Reason 6

Zit wat in. Reason vond ik altijd lekker werken.. leuk met de kabels rommelen etc. Misschien probeer ik deze versie weer eens. Kjken of mijn bevindingen qua geluid nog steeds overeind blijven staan.

Yes! Reason 6 is binnen. En het weekend is begonnen. Ben benieuwd.

Heeft er al iemand een paar droge 909 kicks door die Pulveriser heen gehaald? ik ben erg benieuwd naar de sound van deze unit. De reden dat ik dit ik dit vraag is omdat ik sinds kort met Reason 5 werk en probeer een standaard "early" hardcore kick / mackie tafel distortion te maken zoals vroeger in de plaatjes van Ruffneck gebruikt werd. In diverse andere programma's heb ik dit zo voor elkaar. Alleen wil het in reason nog niet helemaal lukken. Ik kom wel in de richting maar het is het nog niet helemaal.

Laatst gewijzigd:
[..]
Die scream 4 klonk niet helemaal zo lekker als het zou moeten in vergelijking met andere software.
[..]
http://www.propellerheads.se/products/balance/

Ik heb ENORM veel met Reason gewerkt in 't verleden en heb ongekend veel discussies gelezen over hoe goed of slecht Reason klonk.. maar over één ding was eigenlijk iedereen het eens: Scream4 is geweldig!

Hoe vaak heb ik mensen gehoord die zo graag een Scream4 in VST formaat zouden willen hebben. Wat die Tape compressie doet heb ik nog niet in VST plugin variant gevonden.

Je bent de eerste die ik er negatief over hoor praten!

ik zei niet dat het slecht is, alleen dat het beter kan.
De pulveriser van de beta klonk echt goed. Een stuk gedetaileerder. Ik heb daar toen een stuk of 25 combinators mee gemaakt met een alligator. In de officiele versie klinken al die presets als stront, dus ik vermoed dat er tussendoor nog iets is verandert want het luistert nogal nauw als je er 7 achter elkaar zet.

Met de scream heb ik afgelopen maand wat fatsoenlijke presets gemaakt, toen ik met r5 verder ging tot r6 er echt was. Ik ben nu eenmaal mackie gain dist gewend, dat is nogal moeilijk na te maken voor een scream 4. De tc powercore pluggins klonken ook beter, voller. Net als een tc fireworx hardware effect met de crunch distortion. Maar dat zijn allemaal (veel!) duurdere en losse oplossingen. Komende week ga ik de officiele r6 flink testen, met name de pulveriser maar ook de line 6 effecten die nu standaard erin zitten, want die moet je ook echt niet onderschatten als distortion. Als je die gebruikt zet je wel de cabinet uit, dus alleen de amp modelling gebruiken.
Zo gebruik ik voxengo boogex ook in de vst chains.

Ik denk dat je met 2 x line 6 amps, scream en pulveriser al een hele berg mogelijkheden heb (en wat eq en de vcf ertussen) om flink los te tweaken :okdan:

Ik heb nu de reason essentials. Maar ik heb een klein probleem, vroeger gebruikte ik een illegale versie van reason 4.0. Maar nu krijg ik mijn .rns bestanden van de reason 4 niet op mijn gekochte Reason essentials geopend. Weet iemand of dit op te lossen valt ?

Ik denk dat de rns files vd full version niet compatible zijn met de beperkte reason essentials features.

of volledige reason 4 of 5 kopen ?

Op het propellerhead forum general onderdeel staat iemand die voor 50 euro reason 4 officeel verkoopt.
Maar goed, reason 6 ruleert wel zwaar, dus die upgrade is het zeker ook waard.

Dus da werkt alleen als ik ook nog eens de volledige Reason 4 ga kopen en dan update naar 6 ?

Er is toch een demo/trial versie beschikbaar van Reason 6....
Ik zou zeggen downloaden en installeren.
Dan kijken of je de oude tracks goed kan openen.

Dan weet je of het de moeite waard is om te upgraden of niet.

Ik ben gestart met een illegale Reason 2.5. Veel tracks mee gemaakt en helemaal hooked geraakt. Vanaf toen ben ik 'legit' gegaan want dat verdient dat programma gewoon. Alle crack songs deden het prima. Zou ook niet handig zijn als dat niet zo was want dan blijf je in de crack versie hangen.
Essentials lijkt me helemaal niets, niet eens een Malström !

Back