Installatie Cubase Le4 lukt niet

Mr Tube

Ingeburgerd
Bij de ESI1808 wordt LE4 meegeleverd en die wil ik ook gebruiken.

als ik ga installeren gebeurt er al iets vreemds, hij blijft op een bepaald moment hangen maar na een cancel en taakbeeindiging staat hij toch geinstalleerd. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd en ook repair al een keer uitgevoerd.

Ik kan LE4 opstarten en dan vraagt hij om te registreren of cancel, vreemd want activatie zou ook later kunnen. Cancel is meteen stoppen dus geen mogelijkheid om LE4 te starten zonder activatie wat volgens de beschrijving wel een paar weken zou moeten kunnen.

Begin ik met de registratie en dat lukt op de website van steinberg, dan volgt er de activatie en daarna moet ik een nummer invoeren op de website om dan de activatie key te kunnen verkrijgen. De vraag is nu waar het nummer staat, in de e-licence controlcenter is deze niet te vinden. Er zou in het linker scherm twee dingen moeten staan terwijl het bij mij maar een is.

Het vastlopen ben ik achter......heeft te maken met het taalkeuze venster, zoek hem op in de taakbalk en sluit dit venster...dan gaat de installatie onmiddelijk verder.

Bij de ESI1808 wordt LE4 meegeleverd en die wil ik ook gebruiken.

als ik ga installeren gebeurt er al iets vreemds, hij blijft op een bepaald moment hangen maar na een cancel en taakbeeindiging staat hij toch geinstalleerd. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd en ook repair al een keer uitgevoerd.

Ik kan LE4 opstarten en dan vraagt hij om te registreren of cancel, vreemd want activatie zou ook later kunnen. Cancel is meteen stoppen dus geen mogelijkheid om LE4 te starten zonder activatie wat volgens de beschrijving wel een paar weken zou moeten kunnen.

Begin ik met de registratie en dat lukt op de website van steinberg, dan volgt er de activatie en daarna moet ik een nummer invoeren op de website om dan de activatie key te kunnen verkrijgen. De vraag is nu waar het nummer staat, in de e-licence controlcenter is deze niet te vinden. Er zou in het linker scherm twee dingen moeten staan terwijl het bij mij maar een is.

Misschien is het verstandig er ook bij te vertellen om welk OS het gaat?

Er is niet eens vermeld of het mac of pc is dus als je graag hulp wil beter wat meer informatie geven.

Het besturingsysteem is Windows 7
computer is een Intel dual core 2,8GHz
Ram 4Gb

Het gaat erom dat de E-licence CC een code moet tonen welke je moet invoeren op de site van Steinberg en dan krijg je de activatiecode terug.

Wat verder vreemd is dat je Cubase gedurende 15 dagen moet kunnen gebruiken zonder activatie en dat is dus ook niet zo...

Ik heb de update uitgevoerd, wel gemerkt dat er veel meer extra geinstaleerd werd. Ik loop alleen nog steeds vast op de aktivatie. Heb de procedure ook gezien en ook precies die stappen gevolgd totdat ze zeggen dat je de code uit E licence controlcenter moet aflezen....en die is er niet.

Oh ja ...ik heb 32bits

Het principe van activeren is dat je van Steinberg een activation code krijgt die je in de ECC in voert. Die hang je dan aan een je USB dongle.
Je computer kan ook als dongle dienst doen als je geen USB dongle hebt. Heet de soft versie dacht ik. Maar die dongle wordt niet automatisch aangemaakt. Dat moet ergens te kiezen zijn.
Probeer anders die E-Licence software nog eens te installeren (laatste versie).

Probeer anders die E-Licence software nog eens te installeren (laatste versie).

Dat is inderdaad een goede tip, ik crashes bij het opstarten van cubase 6, welke verholpen waren na het updaten van de e-licence software.

Heb de E-Licence al twee keer opnieuw geinstalleerd(uiterrard laatste versie), de hardware waar het bij meegeleverd zat staat ook aan en werkt. Nog steeds geen code.....

Vrijdag krijg ik Cubase 6 Artist, wellicht laat die zich gemakkelijker installeren
dat hoop ik want ik wil een keer aan de slag en ben nu alweer zo'n 3 dagen kwijt aan installatie ellende.

Laatst gewijzigd:
Helaas is C6 Artist zonder licentie en dongel dus daar kan ik niets mee, nog steeds geen werkende LE4.... iemand maakte me blij met een dode mus.
Ik heb dit soort problemen eerder gehad met Cubase 3.5 waarna toen de gekraakte versie werd geinstaleerd waarmee ik jaren heb gewerkt.

Het lijkt erop dat de reanimatie van mijn studio een moeizaam proces wordt....

Wat ik in zo'n geval zou doen.
1) Ghost Image maken van de huidige toestand, zodat ik altijd weer terug kan.
2) voledig nieuwe installatie
3) werk het dan nog niet, de oude ghost terugzetten en andere oplossing gaan zoelen
4) werkt het wel, de zaak weer gewoon opnieuw opbouwen

Ik heb de ervaring dat opnieuw beginnen lastig lijkt, maar meestal uitdelijk toch het het snelst een oplossing geeft. Je ziet er mss tegen op en daardoor stel je het meestal te lang uit. Maar vergeet niet dat je nu al weer een paar weken hiermee aan de slag bent.

paul

Het probleem is nog steeds niet duidelijk maar heb inmiddels versie 3SX gescoord en die werkt.
Ook na het opnieuw opzetten van W7 en ESI software en Cubase bleek nog steeds de code niet te worden gegenereerd, ik heb ook geprobeerd contact te zoeken met steinberg maar die hebben niet gereageerd...
Gistermiddag toch nog 5 uur bezig geweest voordat 3SX werkte en kon samenwerken met de ESU1808, nu komt de zaak langzamerhand tot leven. De signalen van de externe synths komen netjes binnen via de inputs van ESI in Cubase maar kunnen net als de microfooningangen ook hardwarematig direct worden doorgestuurd naar de output (Handig!).

Ik ging op basis van je verhaal er steeds van uit dat je geen losse USB dongle hebt. Of heb je die wel?

Bij de LE versier is geen E Licenser geleverd...dit is de Soft versie.

-Je moet bij Steinberg.net een account aanmaken.

-Daar kan je aan de linkerzijde kiezen voor Product Registration en Activation

-Als het goed is krijg je dan een tweetal drop-down vensters waarin je de versie van Cubase kan selecteren en waar je de fabrikant en type hardware kan selecteren waar je de Le versie bij hebt gekregen.

-Op basis van deze informatie krijg je een code toegestuurd welke je in de LCC (License Control Centre) kan invoeren....et voila...hij is geregistreerd.

Ik heb het zo begrepen:
Het probleem dat Mr Tube heeft is dat hij geen soft Elicencer nummer kan geven aan Steinberg omdat er geen virtuele Elicencer (op basis van zijn hardware) is aangemaakt in zijn LCC.

Oorzaak onbekend...zie draad.

De snelste weg om dat vervelende probleem te omzeilen is dan naar de winkel gaan en voor 20 euro een USB E-licencer kopen. Dan heeft ie in ieder geval een nummer in zijn LCC, kan ie registreren en aan de gang. En als zn systeem dan ooit crasht kan die op een nieuw systeem met die USB dongle verder zonder re-activatie van de software.

Aha, dus een losse dongle kopen.......
ik had trouwens wel de softwareversie geinstalleerd maar inderdaad is er geen code aangemaakt.

In elk geval bedankt voor de antwoorden, het geeft een hoop duidelijkheid in elk geval.

ga nu eerst maar eens met 3SX aan de slag want die werkt nu helemaal.

Helaas is C6 Artist zonder licentie en dongel dus daar kan ik niets mee, nog steeds geen werkende LE4.... iemand maakte me blij met een dode mus.
Ik heb dit soort problemen eerder gehad met Cubase 3.5 waarna toen de gekraakte versie werd geinstaleerd waarmee ik jaren heb gewerkt.

Het lijkt erop dat de reanimatie van mijn studio een moeizaam proces wordt....

C6 Artist zonder license en dongle is ook niet bepaald legaal................

Back