Shruti

HBRO

Nieuwkomer
HELP!!! Shruti probleem
Hallo wie kan mij helpen met mijn Shruti
ik had al eens een shruti gebouwd dus dacht ik dat ik er nog wel een kon bouwen
maar ik heb lopen klooien en hij doet niet wat hij moet doen en durf er zelf niet meer aan te komen want met mijn skills maak ik hem eerder beroerder dan beter
het gaat om een Shruti sidekick en duall filterboard
is er iemand die wel weet wat ie doet en mij zou kunnen helpen
groet Henk

Ik heb het e.a. gebouwd. Laatste project was ook een Shruti. Dus heb wat ervaring zeg maar.

Wat is precies het probleem?

hallo Henk hier, ik heb al 2 shruti,s succesvol gebouwd
maar deze keer is het drama
het betreft als eerst de dsp digitale bosard
waar ik geen geluid uit krijg en ik geen idee heb wat te doen
en 2 :heb ik een poging gedaan de sidkick te bouwen
de makkelijkste van allemaal (dacht ik )maar bij de ic,s gaan socket gebruikt
en bij het testen is er iets tegen elkaar gekomen en 1of 2 ic,s kapot
nou dacht ik wel even 2 ic,s te verwisselen maar ben hiermee gestopt want
met mijn lompheid weetik dat het alleen maar beroerder zal worden
en anders had ik weleen nieuwe pcb besteld maar daarvoor moiet je weer 4 weken wachten
kan je me vertellen wat ik zou kunnen doen
B.v.b.d
Henk

Ten eerste, kleine tip. Als je een posting maakt, probeer dan een beetje op interpunctie en spelling te letten. Dit verhaal nodigt niet echt uit tot lezen.

Het is lastig om iets te roepen over je probleem. Dit omdat je eigenlijk weinig informatie verschaft. Maar goed, zoals altijd bij het troubelshooten van een schakeling: meten is weten.

Dus haal de IC uit de voetjes. Zet er spanning op. En ga met een multimeter meten of je deze juiste spanningen krijgt. Uit de datasheet van de IC's is meestal wel af te leiden wat de juiste spanning is.

Vervolg stappen is componenten controleren op juiste plaatsing. Controleren of je solderingen in orde zijn en of je niet per ongeluk een by-pass gemaakt hebt.

Back