Roland TR-serie ouderwets of niet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mee eeeeeens

mee eeeeeens

Origineel geplaatst door fuse
Ach, hier wordt al zoveel onzin uitgekraamd dan kan dit er ook nog wel bij. :)

Wat trouwens wel opvalt is dat in bijna elke rompler (ook digitale drumcomputers) wel een of meer x0x samples zitten.
Dat zegt ook wel wat.

er wordt hiero heel wat af ge- ouwehoerdt
iedereen moet drums maken met wat ie wil ge bijvoorbeeld je eigen hand klap samplen
of te wel ,wees creatief ,en lat het app ,niet bepalen wat voor muziek je maakt
:bekdicht:

303 shiney

303 shiney

Origineel geplaatst door BasicSystem
Hear hear. Als de zon in het hok schijnt waar mijn spullen staan glimt mijn vrijwel nieuwe zilveren 303 nog mooier 8)

haha verkleurdt tie dan nie ?
idd ik heb wel een eens een sh101 de blauwe gezien die in de garage heeft gestaan [jaren denkik]
mooi verkluerd aan een kant
jammerjoh
als ik naar buiten kijk ziek ......regen !!!

eh..

Attachments

• product-68653.gif
    product-68653.gif
    3,7 KB · Bekeken: 95
Eindstand

Progressieven - Conservatieven (0-1)

:gaap: zo ... hehe

Maarja.. de conservatieven speelden ook een thuiswedstrijd hé ...

Alles is graaf en bruikbaar... Waarom blijven zaniken over wel of niet 808/909. Who gives a sh*t!

Over TR's gesproken : er zijn in die Roland TR-reeks nog andere dingen als 808 en 909. Ik hou zelf nogal veel van die goedkopere digitale 8/12-bit drumcomputerkes ( TR-505, TR-626, TR-707, TR-727, Alesis HR-16, Korg DDD-1, ...etc)
Die kunt ge voor nen appel en een ei kopen tegenwoordig en hebben veel plezante klankskes...

Zelf gebruik ik alles door elkaar of misschien ook weer niet.
Ik heb zelf TR-505,606,626,707 en voor 808/909 gebruik de drumstation (origineel is me wat belachelijk duur van prijs). Nen Alesis HR-16 heb ik ook nog en dat is ook wel een te pruimen apparaatje.

De gratis VST-plugin "drumatic" van e-phonic vind ik eigenlijk ook wel zalig :
http://www.e-phonic.com/
Dat Synthedit-gegenereerd pluginneken heb ik al veel gebezigd... gewoon de max... en 't is gratis! Aangezien dit een nederlands forum is, denk ik dat het woord "gratis" wel zal aanslagen. ( grapjeuh ;) )

Enfin, mijn mening : doe gewoon waar ge goesting in hebt!

Als er toch vergeleken moet worden. De Jomox kan toch ook wel knallen. Kost bakken minder. Waar zit dan het verschil? De Jomox lijkt mij iig een heel mooi apparaat voor een schappelijke prijs.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als er toch vergeleken moet worden. De Jomox kan toch ook wel knallen. Kost bakken minder. Waar zit dan het verschil? De Jomox lijkt mij iig een heel mooi apparaat voor een schappelijke prijs.

De jomox is eigenlijk lichtjes (schiet mij nu nie af) een 909-cloon...

Klopt, daarom wil ik weten waarom mensen zo verstokt blijven aan juist die 909 en niet voor de "modernere" kloon gaan. Zit het in de klank, de bediening of de nostalgie?

Ik heb lang overwogen die X-Base te kopen. Helaas heeft ie maar 3 stemmen en dat irriteert me. Ik wil gewoon een clap kunnen gebruiken naast de hihats!
En de Airbase is weer lastig te editen...Dan verlies je het 'hands-on' gevoel weer.

Zou er iemand mij het verschil eens willen of kunnen uitleggen tussen

- een xox sample gebruiken & dan je nummer op cd zetten
- een echte x0x gebruiken & de mastertrack dan digitaal op cd branden

?
kan er dan misschien eens iemand met zo'n bak een loop maken, die opnemen, in stukken knippen, vervolgens terug in bv. fruityloops opbouwen, renderen.....
Zodat ik het verschil eens kan horen tussen de 2.

...ben echt eens benieuwd

thnx
grz jzz

Klopt, daarom wil ik weten waarom mensen zo verstokt blijven aan juist die 909 en niet voor de "modernere" kloon gaan. Zit het in de klank, de bediening of de nostalgie?
als ik 1100euro betaalde voor een 808 of 909 zou ik hem ook de hemel inpryzenheb nog niet de ""eer "" of het genoegen gehad een 808 of 909 te spelen wel een m.d. geef liever 1350 uit aan die

Het enige wat ik kan toevoegen is dat ik zwaar tevreden ben met mijn 909's. Heb er nu 2, en ze klinken allebei totaal anders! Heb net als Shiva ook wel geprobeerd te samplen etc. Maar ook al sample je die 909 kick met een nieuwe z8!
Dan heb je bij lange na niet dezelfde uitstraling!:L Ieder z'n ding!:D Ik maak nou eenmaal techno, en persoonlijk kan ik niet zonder de kracht en groove van de TR!:P

Peace...

Origineel geplaatst door Mangina
Het enige wat ik kan toevoegen is dat ik zwaar tevreden ben met mijn 909's. Heb er nu 2, en ze klinken allebei totaal anders! Heb net als Shiva ook wel geprobeerd te samplen etc. Maar ook al sample je die 909 kick met een nieuwe z8!
Dan heb je bij lange na niet dezelfde uitstraling!:L Ieder z'n ding!:D Ik maak nou eenmaal techno, en persoonlijk kan ik niet zonder de kracht en groove van de TR!:P

Peace...

hey Mangina,

zou je dan aub eens een originele loop willen opnemen & daarna een gereconstrueerde...
...beide in een wav.

niet om te fucken of zo, maar ik zou écht eens graag zelf het verschil willen horen.

grz jzz

Ga m'n best doen! Maar volgens mij is er ergens al een thread over met verschillen tussen de serienummers.
Volgens mij met die van Johnny en CraZ!

Maar ik zal kijken of ik wat op kan nemen!;)

Sjesus ... Na al deze talk begin ik er ook een te willen, ik bedoel, als ik een dance track maak zitten er altijd 909 samples in.
Gewoon omdat die lekker klinken.
Ik ben iemand die zich goed dingen kan voorstellen, ik kan me ook voorstellen dat een echte 909 gewoon helemaal dat geeft wat je eigenlijk niet eens had durven verwachten.
mmm... nog effe en dan wil ik er ook een.. ik hoef hem niet eens te horen, ik geloof het zo ook wel...
Wie zei nou dat ie er 2 had ? coole dude! of een beetje vreemd... maar ik geef het voordeel van de twijvel.

1 ding, ze klinken allebei heel anders ? hoe kan dat nou ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back