"Mixed feelings" bij het verkopen van gear?

ThomasFlorusse

Als 't maar toetsen heeft
Goedemiddag iedereen, weertje hé?

Morgen verkoop ik waarschijnlijk mijn eerste synth ooit, de Korg X3.

Als een kind zo blij was ik, toen ik deze lompe maar degelijke bak kocht. Vette strings, brass, cheesy leads, soundscapes! Wow! En kijk nu eens, als je heel hard op deze toets drukt heb je een compleet orkest! Ik heb toendertijd heel wat uurtjes doorgebracht met mij toenmalige liefde. Meer had ik tenslotte niet nodig!

Maar... tijden veranderen. Ik raakte geïnteresseerd in softsynths, en ging daarmee aan de slag. Weer wat later kocht ik wat mooie rode Zweedse rakkers en ik had alles wat ik nodig had. Maar wacht... die goeie ouwe Korg X3. Daar stond ze, zielig in een hoekje. Alsof ik haar vergeten was en geen tijd meer voor haar had. Dat was het niet.. integendeel. Ik was gewoon toe aan iets nieuws!

Ik heb de Korg intussen al een flink tijdje te koop staan. Nu heb ik dan eindelijk een geïnteresseerde. En ja.. uiteindelijk kan ik het geld ook wel gebruiken.

Toch gaat het me wel van mijn hart. Is dit herkenbaar? Hebben jullie ook zoiets dergelijks gehad met bijv. jullie eerste synth of een bak die er noodgedwongen uit moest?

*ter bevordering van het hele idee is dit verhaal sterk gedramatiseerd*

Ben je ook nog steeds met je eerste vriendin?

Ik herken het wel hoor, bij vrijwel alles wat er weer uitgegaan is (de helft daarna gewoon weer teruggekocht!)

Over een poosje gaan die rooie Zweedse rakkers ook de deur uit....... richting Almere? :D

Nooit last van... ik verkoop nix :D

Van alles wat ik gekocht heb is de DX200 de enige die ik verkocht heb. En dat was eigenlijk ook het laatste wat ik gekocht heb.. dus denk dat de liefde niet groot genoeg was. Al was het wel 'n leuk ding om mee te speulen...

Ach ja, elke keer weer.
Synths gaan ook altijd beter klinken vanaf het moment dat je besluit ze weg te doen, he!
Alsof ze 't in de gaten hebben... ;)

Anyway, het zijn natuurlijk maar spullen.

ach ik verkoop niet veel, maar van wat ik heb verkocht heb ik wel weer spijt eigenlijk. OB12 ga ik nog is terug kopen, ook mn les paul...deed daar toch echt niks mee, maar toch...

Dus daarom verkoop ik gewoon niks tenzij het echt moet ;)

Ik wacht altijd net zo lang tot ik zeker weet dat ik iets niet meer nodig heb en heb eigenlijk ook nooit spijt gehad van iets dat ik verkocht heb. Ik ken het gevoel, maar als dingen nou eenmaal stof happen verdienen ze beter (het ligt niet aan jou, het ligt aan mij :D)

Die OB12 ja... ooit geleend van maatje van me.. nou wil ik um hebbe!

Zeer herkenbaar. Eigenlijk heb ik momenteel teveel gear, maar ik krijg het niet over mijn hart om er een te verkopen. Het is alsof men vraagt om te kiezen welke van je kinderen je wil afstaan...
Ik had een synth te koop gezet en toen er iemand interesse had om hem te kopen brak het angstzweet me uit en heb ik me bedacht :)
Ik heb dus besloten geen synths te verkopen, desnoods vul ik heel de opbergkast met spullen...

Ik ben ook niet zo'n verkoper eigenlijk; altijd wel wat moeite gehad om afstand te doen van mijn synths e.d. En sommige (niet perse de duurdere) zal ik waarschijnlijk helemaal niet verkopen omdat ik ze al zo lang heb dat ik er bijna mee vergroeid ben :)

Aan de andere kant zit ik de laatste tijd wel wat te twijfelen of ik toch niet wat dingen zal wegdoen. Ben helaas al een tijd niet echt veel meer bezig met muziek maken en of dat nog verandert, geen idee. Veel dingen staan alleen maar te staan op het moment en dat is natuurlijk ook zonde.

Aan de andere kant zit ik de laatste tijd wel wat te twijfelen of ik toch niet wat dingen zal wegdoen. Ben helaas al een tijd niet echt veel meer bezig met muziek maken en of dat nog verandert, geen idee. Veel dingen staan alleen maar te staan op het moment en dat is natuurlijk ook zonde.

De dag dat je ze wegdoet komt die interesse terug en krijg je spijt :)

Back