pakken gekregen (at last!) en heb er meteen een muziekje mee gemaakt.
Het fijne aan dit forum is dat ik dat dan meteen ook eens durf te laten horen.
't Is beslist wat simpel van melodie en harmonie, maar het kan misschien iemand bekoren...

Attachments

• tristess.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 75
heerlijk bakje he de fs1r :)
vind ik nog steeds een van de beste synths aller tijden

Mooi gemaakt hoor, te weten dat het uit 1 bak komt (waar ook nog eens geen drumsamples inzitten).

Qua mogelijkheden is de FS1R een geweldenaar want je kunt er echt de gekste dingen uithalen. Daar staat tegenover dat je niet even snel een nieuwe klank programmeert. Daar moet je echt de tijd voor nemen en ook nog eens echt weten wat je doet - FM is nog steeds niet makkelijk. Maar op een eenvoudiger niveau kom je qua programmeren ook al een heel eind, door bijvoorbeeld het combineren (layeren) van de ruim 1.500 preset tones, die je evengoed flink kunt aanpassen zonder dat je met carriers en modulators te maken hebt :) Qua pads / strings is deze bak echt super!

Als ik wel hardcore FM ga programmeren kom ik vaak niet verder dan bliepjes en ruisjes etc.... moet ik wel zeggen dat ik niet met een editor werk maar puur op de FS1R zelf.

Mooi gemaakt hoor, te weten dat het uit 1 bak komt (waar ook nog eens geen drumsamples inzitten).

't Is niet enkel met een FS1R gemaakt hoor, maar die speelt er wel een prominente rol in. Er speelt ook een Kurzweil K2000, een Yamaha TG500 en een Yamaha A4000 mee en voor de drum samples gebruik ik de gratis en supergebruiksvriendelijke Grizzly drum VST waar je wav samples in kan laden en nog wat kan bewerken.

fS&R

fS&R

Iets meer afgewerkt nu, de tijd ontbreekt om er nog meer aan te werken, hoop dat dit iemand twee aangename minuten kan bezorgen...alvast bedankt om te luisteren.

Attachments

• tristesse_af.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 80
2e mix klinkt beter idd.
Pads klinken heel erg mooi maar die lage zou ik iets lager in de mix zetten en die piano iets harder en helderder.
Kniesoorpuntjes, want ik vind het één van de mooiste dingen die ik hier de laatste tijd gehoord heb.
Ritmisch heel goed, vooral hoe je de "gewone" synthdrum hebt gemengd met FM bliebjes en ruisjes.

Back