Reason 6

yesssssssssss ... 2 nieuwe modules met distortion mogelijkheden en een leuke echo bak en alles van record in één, hadden ze gelijk moeten doen maar goeie keuze !!!!!!!!!
Die scream 4 klonk niet helemaal zo lekker als het zou moeten in vergelijking met andere software.

En 64 bit, dus eindelijk heeft t zin om over te stappen op windows 7.

Ik vind het een goeie update ..... alleen nog STEEDS geen midi. dat is de enige domper.
Ben benieuwd wat de update gaat kosten, aangezien ik r5 + rec al heb.
(edit: 99 euro, zonder record kost update 149 euro)

en ik zie dat ze nu ook harwdare zijn gaan maken, dat was te verwachten, maar ook zonder midi out ..... :

http://www.propellerheads.se/products/balance/

Laatst gewijzigd:
alles van record in één, hadden ze gelijk moeten doen.
Eigenlijk wel he? Maar dit maakt Reason op zichzelf eindelijk wat meer DAW-achtig. Goed, nog steeds geen plugins, maar in ieder geval audio tracks, en da's al een hele hoop beter dan alles in de sampler pleuren.

ja, en in de prakitjk ben ik vaak in reason aan het spelen/kloten en dan denk ik, shit, had dit beter gelijk in record moeten doen om te lsyeren met iets anders qua audiofiles etc. maar record is wat onoverzichtielijker vind ik. Dus ben heel beneiwud hoe reason 6 werkt.

En betere distortions is voor mij echt een must, anders blijf je aangewezen op de analoge bakken/mixers daarvoor of vst pluggins te gaan gebruiken via cubase eraan.
Afgelopen weken soms weer lopen spelen et scream 4 en vergeleken met andere plugs en het is het toch net niet steeds.

Heeft iemand nog reason 2.5 voor me voor de mac?
Heb nog stokoude filetjes die ik niet meer openen kan...

Maar ik ga niet heel veel geld uitgeven voor een nieuwe reason... ik heb 1 nummer die ik nog eens wil afmaken...

Verschillende DAW's geprobeerd maar reason vond ik toch altijd het fijnste werken. Kom dan eens met midi - out!

Ik zie hier toch een groot nadeel van het feit dat Reason geen VST support heeft.

Er moet telkens snel een nieuwe versie komen om bij te blijven. Het is in mijn beleving nog niet heel lang geleden dat 5 op de markt kwam. (of heb ik dat mis)

paul

5 is in mijn idee ook vrij recent, maar geen AU en geen MIDI dus na 4 overgestapt op Ableton (blijf het jammer vinden want heb er veel mee gedaan in het verleden)
Misschien R7 :D

5 is in mijn idee ook vrij recent, maar geen AU en geen MIDI dus na 4 overgestapt op Ableton (blijf het jammer vinden want heb er veel mee gedaan in het verleden)
Misschien R7 :D

Je kan altijd de rewire mode gebruiken.

Paul

Ik heb Reason wel eens gebruikt bij vrienden, leuk pakket met veel mogelijkheden. Helaas voor mij totaal onbruikbaar door geen MIDI out etc. Rewire vind ik omslagtig (spel je dat zo?), het werkt dan wel maar het gaat niet erg makkelijk. Rommelen met software die niet luistert vind ik het ergste dat er is.

Ik ben van 2.5 overgestapt op Cubase (vanwege HW) maar Reason blijft toch altijd een fijn programmaatje om mee te klooien vinnik en VST/ Midi OUT heb ik nooit echt gemist.

Idem, als Mokum... de vst support zal me de reet roesten. Ik ben ook van reason 4 naar Ableton gegaan (tijdje geleden alweer). Toch werkt reason stukken intuïtiever voor mij en blijf ik gewoon hopen dat de sequencer in de toekomst gewoon midi verzend.

Omslachtig is het trouwens.

Je kan altijd de rewire mode gebruiken.

Paul

Gebruik ook de rewire mode, maar koop nu dus geen nieuwe versies meer van Reason :koffie: Gebruik Reason (4) nu alleen nog voor dingen die ik anders niet in Ableton kan doen.
Had toendertijd Ableton gekocht ter aanvulling van Reason maar nu is Reason een aanvulling van Ableton geworden.

Mensen die beginnen met muziek maken raad ik altijd reason aan. Omdat je in een later stadium een overstap kan maken naar een andere DAW en via rewire niks kwijt raakt. Ook vind ik dat als je niet in staat ben met een reason een degelijk track te maken dit ook niet gaat lukken in een grote "hardware" studio.

Reason 6 ziet er weer goed uit.

Back