Slim phatty alternatieven?

vergeet niet dat the ms10 en ms 20 en zoals oude yammies op hz/v gaan
en de doepfer dark energy de ingebouwde concerter alleen op oct/v werkt denk ik (en niet beide zoals meer duurde converters zoals die van kenton)

vergeet niet dat the ms10 en ms 20 en zoals oude yammies op hz/v gaan
en de doepfer dark energy de ingebouwde concerter alleen op oct/v werkt denk ik (en niet beide zoals meer duurde converters zoals die van kenton)

Inderdaad aansturen van de pitch van een Moog MG-1 is geen probleem (van een Korg MS10/20 wel maar dat ligt dus niet aan de doepfer). De trigger zou evt nog een speciale kabel vereisen (http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig). Lang geleden dat ik een ms10 gehad, maar ik zou niet weten waarom die meer zou "scheuren" dan een mg-1, de laatste heeft ten minste 2 oscillators en sync. De MS10 lijkt me wegens associatie met de MS20 sterk overpriced voor een 1 osc synthje. Joris

Laatst gewijzigd:
Ja ja, de mg-1 kan ik ruilen met mijn oom voor een modular kast die ik heb gebouwt vandaar dat ik daar over begin, en weet dat ie te gek klinkt.
Ms 10 en 20 zijn ook echt vet maar moet als ik die koop dan een synth hebben die beide aan kan sturen, kan een ms-10 kopen voor 550.. Dan heb ik nog 650 over om een synth er bij te halen met cv aansturing voor beide, of ik zeg met die 2 heb ik genoeg analog power en koop ik een filterbank en een fatsoenlijke standalone converter, maar daar heb ik erg weinig verstand van.

Check een FutureRetro Revolution, of een FutureRetro Mobius om cv/gate aan te sturen...

Heb ze beide en qua (step)sequencer echt vet...
Met de Revolution haal je ook nog een scheur Acid bak (Analog Distortion) in huis...

Heb hem hier ook staan naast een MS10... audio in ook leuk met die twee :)

Heb thuis misschien nog een wel een scheurtestje van die 2 liggen... zal vanavond even kijken of ik die kan uppen...

Dat zou zeer op prijs gesteld worden!

Ik zou aanraden deze ook eens te beluisteren: de Waldorf Pulse. Gaat 2dehands meestal voor 250-300 euro.
Dikke vette bak!

Analogue Solutions – Red Square ?

Ja!! ook erg vet heb ik hier ook en zeer veel lol mee:okdan:

En nog voor een aardige prijs te scoren ook.

gewoon et volgende kopen voor die 1200:

Red square +/- 500
Mopho +/- 200
Akai VX90/matrix 1000 +/- 300 (gelijk polyphone ook wel is leuk)
overige 200 nog een dikke distorsion en helemaal los:D
:mega:

hier dus de jam...
dit was het eerste sinds 5 jaar ofzo wat ik weer uitpoepte toen, dus slaat niet echt ergens op...

Maar dit is de Revolution die een acid lijntje afspeelt, tegerlijkertijd de ms10 aanstuurt, die weer met de audio door de Revolution gaat...

Verder nog een 2tal synths... jupiter 4 en mono/poly geloof ik...

edit: vooral aan het einde gaan die 2 flink uit hun stekkertje...

Attachments

• smutzige smerigheid.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 135
Smerig klinkt het zeker, ff kieken of die persoon zijn ms-10 wil verkopen, dan maar eens kijken voor een goeie converter/synth combi, die revolution lijkt me wel wat, mg-1 en ms-10 samen is volgens mij wel genoeg om stevige leads te maken.

DSI Evolver? Kost zo'n 2-300 Euro en heeft heel veel mogelijkheden. Wel wat gecompliceerder dan de Dark Energy, en minder direct, qua knoppen

Ik ben er nog steeds niet uit eerlijk gezegd, maar ik houd het rustig zodat ik geen impuls aankoop doe..

sorry dat ik het zeg maar van alle synths die langs zijn gekomen vind ik die puls echt het gaarste k*t geluid hebben.

Maar goed, Als je wilt scheuren kan ik je aanraden een die Sherman filterbank te kopen, dan gewoon sylenth er door heen jagen tot je gevonden hebt wat je wilt.

Back