Roland TR-serie ouderwets of niet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dextron
Sjesus ... Na al deze talk begin ik er ook een te willen, ik bedoel, als ik een dance track maak zitten er altijd 909 samples in.
Gewoon omdat die lekker klinken.
Ik ben iemand die zich goed dingen kan voorstellen, ik kan me ook voorstellen dat een echte 909 gewoon helemaal dat geeft wat je eigenlijk niet eens had durven verwachten.
mmm... nog effe en dan wil ik er ook een.. ik hoef hem niet eens te horen, ik geloof het zo ook wel...
Wie zei nou dat ie er 2 had ? coole dude! of een beetje vreemd... maar ik geef het voordeel van de twijvel.

1 ding, ze klinken allebei heel anders ? hoe kan dat nou ?

Gebruik de "zoek" functie!
Er zijn een aantal mods geplaats in de jaren dat de 909 in produktie ging!
Elke 909 klinkt gewoon anders!:D
Maar gebruik de zoek functie en tik in serienummers, en lees!;) :biertje:

Oh nou sorry dat ik niet GELIJK de zoek functie er bij haalde... ik zag het net na het posten dat de voorgaande post iets meldde over serienummers... maar ik zal de volgende x GELIJK de zoekfuntie er bij halen 8)

En dan ga ik gelijk maar even door, hoe ken de (ken ja .. niet kan) 909 nou zo populair zijn als ze allemaal anders klinken.
Ik bedoel, als elk blikje coca cola anders smaakte dan bestonden ze niet meer... leg eens uit... er zullen er vast wel 2 zijn die gelijk klinken, nu draaf je door...:)
sorry hoor, maar ik gooi graag de knuppel in het hoenderhok (wat voor beesten dat ook mogen zijn) hihi
Wel lachen BTW ... de topicstarter is allang pitten volgens mij... hehe

Kijk even naar de thread van yawgmoth [serienummers tr-909] Boeit dat nog?

Anders gaan we te ver off topic!:smeris:

Een vriend van mij heeft een 909 met 9 eindcijfers lager in het serienummer, en hij klinkt echt duidelijk anders!
Niet veel, maar je hoort het verschil!:confused:

Ow.. maar ik geloof zeker dat er verschillende smaken zijn in de 909 ... maar ik las 'Elke 909 klinkt anders'.
Toen dacht ik, ja als we mij gaan verwijzen naar zoekfuncties ga ik ook even letterlijk in op hetgeen gezegd.

Maareh.. ik zal het wel even chekken want ALS ik al een 909 ga kopen dan moet het er wel een zijn naar mijn smaak.
Maar oke; Back on Topic; 909 uit de tijd ? Welnee...Het is heel makkelijk, als die dingen voor onder de, zeg, 500 euro weg gaan, is het waarschijnlijk over ... (maar dan ga ik er wel een kopen natuurlijk)

uiteraard is het nieuwe van de tr-serie er wel af inmiddels
maar een echt drumstel is nog ouderwetser en die hoor je ook nog steeds
dus ik denk dat we de tr-retjes voorlopig nog wel even zullen horen *D

Origineel geplaatst door Mangina
Ga m'n best doen! Maar volgens mij is er ergens al een thread over met verschillen tussen de serienummers.
Volgens mij met die van Johnny en CraZ!

Maar ik zal kijken of ik wat op kan nemen!;)

Mangina, ik denk dat ik weet wat Jazzmann precies bedoelt. Waarschijnlijk iets wat ik zelf ook graag zou willen horen. Stel je maakt een drumlijn met je 909 van ongeveer 1 minuut. Vervolgens sample je de gebruikte geluiden gewoon en maak je het stukje nog een keer. De eerste zal dus echt de 909 feel hebben.
Het tweede stuk zal dan moeten uitwijzen of het gebruik van samples veel verschil zal uitmaken.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Mangina, ik denk dat ik weet wat Jazzmann precies bedoelt. Waarschijnlijk iets wat ik zelf ook graag zou willen horen. Stel je maakt een drumlijn met je 909 van ongeveer 1 minuut. Vervolgens sample je de gebruikte geluiden gewoon en maak je het stukje nog een keer. De eerste zal dus echt de 909 feel hebben.
Het tweede stuk zal dan moeten uitwijzen of het gebruik van samples veel verschil zal uitmaken.

Ooops!:confused: Thanx! Muffie!
Nou sorry! Jazzyboy! Dat ga ik dus niet voor je demonstreren! Misschien in een andere opkomende thread!:okdan:

80809 ozo

80809 ozo

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik heb lang overwogen die X-Base te kopen. Helaas heeft ie maar 3 stemmen en dat irriteert me. Ik wil gewoon een clap kunnen gebruiken naast de hihats!
En de Airbase is weer lastig te editen...Dan verlies je het 'hands-on' gevoel weer.

mijn ervaring ; ik had een 606 mooi maar te beperkt
[k wil er nu wel weer een ,om helemaal te gaan modden,outs+enz]
tegenwoordig ook nie meer cheap,vroeger 250.-gld voor betaald,...
ik had een r8mk2 [dus met seq ]geen directe controlle
-toen wilde ik dus controlle over de ,nep, 808 909 sounds ,dus een drumstation uit duitsland [700 gld mooie prijs ]
leuk app,...6 jaar lang gehad ,toen ik eindelijk een aantal keer op een echte xox mocht spelen,
ging ik gedesilusioneerd naar huis wheeee !!
dat was dus net /helemaal niet de sound ,....wel weer makkelijk edit baar .
maar nu ,....rapapapa!
ik heb een jomox ,airbase in de leen ,
over de sounds durf ik te zeggen zwaar ok ,tis een cr87/tr808/909/jomox samples en meer dan dat
diverse analoge circuits ; voor de bassdrum/snares
en [net als de 909] ook hihat /crash samples...
veel outputs ,filters en lfos [wicked op de hihats]
genoeg polyfonie [ dus ONACID ] dus met deze drumbak en iets extra ben je aardig op weg,
voor inderdaad een schappelijke prijs ,
nu komt het, de belangrijkste parameters van de airbase [u kent ze wel] heb ik aan een doepfer pocket fader gehangen
wel maar 12 knobbies maar toch,goede selectie maken,...en hopla
instant HANDS ON CONTROL
hier ging het toch om ,....de charme van een ECHTE 808/909 ligt denk ik in het gebruiken van het app,
zoals het bedoelt is,... zonder midi duzzz, din-syncen,tis waar met een airbase op deze manier zit ik wel
te drummen met mn muis in de ene hand en de pocket conytrol in de andere
ik hier misschien op een idee te hebben gebracht
oftewl t drum een berg - en kost een beetje hehe:halleluja :smeris:
pfoe wel veel txt c-jullie

Attachments

• roland_tb303ad.gif
    roland_tb303ad.gif
    70,2 KB · Bekeken: 94
Ok, welke 909 / 808 bezitter zou dit dan willen demonstreren.
Gewoon een drumloopje van laten we zeggen 30 sec. tot een minuut. Gebruik je iig de kick, snare en 1 of 2 percussie geluiden. Hoef je hooguit 4 geluiden te samplen. Kan toch niet teveel werk zijn?

Krijg je als je ouder wordt he. (haaruitval dus) :L

Maar ontzettend grappig als zo'n thread in een paar dagen zoooooo snel groeit.

En iedereen die een x0x hebben gefeliciteerd!
(Als je hem nu wilt verkopen is je kans, de prijs is er alleen maar beter op geworden. ;) )

Eigenlijk zou je een x0x track moeten maken en dan stiekem een x0x lenen. (of sneaky sneaky toch niet!)
Moeilijk!

Sjk.. ik kwist niet dat ie zo lekker klonk.. nu wil ik er zeker een.. hehe

Origineel geplaatst door JazzMann
Misschien moeten we 's een sneaky X0X & rebirth contest houden LOL
:D

Toch niet XOX vs rebirth?:confused:
Man. United vs Club Den dolder groenveters?

Just kidding JaZZ:D

Origineel geplaatst door Kokos
Al is de 909 nog zo "snel" Phontaq achterhaalt hem wel

Whaha! Yeah right!;)

Origineel geplaatst door JazzMann
Misschien moeten we 's een sneaky X0X & rebirth contest houden LOL
:D

Een vergelijk zou cool zijn, maar ik moet zeggen, dit klinkt wel :okdan:
Muff dankt Shiver dan ook, die laat zien waarom hij hem cool vind. Dat is beter dan alleen maar praten. Top!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back