Luisterhulp gevraagd ivb met laag mixen :)

Och, dat kan ik wel eens zijn geweest (of waren er meerderen?)
Ik gooi af en toe dingen die ik interessant vind in een "audio test" folder, en die share ik samen met mijn andere muziek onnadenkend.
Nooit aan gedacht dat dit ook vervelend kan zijn.
Ik zal die folder / je track niet meer sharen, sorry.

En zie de nieuwe track tegemoet, zal er even goed voor gaan zitten :)

Och, dat kan ik wel eens zijn geweest (of waren er meerderen?)
Ik gooi af en toe dingen die ik interessant vind in een "audio test" folder, en die share ik samen met mijn andere muziek onnadenkend.
Nooit aan gedacht dat dit ook vervelend kan zijn.
Ik zal die folder / je track niet meer sharen, sorry.

En zie de nieuwe track tegemoet, zal er even goed voor gaan zitten :)

hehe nice ... en geen probleem hoor! Je had geen sorry hoeven zeggen ;)

volgens mij stonden er 2 versies in dat mapje idd

Wel grappig ... net nadat ik hier mijn track update post ... 2 uur later heb ik ineens 1000 luisteraar gehad op soundcloud?!?!?! Ik dacht huh dat kan toch niet?!?! Blijkt nou ... staat er een link van mn soundcloud op geenstijl.nl lolol

Nice :):):)

Niet echt ... tenminste dan moet ik die opnieuw gaan recorden omzetten naar mp3, uploaden.

Waardoor dacht je: hey nu zou ik die oude willen horen ernaast willen houden?

Niet echt ... tenminste dan moet ik die opnieuw gaan recorden omzetten naar mp3, uploaden.Waardoor dacht je: hey nu zou ik die oude willen horen ernaast willen houden?
U bent snel :okdan:
Ok, ik bewaar altijd oude opnames en settings om te kunnen vergelijken en uiteindelijk een def. beslissing te nemen.

Niet echt iets bijzonders, wilde gwoon ff checken wat het verschil is enzo ;)

Als je nu vanaf 3.36 gaat luisteren meest drukke moment dan hoor je alles, zonder dat iets in de weg zit.

Zit denk ik met hetzelfde problm. (nu we toch trekkies aan het beoordelen zijn)

Welk van de 2 vind jij het fijnst klinken ?

Attachments

• Met laag.mp3
    434,6 KB · Bekeken: 109
  • Zonder laag.mp3
    516 KB · Bekeken: 113
U bent snel :okdan:
Ok, ik bewaar altijd oude opnames en settings om te kunnen vergelijken en uiteindelijk een def. beslissing te nemen.

Niet echt iets bijzonders, wilde gwoon ff checken wat het verschil is enzo ;)

Als je nu vanaf 3.36 gaat luisteren meest drukke moment dan hoor je alles, zonder dat iets in de weg zit.

Zit denk ik met hetzelfde problm. (nu we toch trekkies aan het beoordelen zijn)

Welk van de 2 vind jij het fijnst klinken ?

Thx!

En ik vind die zonder laag het beste klinken! Al vind ik dit wel 2 uiterste ... de ene heeft veel teveel laag en die andere een beetje te weinig.

Denk dat je hier een tussen weg in moet vinden met een voordeel voor die zonder laag.

Wat zijn de verschillen?

Thx!

En ik vind die zonder laag het beste klinken! Al vind ik dit wel 2 uiterste ... de ene heeft veel teveel laag en die andere een beetje te weinig.

Denk dat je hier een tussen weg in moet vinden met een voordeel voor die zonder laag.
Cheers weinig mis met u oren :D

Alhoewel leken naar versie met laag neigen.

Wat zijn de verschillen?
eehm op de master een cut van 80 of 100 hz en arrangement is anders.....als dat is wat je bedoelde

Exact om bovenstaande heb ik u gevraagd om die andere versie wilde ff a/b checken :)

eehm heb je m al op verschillende systemen geprobeerd, laptop, auto enz ?

Edit: heb m eindelijk ff hard kunnen zetten (vriendin is uit haar schoonheidsslaap) hoe harder ik m zet hoe beter die klinkt
thumbsup.gif

Laatst gewijzigd:
Een jaar geleden had ik ook eerder voor die lage gekozen.

En dat bedoelde ik idd jah!

Ik ben een voorstander van zoveel mogelijk laag ... echter ben ik er inmiddels wel achter dat je met laag beter een tikje te weinig kan hebben dan een tikje teveel.

Daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen .. Het kleine tikje aan teveel laag kan veeeeel grotere gevolgen hebben ... dan het kleine tikje te weinig laag zal hebben.

Dus heb op verstand gekozen ... mn gevoel zegt nog steeds hoe meer laag hoe beter :P

Dat is ook een reden dat ik liever niet terug luister naar eerdere mixen om te vergelijken. Helemaal niet als het om het laag gaat.

Het is namelijk zo lastig om terug te wennen. Dus om van veel laag te komen en dan genoegen te nemen met minder.

Het is net als je de bpm veranderd omlaag in snelheid ... dat een track sloom gaat klinken voor je gevoel.

Meestal ga ik ermee mixen met gereleasde tracks van andere artiesten om verschillen te kunnen horen. Maar stuur het zoals afgelopen week ook rond aan een paar vrienden dj's om het te checken. daarnaast grijp ik elke kans aan om het op andere systemen te beluisteren. Mp3 speler .. in auto's van vrienden bij vrienden thuis enz

Hahaha herkenbaar verhaal.....en een major dilemma idd .......:D

Weetje wat ik mij laatste tijd afvraag waarom zou je niet uber laag kunnen gaan ?

Bedoel vroegah kon het niet ivm platen.........maar tegenwoordig is alles digtaal, dus????

Daarom vond ik de 1e versie lekker laag hebben, heerlijk bouncy....... :o:

Wat dat betreft is uw versie 2 beter in de mix (vies woord eigenlijk).

Ff kijken of ik een goed voorbeeld kan vinden van wat ik k bedoel

Laatst gewijzigd:
Zou je track beschikbaar kunnen maken als download? (liefst als wav of flac)

Zat hier nog even over na te denken en kom tot de conclusie dat ik toch geen wav van niet gereleasde tracks ga sharen. Niets persoonlijks ... maar denk dat je als je een label benaderd je wel iets wat nog 100% exclusief is aan moet leveren. Niet dat er hier en daar al versies op het net rondzwerven.

Ik neem het van je aan hoor als je zegt ik zal ze niet sharen, maar als ik het aan jou kan sturen dan kan ik het ook aan iemand anders sturen ... die daar dan weer misschien minder rekening mee houd. Dan kan ik het beter gewoon helemaal niet doen ... maar ik denk dat je dat wel snapt :)

Kan je wel op de 'promolist' zetten dan heb je de hele release op het moment dat de release datum bekend is of eerder nog als er getekend is zou het eigenlijk al kunnen :okdan:

Hahaha herkenbaar verhaal.....en een major dilemma idd .......:D

Weetje wat ik mij laatste tijd afvraag waarom zou je niet uber laag kunnen gaan ?

Bedoel vroegah kon het niet ivm platen.........maar tegenwoordig is alles digtaal, dus????

Daarom vond ik de 1e versie lekker laag hebben, heerlijk bouncy....... :o:

Wat dat betreft is uw versie 2 beter in de mix (vies woord eigenlijk).

Ff kijken of ik een goed voorbeeld kan vinden van wat ik k bedoel

Je kan tegenwoordig zeker uberlaag gaan! Denk maar aan sub bassen die je de laatste jaren steeds vaker hoort. Onder de 40hz heeft sowieso geen zin ... daar slipt je mix alleen maar van dicht en veel afluistering geeft het ook niet weer. Ons probleem is dat we het vaak te hard inzetten ... lekker vet ... heerlijk :P Maar dat is vaak dus een paar stapjes teveel :D

Waar is g6 een voorbeeld van? sublaag?

@Volt9

Erg interessant en leerzaam topic.

Is de track nog ergens te luisteren waar het om gaat? Of heeft het inmiddels een andere titel in jouw Soundcloud?

Zelfs zonder de track te horen vind ik de discussie al leerzaam.

Zekerss ... hij heeft idd even een andere naam.

En er komt nu je het zegt zo tussen neus en lippen door aardig wat handige informatie langs ... beterss :okdan:

http://soundcloud.com/volt9/volt9-hiplix-4/s-e5ziU

Zeer goed nieuws betreft deze track en nog 2 andere. Ze zijn getekend door Outland Records :):):)

(moest wel het laag nog even in orde maken van deze track ... was het verzoek :P)

Klopt ook zeker want in die laatste versie zit weer te weinig laag. Eerst teveel nu te weinig .... 3x is scheepsrecht!

Lekker trackie hoor! Top die hij uitgebracht wordt op outland records
Die laatste versie zit daar te weinig laag in?

Lekker trackie hoor! Top die hij uitgebracht wordt op outland records
Die laatste versie zit daar te weinig laag in?

Thx man! :okdan:

Nou het laag zit er wel in ... alleen staat het in die laatste versie een paar tikjes te zacht.

Ik zie net dat de laatste versie hier ... niet mijn laatste versie is die ik net bij Outland heb laten horen. Denk dat deze versie redelijk in de buurt komt :)

Het word toch ook nog gemasterd en nu zit mijn eigen mastering er ook nog overheen. Maar verhoudingen moeten wel kloppen ander kan een masteraar er ook een stuk minder goed iets mee en moet hij teveel corrigeren.

Back