Sasha - Cut Me Down - Raphie Grooves RemiXXX

Gefreubel aan de zijlijn slaat op m'n eigen werk, is gewoon een stukje zelfspot, als reactie op onze Henri. Ik wordt door hem geridiculiseert als iemand die wanhopig probeert een hit te scoren en maar niet begrijpt dat dat aan de kwaliteit van z'n eigen werk ligt.

Huh? Ik heb gezegd, dat als jij door gaat met wat je doet, jij ooit een hit gaat scoren... wat is daar mis mee? Je bent gedreven en verbetert je ook steeds, dat heb ik bij meerdere tracks al gezegd, maar goed... en welke eigen werk en welke kwaliteit ? Waar heb je het over :D

Ga door met produceren, remixen en posten, ik blijf je volgen :okdan:
Jij vraagt wat wij er van vinden, jij krijgt antwoord. En nee, niet bij voorbaat afgezeken worden.
Ik probeer serieus naar je tracks te luisteren, als het mij kippenvel geeft zeg ik het ook.

Nu heb ik meer kippenvel van jouw reacties op commentaar.

PIES

mijn eigen werk in deze :D ging over mij toch :D

Maar wat relativering is goed, soms komen dingen anders over dan dat iemand ze bedoelt.

Ro9> je kan het verkeerd opgevat hebben. Maar toch ben ik het met jouw eerdere post eens.
Doorzettingsvermogen siert onze Raphie.
Ik wil daar nog wel iets aan toevoegen: analytisch vermogen. Ik bewonder de manier waarop je met nadenken ingewikkelde kwesties weet te simplificeren. Dat doe ik je niet na.
En Raphie heeft ook een punt met zijn opmerking dat zijn thread ondertussen heel erg veel aandacht krijgen.

Maar wat ik niet helemaal begrijp ik dat het woord zelfspot in de mond wordt genomen.
Hoe kan het dat een half forum arrogantie waarneemt terwijl de schrijver meent aan zelfspot te doen?
Ligt de bron van dit communicatieprobleem bij de vele lezende forumleden?
Of zou er mogelijk iets onhandigs gebeuren bij de schrijver?

kan best wel iets met de schrijver van doen hebben ook :D , stel het zelf ook wel eens scherp, herinner me ook wel momenten waar ik misschien enigsins anderen (on)handig (maar onbedoeld) tegen het zere been heb geschopt. Bal kaatsen terug verwachten enz...... was dan alleen niet altijd bewust van het kaatsen, laat ik het zo maar zeggen...... zeg wel eens wat over UAD bijvoorbeeld :D vooral MRT kan daar érg slecht tegen.. :D

Als je nou dat laatste stukkie achterwege had gelaten, dan was je post 4 x zo mooi en was je wss voorlopig klaar met al het gezeik.

Ik reageer toch hoor, want Raphie laat zich nu helemaal kennen, daar heb ik gelukkig mijn analytisch vermogen voor.

Je hebt het verkeerd begrepen, ik heb niets tegen mensen die UAD bashen, maar wel tegen

1. mensen die loze argumenten rondstrooien zonder praktische kennis van zaken (en er dan ongelukkig een draai aan geven als ze op hun bek gaan), just for fun of om zichzelf interessant te maken

UAD Studer Topic

ITB: it's still alie

Deze topics gaan initieel over plugins en jij begint over marketing image.

2. mensen die links 'waarheden' verkondigen en rechts er regelrecht tegenin gaan

DIY Mastering Does Not Exist

Raphie - Mother Gaia

Wat dit zegt over jou?

Je hangt graag een beeld op van jezelf.
Je hecht veel belang aan het beeld dat anderen van zichzelf ophangen.
Maar je wordt er arrogant en slordig in: je denkt een of andere authoriteit te bezitten waardoor het niet uitmaakt wat je zegt. Hierin ben je ook onrespectvol voor andersmans mening.
Als iemand je hierop wijst, kom je altijd af met excuses, blijf je er vaag over of lach je het weg.

Er zit een discontinuïteit tussen inhoud en vorm.
Als je het evengoed kon laten klinken als dat je het kon uitleggen, hadden we deze discussie niet.

Ik heb het nog al eens gezegd, dus ik ga het gewoon copy / pasten (want je hebt er nog altijd niet op gereageerd):

Als het makkelijk klinkt, is het omdat je er weinig moeite in gestoken hebt.
Als er iets irritants uitspringt, is het omdat je het wel grappig vond.
Als het arrangement op niks trekt, is het omdat je je gefocust hebt op de mix.
Als de mix op niks trekt, is het omdat je gewoon maar effe wat over de eindbus geknald hebt.
Als het gedateerd klinkt, is het de bedoeling en omdat je niet wil klinken als al de rest.
Als je wil klinken als al de rest en het klinkt als dit, zie je dit als een bevestiging van het vorige punt, want het is nooit de bedoeling om goed te klinken en te klinken als de rest.
Als je drie conga's onder een kick plakt heb je moeite gedaan om percussie in te kloppen, je had ook loopjes kunnen gebruiken net als iedereen.
Als iemand commentaar geeft over je creatie dat niet in jouw lijn ligt, trek je het naar een smaakdiscussie of onwetendheid van die persoon.
Als iemand commentaar geeft over het nummer, overdonder je die persoon met theoretische kennis, waar die persoon geen bal aan heeft, want je hoort wat je hoort.

bron

Last but not least: als iemand commentaar heeft dat terecht is (niet omdat IK het zeg hoor, maar omdat het bij velen de op opsteekt), counter je het gewoon door uit te gaan van andermans onkunde.

Wat is eigenlijk het doel van al je forumpresence en ge-etaleer?
Een master halen in excuses verzinnen of het leren mooipraten van onkunde?
Leef je van provocatie of wil je gewoon klaarkomen in je egocentrisme?

Blijkbaar ben ik niet de enige die zich afvraagt wat nu eigenlijk je bedoelingen zijn, Raphie, dus wanneer komt de aap eens uit de mouw ... ?

Tijd voor therapy MRT?!? laat het niet een obsessie worden he?

Nee, is zonde van m'n tijd, zie wat je wilt zien, probeer me maar lekker te "ontmaskeren" of zo, of met wat voor kronkels dat dan ook in jouw hoofd werkt. Lijkt erop dat ik m'n eersste stalker heb.

zoals ik al zei, laat je het leven niet beheersen, ik ben het niet waard.....

Nee, is zonde van m'n tijd, zie wat je wilt zien, probeer me maar lekker te "ontmaskeren" of zo, of met wat voor kronkels dat dan ook in jouw hoofd werkt. Lijkt erop dat ik m'n eersste stalker heb.

zoals ik al zei, laat je het leven niet beheersen, ik ben het niet waard.....

:okdan:

Als therapie had ik in gedachten: een maandlang verplicht ITB werken met enkel UAD-plugins totdat jouw tracks even interessant en dynamisch klinken als de tracks waarmee je mij twee jaar geleden tot trancekoning van Synthforum had uitgeroepen :kroon:.

:verkoght:

Zoals anderen ook al opmerkten: heb in die tijd een hoop bijgeleerd :D

ik wil nog 1 keer reageren dan toch
het is nooit mijn bedoeling je track draadjes te laten ontsporen
ik reageer altijd inhoudelijk op de muziek, weliswaar lekker angedikt
dat aangedikte is een reactie op jouw manier van presenteren
mijn boodschap is elke keer dat je je hele por dr in moet flikkeren
of zoals gijs zegt, met je lul muziek moet maken ipv je hoofd
verder ben ik ook gewoon een kansloze lullebek, dat steek ik ook niet onder stoelen of banken 8o

hartverwarmend jongens :D
2 stuks bruine knipogen voor jullie

Tijd voor therapy MRT?!? laat het niet een obsessie worden he?

Mrt's hele post komt niet zomaar uit het niets. Ik zie je arrogante, betweterige gedrag ook op verschillende fora (incl. het htforum, waar je ook niks anders doet dan rellen met vrijwel iedereen die je pad kruist.)
Normaal reageer ik er niet op, maar dit keer kan ik het niet laten na mrt's erg goed samengevatte post.

Als je dat op ieder forum zo ziet, wie heeft er dan therapie nodig vraag ik me af... ;)

je bedoelt die mensen die verschillen horen in onderzetters, of verschil menen waar te nemen in HDMI kabels, net een stukje van engadget daar gepost, dat was voor jou de druppel begrijp ik? :D ja die hebben het daar wel eens lastig, ben jij er ook zo een believer?

verwar kritisch niet met rellen, zijn net zo als hier heel veel waarmee ik prima door een deur kan.

wat een leuke draad is dit eigenlijk
ik kon direct na het luisteren het muziekje al niet echt meer herinneren, maar nu al helemaal niet meer :D
ik ga m zo nog s luisteren

je bedoelt die mensen die verschillen horen in onderzetters, of verschil menen waar te nemen in HDMI kabels, net een stukje van engadget daar gepost, dat was voor jou de druppel begrijp ik? :D ja die hebben het daar wel eens lastig, ben jij er ook zo een believer?

verwar kritisch niet met rellen, zijn net zo als hier heel veel waarmee ik prima door een deur kan.

Ik ben verre van een "believer", eerder net zoals jou zeer sceptisch over al die dingen.
Gaat er meer om hoe jij er toch op ieder forum in slaagt een behoorlijke groep leden op stang te jagen met je gedrag. :mega:

ik vind eigenlijk de vocal niet te doen
voor de rest luistert t prima weg, maar er zitten niet zoveel keuzes in
het is een beetje een brei van niet al te overtuigende elementen
om t eens constructief te houden allemaal:
je bent nu zover dat je de sound kan creeeren die je wil
das al heel wat imho
je bent geoefend luisteraar en je hoort hoe je een mix moet laten klinken zoals jij dat wil
das ideaal lijkt me
vergeet nu eens bij het maken van een track waar de track aan moet voldoen, wat voor soort track t moet worden
als je ineens leipe speespolka gaat maken dan is dat maar zo
als je nu muziekinhoudelijk s wat meer gaat experimenteren kan je je muziek een heel stuk verrijken
zodat je mix skills ook echt tot hun recht kunnen komen
vergeet alle basherij, facebooksletjes, vengeancediscussies etc etc
allemaal totaal onbelangrijk
probeer je grenzen s te verleggen in de compositie
moet jij s opletten hoe blij je daar van wordt en hoe blij anderen daar van worden

Back