mijn nieuwe held!

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
met producers als Baby Face en Andre Harrel achter hem (producers waar ik al jaren fan van ben) maakt THICKE voor mij een nieuwe held.. zijn track die nu op alle radio stations te horen is is gewoon TE MAD voor woorden.. gewoon beethoven gesampled!!!

THICKE

When I get you Alone .. luisteren folks!!!!!

Even een kleine correctie, if I may.
Het is niet beethoven wat ie gebruikt, maar 'Walter Murhpy - a Fifth of Beethoven'!
De orgineel is afkomstig van de soundtrack van 'Saturdaynight Fever'

Als je de orgineel gaat luisteren dan kom je erachter dat Thicke niks gesamples heeft maar eigenlijk de hele track geript heeft en eroverheen gezongen.
Ik vindt het geen geniaal staaltje werk hoor!
Ik bedoel, het is gewoon puur jat werk. Samplen vindt is een must af en toe, maar een plaat gewoon zowat geheel gebruiken vind ik zeer fantasieloos en geen heldentitel waard!

Dit alles neemt niet weg dat het een goed nummer is en dat zijn zingen het orgineel echt fraai aanvult.

BTW: A+ heeft de samples gebruikt in 'enjoy yourself'

Wat mij betreft is Walter Murphy hier de held:D

En wederom een vleugje Michael Jackson. Wat wacko zelf niet meer doet of kan wordt wel door anderen gedaan. De vernieuwing is IMO iig ver te zoeken

als ik even heel eerlijk mag reageren:

ik vind het telleurstellend dat wanneer iemand gewoon een toffe track maakt dit afgekraakt wordt omdat de gebruikte elementen niet origineel zijn. who cares HOE het tot stand is gekomen, als het eindproduct maar origineel is! Ik vind deze track op dit moment de beste die ik in maanden in de top 40 gehoord heb! De clip vind ik ook te gek! (ben zelf helemaal NY freak :))..

mensen zeggen heel snel.. "ach man, je bent een jatter want je pakt andermans spullen.."

ik denk .. "ok, als je hun samples en muziek gebruikt en er een eigen draai aan geeft zeg je eigenlijk dat je heel veel respect hebt voor die mensen en hun muziek adoreert en wilt laten zien dat zij je geinspireerd hebben.. ook die oude sound aan het nieuwe jonge publiek wilt tonen.."

daarom vind ik THICKE mijn nieuwe held! omdat hij van de juiste muziek houdt, zeer origineel zijn opgedane ervaring met muziek gebruikt en gewoon met een dope track aan komt zetten!!

ik kan niet begrijpen dat je dit nummer ook maar enigszins goed vind. Dit heeft niets te maken met goede smaak, talent of commercieel inzicht. Toen ik voor het eerst dit nummer hoorde kon ik mijn oren niet geloven :r Hoe bestaat het dat zoiets ooit gerealesed wordt?

een of andere langharige drol die over excact hetzelfde nummer van de soundtrack van saturday night fever staat te masturberen, mijn god. A+ was toendertijd nog wel iets beter, dit slaat echt alles. Mensen die dit soort crap mooi vinden moeten hun smaak bijstellen IMO.

sorry voor al die mensen die het wel mooi vinden, maar dit gaat me iets te veel aan het hart, het is gewoon teveel crap voor 1 nummer. Normaal zou het me niet uitmaken maar dit is nog meer stront dan de cheecky girls (stuk orgineler zelfs) ;)

Origineel geplaatst door bastardsunited
ik kan niet begrijpen dat je dit nummer ook maar enigszins goed vind. Dit heeft niets te maken met goede smaak, talent of commercieel inzicht. Toen ik voor het eerst dit nummer hoorde kon ik mijn oren niet geloven :r Hoe bestaat het dat zoiets ooit gerealesed wordt?

een of andere langharige drol die over excact hetzelfde nummer van de soundtrack van saturday night fever staat te masturberen, mijn god. A+ was toendertijd nog wel iets beter, dit slaat echt alles. Mensen die dit soort crap mooi vinden moeten hun smaak bijstellen IMO.

sorry voor al die mensen die het wel mooi vinden, maar dit gaat me iets te veel aan het hart, het is gewoon teveel crap voor 1 nummer. Normaal zou het me niet uitmaken maar dit is nog meer stront dan de cheecky girls (stuk orgineler zelfs) ;)

ik doe het hem niet na, .. jij wel? :Z

ik heb geen lang haar doe niet als een drol die door new york fietst en probeer niet 1 of andere sneue soul neger na te doen en te kermen als een varken met maagkramp, en dat over muziek die sneuer is dan het orgineel.

Ik vind dat je sowieso met sampelen je best mag doen om niet sneuer te zijn dan het orgineel, als dat mislukt ben je toch wel erg ver van huis, smaakloos, PUNT!

ik heb geen lang haar doe niet als een drol die door new york fietst en probeer niet 1 of andere sneue soul neger na te doen en te kermen als een varken met maagkramp, en dat over muziek die sneuer is dan het orgineel.

Ik vind dat je sowieso met sampelen je best mag doen om niet sneuer te zijn dan het orgineel, als dat mislukt ben je toch wel erg ver van huis, smaakloos, PUNT!

heerlijk zo'n discussie.. ik vind zijn stem namelijk echt geweldig en juist omdat het een blanke is vind ik het nog cooler.. en bedenk wel dat mensen als Baby Face en Andre Harrel met hem werken, dit zijn geen schoolkids maar zijn verantwoordelijk voor de grootste namen in de muziekwereld op gebied van soul en RNB. Het feit dat je dit als crap betiteld vind ik zelfs heel erg beledigend voor legendes als deze 2 mannen..

:halleluja

en ik heb het even nog nagelezen op zijn site.. deze heer Thicke is al jaren lang de producer van menig top artiest die door velen wordt geadoreert, misschien zelfs door jou wel zonder dat je het wist.. Brian McKnight bijv? :biertje:

dat je het smaakloos vind is een mening die ik zal moeten respecteren, maar begrijpen doe ik hem niet. :Z

ik heb het nummer nog niet gehoord....maar ik vindt het ook te triest als mensen echt een compleet nummer gebruiken als basis..... en al helemaal "a fifth of beethoven", dat nummer draaide ik toch regelmatig in mijn sets vroeger..

ik snap jamez ook wel over het resultaat dat telt, maar ergens is er een grens....als een rapper nu de gehele backing van in the club van 50cents pakt en daar een andere rap over doet, dan is dat toch ook te wack voor woorden? al is het wel weer gebruikelijk in jamaica met alle riddims die daar door 50 artiesten tegelijk worden gebruikt..

maar als Jennifer Lopez in haar sexy reet een klassieker van een film "FLASHDANCE" na aapt dan is het zeker wel ok he ;)

ik ben vrij goed bekend met de reputatie van babyface en mede producerende negers en blanken uit die scene. Hoe goed je reputatie ook is, het is het product dat telt.

En brian mcknight is niet een van mijn grootste helden. Over smaak valt niet te twisten, maar over de sneuheid van een nummer wel. En dit is sneuheid ten top sorry james maar we begrijpen elkaar niet.

breek me de bek niet open over jeniffer lopez, die werkt al helemaal samen met allerlei top-producers en die kotst ook alleen maar crap uit.....

ik ben vrij goed bekend met de reputatie van babyface en mede producerende negers en blanken uit die scene. Hoe goed je reputatie ook is, het is het product dat telt.

En brian mcknight is niet een van mijn grootste helden. Over smaak valt niet te twisten, maar over de sneuheid van een nummer wel. En dit is sneuheid ten top sorry james maar we begrijpen elkaar niet.

we hoeven elkaar niet te begrijpen hoor, we praten over muziek, niet over de opvoeding van een kind ofzo ;)
het is jammer dat er in je profiel niets staat waaruit ik kan halen wat voor persoon je bent en wat voor muziek en welke mensen je dan wel waardeert.. stel je bent een andre hazes freak dan kan ik me nog vinden in bepaalde gedachtengangne.. of misschien ben je een klassieker? speel je thuis bach?

maar echt, als ik dit nummer hoor dan flip ik hem door van genot, kan inderdaad niet begrijpen dat dat bij anderen niet zo werkt.. probeer wel te begrijpen wat je nou precies niiet mooi vind want je praat tot nu toe alleen nog maar over de tot stand koming van het nummer en niet over hoe het klinkt..

breek me de bek niet open over jeniffer lopez, die werkt al helemaal samen met allerlei top-producers en die kotst ook alleen maar crap uit.....

OK OK nu vind ik zelf de CD van JLO wel om te smullen maar laten we het over een andere boeg gooien.. ik ben sinds kind zijnde al fan van diverse muziek stijlen.. call me crazy maar zo ben ik ook al jaren lang fan van The Eagles .. nu ben ik de afgelopen jaren veel gaan luisteren naar Ilse de Lange.. en sinds het KANE concert ben ik besmet met het Ilse de Lange virus.. heb van haar site de DVD /CD besteld en als je die DVD bekijkt dan zie je hoe ze CLEAN UP hebben gemaakt. in Capital B (ik schat je muziek kennis hoog, dus dan weet je wel wie er allemaal daar werken en welke artiesten hun albums daar geproduceerd hebben)..

kijk als je JLO crap noemt.. dan ben ik wel heel benieuwd hoe je Ilse de Lange vindt en met name haar Clean Up cd..
want als je dat ook bagger vindt.. en slecht geproduceerd.. dan spring ik nu van het dak af!!!!

citaat:
A new musical world order is again on the horizon. First there was rock, then pop, soul and hip hop - long hair, crew cuts, afros, conkalene, baggy pants and cornrows - the convergence of these cultural and musical influences have created a NuAmerica music. Ushering in this new sound is singer/songwriter/ producer, Robin THICKE

say what? dat mogen ze NIET menen... Sinds wanneer is kopieeren een nieuwe muziekstijl??

als je het leuk vind, mij best.. no problem

Arv

ik merk dat het je hoog zit. Ilse de lange vind ik zondermeer een groot artiest. Heb haar laatst nog op zien treden bij kopspijkers en was erg onder de indruk. HAar cd is trouwens niet helemaal goed ontvangen, de Oor vond het nogal een iets te "net en over geproduceerd geheel"

J-lo daarintegen kan een stuk minder zingen, aardig dansen heeft een geile kont en is een platform geworden voor het overmatig releasen van veel te veel halfbakken r'n'b troep per week.

Goede muziek komt voor mij in elke soort en maat. Van gabber tot schlager wat mij betreft en van schubert tot Atari teenage riot of slipknot. Alles van de beatles ook de beegees tot dj boozy woozy (oh nee die vind ik verschrikkelijk, sorry ;) ) Om de zwoele negers in mijn lijstje niet te vergeten, ook d'angelo, the roots etc etc..ben de laatste tijd nogal into blue-grass van emmylou Harris, echt heel cool.

Wat mij betreft is er daarom een te groot verschil tussen goede muziek en kut-muziek, J-lo en thicke zijn wat mij betreft bewoners van de laatste categorie.

ik kan hier nog te lang over doorgaan, doe ik niet

Origineel geplaatst door Arv
citaat:
A new musical world order is again on the horizon. First there was rock, then pop, soul and hip hop - long hair, crew cuts, afros, conkalene, baggy pants and cornrows - the convergence of these cultural and musical influences have created a NuAmerica music. Ushering in this new sound is singer/songwriter/ producer, Robin THICKE

say what? dat mogen ze NIET menen... Sinds wanneer is kopieeren een nieuwe muziekstijl??

als je het leuk vind, mij best.. no problem

Arv

kopieren --> nu oordeel je hem op deze track, wie weet is het album van hem juist helemaal niet gekopieerd? ik heb hem nog niet gehoord, ken alleen die ene track van hem..

om ff terug te komen op het nummer van Thicke:

Ik vind het zelf ook een leuk nummer hoor:okdan:
Alleen geen held in my book.

en wat betreft het feit dat je de 2 producers zou beledigen:
He, ze kunnen niet iedere keer een goed nummer produceren, de ene keer crap de andere keer goud!

En wat betreft NY:
Ik ben er nooit geweest maar ik heb het de laatste tijd ff helemaal gehad met amerika.
Gelukkig beinvloed mijn vinger in de keel gevoel voor amerika niet het genieten van de muziek uit amerika;)

ik merk dat het je hoog zit. Ilse de lange vind ik zondermeer een groot artiest. Heb haar laatst nog op zien treden bij kopspijkers en was erg onder de indruk. HAar cd is trouwens niet helemaal goed ontvangen, de Oor vond het nogal een iets te "net en over geproduceerd geheel"

J-lo daarintegen kan een stuk minder zingen, aardig dansen heeft een geile kont en is een platform geworden voor het overmatig releasen van veel te veel halfbakken r'n'b troep per week.

Goede muziek komt voor mij in elke soort en maat. Van gabber tot schlager wat mij betreft en van schubert tot Atari teenage riot of slipknot. Alles van de beatles ook de beegees tot dj boozy woozy (oh nee die vind ik verschrikkelijk, sorry ;) ) Om de zwoele negers in mijn lijstje niet te vergeten, ook d'angelo, the roots etc etc..ben de laatste tijd nogal into blue-grass van emmylou Harris, echt heel cool.

Wat mij betreft is er daarom een te groot verschil tussen goede muziek en kut-muziek, J-lo en thicke zijn wat mij betreft bewoners van de laatste categorie.

ik kan hier nog te lang over doorgaan, doe ik niet

ah dan bevinden we ons toch in dezelfde lijn.. hoewel de artiesten die ik enorm waardeer niet in jouw lijstje staan en die er wel staan niet echt mijn aandacht trekken.. dat JLO niet kan zingen ben ik met je eens, maar de beats en tracks zijn wel dope vind ik.. over ilse zijn we het gelukkig eens.. en ja ook ik vond de CD ietswat te clean geproduceerd .. ik heb zelf het idee dat ze op de drums een te felle compressie hebben gezet.. misschien is dat de smaak van LA nowadays..

Origineel geplaatst door djsirjamez
.. ik heb zelf het idee dat ze op de drums een te felle compressie hebben gezet.. misschien is dat de smaak van LA nowadays..

LOL :)

Maar volgens mij is het een teken van ouderdom als je zo veel aan de oude muziek gaat hechten. In klassieke muziek werd er al bij het leven gejat en Mozart was toen ook zo'n beetje wat bijv Marilyn Manson nu ongeveer is.

Maar qua orginaliteit is dit soort tracks niet erg hoogstaand. Dat het lekkere muziek is kan dan wel, maar die gasten moeten dus wel flink veel van die royalties afstaan aan de makers van de orginele track. En het hangt er maar net vanaf welke intentie de makers hebben. Of snel zakkenvullen of om de muziek van welleer te eren.
Een pessimist zal dan geneigd zijn om het eerste te denken.

Back