Roland TR-serie ouderwets of niet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Mangina
Toch niet XOX vs rebirth?:confused:

nee, geen vs ..
...gewoon om ter origineelste die-hard track met de x0x sounds
...gesampled of niet, maakt ni uit

drumskit, bassline, lead, reverb, filters, delay, chorus & 1 string/pad sound naar keuze.
max 3.03 min.

:D

of is dit een banaal idee ?

Holy shit... Deze thread is ongeveer 13,5 uur oud en is intussen al 10 pagina's lang!!!!
Is deze zever nu echt zo belangrijk voor jullie????

Zijn er geen ergere dingen in de wereld dan het wel of niet gebruiken van een paar ritme-producerende klokradio's.

In Congo worden mensen hun lichamen in stukken gesneden en verkocht op de markt als vlees... maar blijkbaar is de "20-jaar ouwde japanse low-quality-electronica" versus "goedkope imitatie software" versus "...whatever" discussie het probleem v/d 21ste eeuw.

Jesus, hou op met zeiken en maak muziek. Gebruik voor mijn part de drums uit een ruisende ouwe adlib-kaart, als het resultaat maar leuk is en als je jezelf er maar met geammuseerd hebt...

Misschien moeten de meeste mensen hier zichzelf eens een stuk minder "au serieu" nemen. Das beter voor de creativiteit!

Enfin swat,

das mijn gedacht

Origineel geplaatst door JazzMann
nee, geen vs ..
...gewoon om ter origineelste die-hard track met de x0x sounds
...gesampled of niet, maakt ni uit

drumskit, bassline, lead, reverb, filters, delay, chorus & 1 string/pad sound naar keuze.
max 3.03 min.

:D

of is dit een banaal idee ?

Cool!8) Dat lijkt me wel iets!
Misschien een beetje geld inzetten?:maffia: Grapje!;)

Nee, dat lijkt mij idd wel een gaaf idee!:okdan:

oli, het is toch geen gezever. Ik vind het best een mooie discussie geworden nu. Hier is het synthforum toch voor. Met elkaar hebben over dit soort zaken.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
oli, het is toch geen gezever. Ik vind het best een mooie discussie geworden nu. Hier is het synthforum toch voor. Met elkaar hebben over dit soort zaken.

Dacht ik ook Muffie!;) [offtopic] heb je je mpc4000 nou al?:confused:

Ik heb er iig alle plezier van!:okdan: Is dan ook wel volledig uitgebreid!:D

peace...

Akkoord, als dat op een normale manier gebeurd, maar als iedereen (op een paar uitzonderingen na) hier gewoon met zijn vingers in z'n oren zijn "waarheid" staat uit te brullen, is het eigenlijk vrij zinloos...

Origineel geplaatst door oli303
Akkoord, als dat op een normale manier gebeurd, maar als iedereen (op een paar uitzonderingen na) hier gewoon met zijn vingers in z'n oren zijn "waarheid" staat uit te brullen, is het eigenlijk vrij zinloos...

dat doen we ergens toch allemaal niet ?

Desmond Moris, heeft hier ooit een studie over gedaan dacht ik...
... vanaf het moment dat je een groep in 2 deelt ontstaat er een soort van competitie & rivaliteit...

...niet dat ik hier een voorstander van ben

Mangina, nog niet. Muffin moet nog even wachten. Veel te vele aangeschaft dit jaar en een onderhoudsbeurt voor het autootje van 1200 euro heeft me niet geholpen. Heel stiekum zit ik te denken om maar een mpc2000xl aan te schaffen omdat ik die al van binnen en buiten ken. Vandaag zag ik de nieuwe prijs bij Feedback voor de mpc4000 en toen ging het toch nog kriebelen. Ik weet het even echt niet meer...

Om maar weer on topic te komen. Oli, Er zijn er genoeg die constructief deze discussie voeren. Zo heeft Shiver al een voorbeeld gemaakt van de TR909 om te laten horen waarom hij hem prachtig vind. Jazzmann heeft aangedragen om met bijvoorbeeld Rebirth wat te proberen en te laten horen (dus wie oh wie heeft dit stukje software). Als er dus vergelijkingsmateriaal komt, is dit imho wel degelijk een goede thread.

Origineel geplaatst door JazzMann
dat doen we ergens toch allemaal niet ?

Desmond Moris, heeft hier ooit een studie over gedaan dacht ik...
... vanaf het moment dat je een groep in 2 deelt ontstaat er een soort van competitie & rivaliteit...

...niet dat ik hier een voorstander van ben

Dat kan wel kloppen, maar ik ben dan meestal die derde extreem kleine groep die de door de rest genegeerd word...

;)

Origineel geplaatst door oli303
De jomox is eigenlijk lichtjes (schiet mij nu nie af) een 909-cloon...

de xbase geluiden (die 3) kennen net iets meer
mischien is het wel een 909 gti ???
een beetje dan

Origineel geplaatst door fuse
Yep, VariOS van Roland.

Klopt komt de tb303 op uit,voor de gene die het nog niet wisten,geen clone maar gewoon software matig!:D

ik moet ook ff kwijt dat van ..... zoveel voor deze xox is het niet waard
het is gewoon het vraag en aanbod spel wat een bak waard is
dus ja een 303 zal wel rond de 1000 euro waard zijn en een 808 750 en een 909 1100
want dat krijg je waarschijnlijk over een jaar er nog voor
als je een xox wil moet je niet zeiken en er gewoon 1 kopen want voor een virtuele (mis)kloon krijg je waarschijnlijk geen ruk terug :p

Klopt, daarom wil ik weten waarom mensen zo verstokt blijven aan juist die 909 en niet voor de "modernere" kloon gaan. Zit het in de klank, de bediening of de nostalgie?

HAHAHAHA...hup daar gaat ie weer....!

Michael.

zyn erook mesen op diy forum die een 909 of808 hadden en er toch niet tevreden over waren je ziet er vaak genoegeen van de twee te koop staan kryg toch ergens het ide dat het toch een status symbool is zoals bepaalde auto merken en horloges alleen hebben we het hier toch over 1: tweede keus electrnonica 2: cjeepo plastic 3:knoppen en toetsen die er al byna afvallen allen als je er al naar kyykt en ja het geluid is leuk maar 1100 euro !!!!! heb het gevoel dat de trotse bezitters eerder hun te dure aankoop proberen te beschermen iedre keer dat ik weer iemand over een 909 of 808 hoor
zwymelen komt in myn hoofd ongewild toch het beeld van een afgelikte boterham

haha als ik mn 808 & 909 op z,n kop houd tieft er niets van af :D

Heb een 808 en 909 in huis gehad, maar heb ze beiden weggedaan en vervangen door een mpc60.

Spijt ga ik op termijn niet echt hebben, hoewel er een serieuze emotieve waarde aan die drummertjes hangt.

Feit is dat beide bakken enorm bruikbare geluiden hebben, ze passen echt nagenoeg overal bij. Ze zijn ook enorm intuitief om mee te werken en best flexibel met hun outputs, midi-sequencing of triggering. Dit maakt dat ze echt door Jan en alleman werden gebruikt en zo dus ook gehyped en wat uitgemolken geraakten.

Grootste nadeel, vind ik, zijn de zeer beperkte tweakmogelijkheden van de al weinig sounds die erin zitten. Zeker gezien de prijs.

Wat betreft het niet kunnen naƤpen van de dynamiek van de sounds... Een beetje broodje aap, volgens mij. Ik heb ze nu beide in de mpc zitten (zelf gesampled) en kan je zeggen dat die sounds er zeker zo hard en vet uitkomen als ze erin gaan.

Ook voor de sequencers zijn perfect alternatieven te vinden. Bij mij boogie-t de mpc-sequencer als een gieter en de swingfactor is in 25 stapjes in te stellen (en geen 7 zoals de 909). Qua intuitief werken is de mpc op zijn minst even goed en ik heb zelfs iets meer zin om op die geweldige pads helemaal los te gaan. Nodeloos om te zeggen dat de soundbewerking en samplemogelijkheden van de mpc way beyond de oude bakjes gaat.

Je moet enkel een 909 kopen als je op zoek bent naar die paar 909-sounds en niets anders dan dat, maar dat is al verteld.

Origineel geplaatst door Shivah
vooruit dan..een stukje kale 909.........

klik

UIteraard logisch dat sommigen dik 1000 euro overhebben voor een 909.... En dit is nog maar een kale... Maar het blijft wel een 909, ofwel: je kunt het meteen horen. En ook al blijf ik het prachtig vinden, ik raak d'r ook op uitgekeken: ik hoor nu al 12 a 13 jaar deze sound!!

En mijn motto is: Variety Is The Spice Of Life

Ja, ja,TR's zijn een hype... Wel een hype die al 16 jaar duurt.

Ik heb een andere filosofie; gebruikers van drumcomputers zijn lui en dom. De meest eenvoudigst te bedienen drumcomputer is daarom het populairst :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back