LANDR acquires Reason Studios

one_b

Ouwe rot
AI-gedreven muziekproductieplatform LANDR heeft de overname aangekondigd van Reason Studios, het in Stockholm gevestigde bedrijf achter de iconische Reason digitale audio workstation (DAW) en Reason Rack.

ja ik las het.... wat dat weer gaat brengen, maar ik ga er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden.... hoe kun je weten wat er gaat gebeuren?

Reason blijft een heerlijke DAW, en ja, de RRP, gebruik ik ook zéer graag. en de RE's.....

we zien wel.... of merken er niets van.....

(en toch zal ik het een beetje volgen, ahum...)

het nieuws bericht : Reason Studios

"
A few things to expect in the future:

• • More ways to access the Reason Rack for non-Reason DAW users
  • • New integrations between LANDR and Reason products
  • • Increased levels of customer support and R&D
"

het nieuws bericht : Reason Studios

"
A few things to expect in the future:

• • More ways to access the Reason Rack for non-Reason DAW users
  • • New integrations between LANDR and Reason products
  • • Increased levels of customer support and R&D
"
Dit is interessant want ik vind de daw vreselijk maar de reason rack geweldig, als ze een subscription voor een redelijke prijs maken voor alleen het rack stap ik wel weer in.

Zelfde hier, de DAW vind ik niet fijn, maar de VST rack wel. De melodyne functie is overigens wel dik in orde.

Tja, en wat we verder kunnen verwachten? Ik denk over een tijdje dat LANDR incl Reason dan weer door een nog grotere partij wordt opgekocht. Uiteindelijk zitten er zielloze CEO's achter die proberen er zoveel mogelijk geld uit te knijpen (als dat met LANDR al niet zo is). Ben ik te cynisch of ben ik realistisch? De tijd zal het leren.

Reason was toch in Chinese handen en dus al eerder overgenomen?

Ik vind reason echt geweldig maar das lang geleden. Reason 2 tot 5.
Heb nu reason 10 lite of zoiets.

het heeft tot verandering geleid:

prijs is gezakt én de Reason Rack Plugin is nu apart te koop, dus zonder DAW...

als subscription of perpetueel....

het heeft tot verandering geleid:

prijs is gezakt én de Reason Rack Plugin is nu apart te koop, dus zonder DAW...

als subscription of perpetueel....

ik vind dit wel interessant, dan vooral de subscription, die is helemaal compleet, en er zit ontzettend veel in voor deze prijs. Enige wat ik er dan bij moet kopen is genoeg tijd :D . Ik wacht nog even af of ze misschien soms met een interessante korting komen.

Haha, die thumbnail krijgt van mij echt een 10/10 clickbait cliché score 😂
Zij krijgt van mij sowieso een 10/10 score :okdan:

Ik kon er niet naar luisteren, wat een kutstem heeft dat mens. Soort emo-Karen, die bestaan dus ook.

Ik kon er niet naar luisteren, wat een kutstem heeft dat mens. Soort emo-Karen, die bestaan dus ook.
Het oog wil blijkbaar ook wat.....
Ik heb sowieso niks met mensen die boos zijn en dat op YT delen.
Je kunt tegenwoordig overal boos om worden en blijkbaar verdien je daar een goede boterham mee.
Motieven die je er voor hebt kunnen al snel vermengen met eigenbelang, dus ik laat die videos vaak links liggen.
Best jammer, er zal ook legitiem goed spul tussen zitten.

Enfin, voor mij staat Reason momenteel uit. Ik wil me 100% richten op Live (zoveel mogelijk stock) en als dat avontuur niets wordt, dan heb ik altijd Reason 12 nog op de plank.
Mocht Reason ooit een clip based workflow gaan introduceren, dan wordt het voor mij weer interessant, maar tot die tijd is het een mooie herinnering.

Enfin, voor mij staat Reason momenteel uit. Ik wil me 100% richten op Live (zoveel mogelijk stock) en als dat avontuur niets wordt, dan heb ik altijd Reason 12 nog op de plank.
Mocht Reason ooit een clip based workflow gaan introduceren, dan wordt het voor mij weer interessant, maar tot die tijd is het een mooie herinnering.
Je hebt vast al een goede setup voor jezelf staan... Ik gebruik zelf bitwig (clips, modulators) en dan de reason rack vst (extra goede synths en fx)... Een "Gebruik het zelf ook" gevalletje :engel:

Je hebt vast al een goede setup voor jezelf staan...
Nou, eigenlijk ben ik nog zoekend, maar ik heb net de Push 3 gekocht (controller) en die werkt gewoon het best met native Live devices, dus daar wil ik mij zoveel mogelijk bij houden voor nu.
Dus geen VST's zoals Reason Rack.
Voor mij gaat het momenteel echt om de ervaring van het spelen zo lekker mogelijk krijgen.
Ik zal vast wel weer meer met VST's gaan doen in de toekomst, maar voor nu eerst dit (Live) beter doorgronden en dat kan wel een behoorlijke poos duren met de (kleine) hoeveelheid tijd die ik er in kan steken.

Ik gebruik zelf bitwig (clips, modulators) en dan de reason rack vst (extra goede synths en fx)... Een "Gebruik het zelf ook" gevalletje :engel:
Ja, ik heb 20 jaar Reason ervaring. Voor lineair werken zie ik geen reden om van Reason af te stappen, maar om te jammen vind ik Live 10x beter.
Zeker met de Push 3 erbij.

Had haar hier wat jaren geleden al 'ns in het 'Waar luister je nu naar'-draadje. :D

Vond dit verhaaltje eigenlijk best interessant om even te horen, moraal van het verhaal is dat dit soort partijen je aan alle kanten proberen te naaien en vooral je van het geld willen afhouden waar je eigenlijk recht op hebt. Aan de andere kant, toch ook niks nieuws onder de zon.

Ik volg haar al jaren, ze is een kundig advocaat en juist erg droog in haar uitleg vind ik.
Het tegenovergestelde van een emo karen juist, ondanks het gekleurde haar.
Haar muziek vind ik dan weer wel niks, niet mijn ding.

Back