Reason 6

De post op de FP ziet er een beetje raar uit met dat kadertje eronder.
Misschien is het mijn browser ?

Geweldig! Mooie toevoegingen, maar wel een beetje jammer dat ik net Reason en Record had gekocht en nu zometeen weer EUR 99 moet gaan neerleggen (of USD 99, waarom dan niet goedkoper in EUR's?!). Maar aan de andere kant, super goedkoop vergeleken met veel andere van dit soort software (en das dan nog exclusief goede VSTi's).

Ik kan me wel voorstellen dat ze het VST loos houden. Die zijn nogal variƫrend in kwaliteit (qua geluid en crashes). En ook wat MIDI-out betreft, ik denk dat ze .rsn bestanden graag uitwisselbaar willen houden met andere Reason users. Als je dit beide toch wilt, dan kun je van Rewire gebruik maken met een (andere) DAW. Dus waarom zouden ze deze twee dingen toevoegen?

Zelf ben ik juist erg blij dat er geen VST(i)'s in kunnen. Toen ik nog met Cubase werkte, werd ik gek van de keuzemogelijkheden. Voordat ik de boel een beetje leuk opgezet had was ik mijn inspiratie alweer kwijt.

(klink ik al als een Propellerheads fan-boy? ;))

Vond dat Record maar een vreemde ontwikkeling, was gewoon een uitgebreidere Reason. Eindelijk al die features in reason, waar het hoort.

Ziet er weer goed uit allemaal!

Als je dit beide toch wilt, dan kun je van Rewire gebruik maken met een (andere) DAW. Dus waarom zouden ze deze twee dingen toevoegen?
Omdat je dan alsnog een dure uitgave moet doen, terwijl je nu gewoon hier aleen al genoeg aan kan hebben.

Zelf ben ik juist erg blij dat er geen VST(i)'s in kunnen. Toen ik nog met Cubase werkte, werd ik gek van de keuzemogelijkheden.
Ja - maar hier ben je helemaal zelf bij. Je bepaalt zelf hoeveel plugins je installeert, toch?

Cubase vond ik voor andere redenen niet leuk, maar daarom zit ik nu ook op Live ;).

En ook wat MIDI-out betreft, ik denk dat ze .rsn bestanden graag uitwisselbaar willen houden met andere Reason users.

.rsn bestanden hebben dan weer weinig met midi-out te maken lijkt me. Ja je kunt een midifile maken misschien en die dan weer inladen in een ander DAW. Maar midi-out vanuit de sequencer heb je dus nooit met alleen reason. Je kunt dus niet eens note-on/of naar een simpele drumcomputer sturen laat staan een lekkere externe synth gebruiken in je compositie. Of je moet heel goed kunnen spelen, dan kun je als audio...

Zelf ben ik juist erg blij dat er geen VST(i)'s in kunnen. Toen ik nog met Cubase werkte, werd ik gek van de keuzemogelijkheden. Voordat ik de boel een beetje leuk opgezet had was ik mijn inspiratie alweer kwijt.

(klink ik al als een Propellerheads fan-boy? ;))

x2, ik mis alleen wel sylenth 1. Met thor moet je meer moeite doen voor een vergelijkbare sound. Maar de workflow is stukken beter dan met cubase vind ik.

Omdat je dan alsnog een dure uitgave moet doen, terwijl je nu gewoon hier aleen al genoeg aan kan hebben.
True... tenzij je deze andere DAW al hebt.

Ja - maar hier ben je helemaal zelf bij. Je bepaalt zelf hoeveel plugins je installeert, toch?
Ja zeker, maar ik ben te nieuwsgierig van aard en wil dan altijd weer wat nieuws (omdat ik dan 'denk' opeens de sound te kunnen maken oid ;)). Less is more vind ik hier echt gelden voor mij. Nu neem ik tenminste de tijd om de geboden tools goed te leren kennen.

.rsn bestanden hebben dan weer weinig met midi-out te maken lijkt me.
Lijkt me wel, als hun filosofie is dat je een reason file bij iedereen met de zelfde versie van reason af moet kunnen spelen met gelijk resultaat... Denk aan de good old mod players. Maarja, zo missen ze inderdaad wel de hardware synth fanaten als hun klandizie.

Niel schreef:
.x2, ik mis alleen wel sylenth 1.
Ik had de Sylenth 1 ook gekocht. Oer hollandse degelijkheid ;). Inderdaad jammer dat ik die niet meer kan gebruiken. Maar heb ERG veel geleerd van de 52 weeks met James Bernard over o.a. Thor.

Rewire omslachtig, hoezo, toch gewoon je DAW opstarten en reason daarna als slave op een kanaal inladen en klaar, kan niet missen volgens mij... :okdan:

het feit dat je een extra daw moet gebruiken voor die paar kleine extra“s is gewoon minder prettig. cubase is een fanatstiach pogramma wat ik al gebruik sinds 1990, maar het komt op mij veel zakelijker over, reason is meer een speeltuin, wat meer uitnodigd. En een speeltuin in een kantoor ..... tja...

bestaat er een makkelijk (ik neem aan monophone) audio to midi converter prg ?
Dan zou ik een subtractor oid kunnen vertellen naar midi via een losse output voor vst aansturing. Die cv naar midi conversie via reaper vind ik iets te omslachtig.

Over James Bernard gesproken, lees net dat zijn vrouw gister is overleden. Hij heeft samen met haar dit nummer geschreven voor hun kinderen... met Reason 6 overigens

Mooi nummer.
Vorige week zondag mijn stiefvader verloren. :(

Mooie nieuwe features zo te zien :) Maar wat lijkt die mixer op de digico/midas mixers :O

Mooie nieuwe features zo te zien :) Maar wat lijkt die mixer op de digico/midas mixers :O
En die Alligator doet mij dan weer hard aan een Sherman Filterbank denken. Maar inderdaad, dit ziet er een leuke update uit.

Schijnt gemodelled te zijn naar de SSL 9000k

marroquin1.l.jpg

Mooi, eindelijk audio! Versie 7 vsti support? Ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze nav hun Ipad/pod Rebirth avonturen standaard ooit hun virtuele 808/909/303s in Reason gooien. True... D,r zit nu een rebirth input device in maar rebirth krijg ik niet meer aan de gang onder win7.

Back