Ik reageer toch hoor, want Raphie laat zich nu helemaal kennen, daar heb ik gelukkig mijn analytisch vermogen voor.
Je hebt het verkeerd begrepen, ik heb niets tegen mensen die UAD bashen, maar wel tegen
1. mensen die loze argumenten rondstrooien zonder praktische kennis van zaken (en er dan ongelukkig een draai aan geven als ze op hun bek gaan), just for fun of om zichzelf interessant te maken
UAD Studer Topic
ITB: it's still alie
Deze topics gaan initieel over plugins en jij begint over marketing image.
2. mensen die links 'waarheden' verkondigen en rechts er regelrecht tegenin gaan
DIY Mastering Does Not Exist
Raphie - Mother Gaia
Wat dit zegt over jou?
Je hangt graag een beeld op van jezelf.
Je hecht veel belang aan het beeld dat anderen van zichzelf ophangen.
Maar je wordt er arrogant en slordig in: je denkt een of andere authoriteit te bezitten waardoor het niet uitmaakt wat je zegt. Hierin ben je ook onrespectvol voor andersmans mening.
Als iemand je hierop wijst, kom je altijd af met excuses, blijf je er vaag over of lach je het weg.
Er zit een discontinuïteit tussen inhoud en vorm.
Als je het evengoed kon laten klinken als dat je het kon uitleggen, hadden we deze discussie niet.
Ik heb het nog al eens gezegd, dus ik ga het gewoon copy / pasten (want je hebt er nog altijd niet op gereageerd):
Als het makkelijk klinkt, is het omdat je er weinig moeite in gestoken hebt.
Als er iets irritants uitspringt, is het omdat je het wel grappig vond.
Als het arrangement op niks trekt, is het omdat je je gefocust hebt op de mix.
Als de mix op niks trekt, is het omdat je gewoon maar effe wat over de eindbus geknald hebt.
Als het gedateerd klinkt, is het de bedoeling en omdat je niet wil klinken als al de rest.
Als je wil klinken als al de rest en het klinkt als dit, zie je dit als een bevestiging van het vorige punt, want het is nooit de bedoeling om goed te klinken en te klinken als de rest.
Als je drie conga's onder een kick plakt heb je moeite gedaan om percussie in te kloppen, je had ook loopjes kunnen gebruiken net als iedereen.
Als iemand commentaar geeft over je creatie dat niet in jouw lijn ligt, trek je het naar een smaakdiscussie of onwetendheid van die persoon.
Als iemand commentaar geeft over het nummer, overdonder je die persoon met theoretische kennis, waar die persoon geen bal aan heeft, want je hoort wat je hoort.
bron
Last but not least: als iemand commentaar heeft dat terecht is (niet omdat IK het zeg hoor, maar omdat het bij velen de op opsteekt), counter je het gewoon door uit te gaan van andermans onkunde.
Wat is eigenlijk het doel van al je forumpresence en ge-etaleer?
Een master halen in excuses verzinnen of het leren mooipraten van onkunde?
Leef je van provocatie of wil je gewoon klaarkomen in je egocentrisme?
Blijkbaar ben ik niet de enige die zich afvraagt wat nu eigenlijk je bedoelingen zijn, Raphie, dus wanneer komt de aap eens uit de mouw ... ?