mijn nieuwe held!

Origineel geplaatst door fuse
En het hangt er maar net vanaf welke intentie de makers hebben. Of snel zakkenvullen of om de muziek van welleer te eren.
Een pessimist zal dan geneigd zijn om het eerste te denken.

bedankt voor de onderstreping van mijn standpunt ;)

Origineel geplaatst door Shivah
ik dacht eerst dat het een nieuwe van stevie wonder was:)

dat is dan een verborgen compliment want er zijn er maar weinig die de sound van stevie kunnen evenaren ;)
ik dacht ook dat het een neger was hoor, echt te gek dat een blanke zo'n stem heeft

offtopick..wat denk je van deze..heb bijna alles van hem,ik heb heel veel jaren in de waan geleefd dat hij donker was....de heer Bob james(mijn held)

het is gewoon een blanke met een baardje en een brilletje..:)

offtopick..wat denk je van deze..heb bijna alles van hem,ik heb heel veel jaren in de waan geleefd dat hij donker was....de heer Bob james(mijn held)

das toch van Bob James en David Sandborn??!!
ja logisch dat je dat dacht.. de zwartheid druipt van hun muziek af :)

en niet te vergeten: joey negro....een 40+ blanke Brit met een baardje ;)

weet je wel...1 van de meest gesampelde breaks... take me to the mardi grass,gesampled door o.a (peter piper -run dmc)
theme from angela-taxi soundtrack
en eentje waarvan ik de titel kwijt ben,(heb die cd uitgeleend)..in iedergeval flink gesampled door n.w.a

weet je wel...1 van de meest gesampelde breaks... take me to the mardi grass,gesampled door o.a (peter piper -run dmc)
en eentje waarvan ik de titel kwijt ben,(heb die cd uitgeleend)..in iedergeval flink gesampled door n.w.a

ik bedoel maar!
de beste rippen, samplen en RE-USEN muziek van de mensen wie ze respecteren.. mijn eerste plaatje bestond volledig (behalve de basskick, bassline en snare/hihats..) uit samples van Grand Master Flash en Melle Mell (Wanna Dance - Sir Jamez).. omdat zij voor mij 'goden' zijn.. stop ik hun muziek in mijn jasje.. en huppa..

vind het alleen jammer dat alles zo gereceycled wordt,bedoel kijk naar de hedendaagse "top 40 muziek"
zit bijster weinig origineels tussen..

kijk mij maakt het niet veel uit,kan voor mezelf spreken dat ik het altijd probeer te vermijden om iets te jatten..
waar ik minder respect voor heb is dat die zakenlui(muzikanten) van tegenwoordig,zoeken op wat vroeger hits zijn geweest,de boel flink copieeren om daar hun profeit weer uit te halen,financieel gezien...

maar ja,slim is het wel,iemand moet hun boterham betalen

vind het alleen jammer dat alles zo gereceycled wordt,bedoel kijk naar de hedendaagse "top 40 muziek"
zit bijster weinig origineels tussen..

kijk mij maakt het niet veel uit,kan voor mezelf spreken dat ik het altijd probeer te vermijden om iets te jatten..
waar ik minder respect voor heb is dat die zakenlui(muzikanten) van tegenwoordig,zoeken op wat vroeger hits zijn geweest,de boel flink copieeren om daar hun profeit weer uit te halen,financieel gezien...

maar ja,slim is het wel,iemand moet hun boterham betalen

ik ben het helemaal met je eens! echter zit er wel een verschil tussen mensen die van de 1000-en nummers die ze produceren eens een leuke track maken die dan volledig gecopieerd is en tja.. als deze commerciele markt die dan oppakt.. wil niet gelijk zeggen dat deze producers neppers en of na-apers zijn.. ander zijds zijn er mensen die JUIST alleen maar copieren.. kijk DIE lui mogen van me op de fles..

en soms voegt het nieuwe op een positive weeriets aan het oude toe, dan heb je zo'n nieuwe track die ik dan weer beter vind dan het origineel,..bv..king britt-last night the dj saved my life

en dan maken we het cirkeltje rond!! want.. ik vind deze track van THICKE dus helemaal mad! beter dan de originelen..

ik moet je eerlijk zeggen dat ik het wel heel dope zou vinden als Stevie Wonder weer eens met een track zou aan komen zetten.. zo'n piano solo + zang track.. ik weet zeker dat ie dan hoog scoort in de top 40.. onvervalsbare muziek man..

Stevie is OK, die is helemaal synthgek dus dat zit wel snor. ;)

De producers die meuk maken OK. Maar die mensen die het dan toch kopen (en nog leuk vinden ook). :stupid
Ieder krijgt wat hem toekomt. Ergens is dat wel geruststellend.

Yeah Bob James rocks!!!!!!!
Nautilus (EPMD en Nu Yurican Soul) en take me to mardi grass(ook Missy ELiot) zijn de shit. Ik moet gelijk weer aan die scene uit Wild Style denken waarin Dj Grand Master FLash, aan het beat jugglen is met God Made me funky (Headhunters) en Take me to mardi grass.

Je hebt ook nog dat nummer die in Adam F- Circles is gebruikt. Eddy Flashing Fowlkes heeft de bassline gesampled van dat zelfde nummer,,, die is ook echt wreed.

Re: mijn nieuwe held!

So What--- NAS heeft ook Mozart nagespeelt, Exhibit heeft ook al gedaan. Die sample van Beethoven is gewoon gejat van een nummer die op de Saturday Night Fever lp staat. Hij is een aantal jaar geleden ook al op exact dezelfde wijze geript door A+

Toen ik dat nummer voor het eerst hoorde een paar weken geleden hoorde ik meteen dat het een blanke was. Die stem klinkt een beetje als Pearl Jam.
Nee sorry ik vind het allemaal helemaal niks. Dit nummer is totaal niet origineel,
En die clip is helemaaaaaal whack, zo'n gast met vies lang haar die door New York fietst,,,, neee hij heeft helemaal niet die plaat

[/B][/QUOTE]a+

't is nu eenmaal zo dat makkelijk in het gehoor liggende muziek goed verkoopt. Er is muziek voor elke doelgroep. Ik bedoel, tijdens m'n klassieke studie had ik met mijn pop interesse ook geen gehoor. En andersom.

Ik zou zeggen: probeer niet tot een domein te horen, tot een stijl of doelgroep. Zie de big picture. Kijk diep in jezelf en misschien is er een deel van je dat ook dolgraag zulke muziek wil maken. Vast wel... Zo verschillend is de menselijke geest niet..En als je dat gedaan hebt, ga je weer verder en ontdek je een nieuwe stijl. Groeien, groeien.. :okdan: .:) en suc6, Marcel

Het nummer van Thicke vind ik niet erg goed maar ook weer niet zo slecht. Dat er flink weinig materiaal gebruikt is, okee. Maar ik kan dit beter aan dan al die house/techno remixen van allerlei klassiek en jaren 70/80 muziek. Eerst was het nog leuk met William Orbit's versie van Adagio For Strings, maar als ik nu zelfs tranceversies zijn van Duran Duran (save a prayer) en wat dacht je van Jan Wayne's only you? :r :r :r Dan vind ik zelfs die hippy die door NYC fiets beter. Hij kan tenminste zingen (hoop ik) Trouwens de 5e symfonie van beethoven is al in ontelbare producties gebruikt en hij blijft lekker in je oren klinken. Hoewel ik heel veel mooiere symfonieën ken.

kijk naar de hedendaagse "top 40 muziek" zit bijster weinig origineels tussen..

Dat vond ik 5 jaar geleden ook al. Maargoed afgelopen jaar was het inderdaad heel erg:
- tweeling die met hun reet bewegen en er niet uitzien
- 2 russische minderjarige potten
- jan wayne is gonna move you!!!!
- engelse idols nichten met goude keeltjes
en nog veel meer troep :r

Ik vind wel de Sugababes goed. Supercommercieel maar lekker om naar te luisteren. En er zijn inderdaad nog genoeg Nederlandse producties als blof en ilse de lange.

Back