VariOS

Origineel geplaatst door fuse
Dat het qua klank niet jouw ding is swa, maar dat het weinig voor veel is ben ik het niet mee eens. De manier waarop je samples kan verknippen alla Melodyne/Recycle is uniek want geen enkel apparaat heeft die mogelijkheden. En dan is het daarnaast ook nog een platform voor hardware based softsynths in de categorie van de Noah. En wederom is het aantal van zulke apparaten zeer klein.

Als je toch al recycle kunt gebruiken heb je er toch niet zo'n kastje voor nodig ?
En gebruik / ontwikkeling van hardware based software synth's staat naar mijn idee nog in de kinderschoenen kijk maar naar die godgruwelijk dure plugzilla.......

ik heb de laatste future music hier liggen waarin ze aangeven dat het een grappig apparaat is, maar dat er nog maar weinig deugelijke software voor is geschreven.....en zolang die er niet is, waarom zou je dan zoveel geld voor zoiets uitgeven .......leg er 700 euro bij en je heb een Apple G5 ..........(die waarschijnlijk meer plugs en betere kan draaien dan de varios)

Origineel geplaatst door C-Code
Als je toch al recycle kunt gebruiken heb je er toch niet zo'n kastje voor nodig ?
En gebruik / ontwikkeling van hardware based software synth's staat naar mijn idee nog in de kinderschoenen kijk maar naar die godgruwelijk dure plugzilla.......

Misschien een dooddoener maar heb je er zelf al naar geluisterd of mee gespeeld? Het is nl. echt wel meer dan een kastje met brakke software hoor. Ik was eerst ook sceptisch maar het is gewoon een leuk ding en hij doet wat hij doet goed. En ik zou die VariOS 8 zeker boven een JP80x0 verkiezen.

ik zie het alleen niet als 303 simu

Bedoelde je mijn fragmentje mijn Shivah????

gr. Mario

Gaarne attendeer ik de liefhebbers en de tegenstanders erop dat in in de Interface van deze maand, te weten nr. 70, een review staat van de Varios inclusief met bijbehorende demo's op de CD (inclusief Varios-8 en Varios-303).

Groet

Tom

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Wat zijn de meningen over de VariOS op dit moment?
Achteraf gezien was 't eigenlijk een van de eerste hardware stand-alone plugin hosts. Het concept vond ik goed bedacht van Roland, maar volgens mij zijn er niet erg veel plugins voor gekomen. Of heb ik dat mis?

Ik ben nog steeds erg content met mijn Varios.
In totaal zijn er 4 plugins voor beschikbaar gekomen en daar reken ik het Variphrase gebeuren dan niet toe.
Varios 8 : een Jupiter/Juno emulatie. Ik kan niet beoordelen In hoeverrde hij een 'echte' Jupiter/Juno benaderd, maar ik persoonlijk vind het een erg prettige en goed klinkende VA.
Varios 303 : een 303 emulatie. Ook hier kan ik niet beoordelen in hoeverre dit een al dan niet geslaagde poging is, maar de reacties op dit forum zijn niet onverdeeld gunstig. In de sound ons sound zijn ze milder LINK .
Ik zelf doe niet veel met deze plugin, maar de keren dat ik er mee aan de slag ga heb ik er plezierig mee gewerkt.
VC-1 : De complete D50 in PC-card formaat. Veruit mijn favoriete plugin. Tja, wat valt er over te zeggen....Het is de D50 en daar houd je van of niet.
VC-2 : het vocal designer kaartje waarvan de techniek ook in het VP-550 keyboard zit. Dit bord heeft veel mogelijkheden, maar het editsysteem is in de Varios niet het meest handige. In de V-synth gaat dat een stuk makkelijker en ik had het erg prettig gevonden als er voor de Varios een PC-editor zou zijn geweest. Zingen als een klassiek koor of als een robot, het kan allemaal.

Al met al kun je zeggen dat vier plugins een nogal schamel aantal is en toegegeven, ik zou geen bezwaar hebben tegen een aantal nieuwe interessante plugins, maar met hetgeen de Varios nu kan ben ik zeer tevreden.

groet

Tom

Grappig, ik zou hem niet kopen voor die emulaties maar voor de realtime timestretch/pitchshift e.d..Lijkt me echt geweldig om daar mee te werken.

De Varios als Variphrase processor is voor mij ook de primaire reden geweest om hem aan te schaffen.
De plugins waren een aardige invulling, maar gaandeweg hebben die ook hun plaatsje veroverd in m'n hok.

Overigens is Psicraft voornemens een editor uit te brengen voor de Varios. Op een vraag om meer informatie omtrent deze editor en de mogelijkheden heb ik tot op heden helaas geen reactie mogen ontvangen, maar we houden het in de gaten.

groet

Tom

P.S. Ik las je andere topic Cream, maar de mijne is niet te koop ;)

Dat doet waarschijnlijk veel pijn als je er zelf rond de € 1200,-- voor hebt neergeteld ;)

Re: VariOS

Origineel geplaatst door Tom 32
De eerste indruk van de Varios 8 was...Wowwwww!!!!!, waarbij wel dient te worden opgemerkt dat ik nog nooit een echte jupiter of juno met mijn vingers heb mogen beroeren.

Wel voor die jupiter 8 kloon alleen zou ik dit toestel wel willen kopen tweedehands.

Roland is een zichzelf slecht herhalend ruk bedrijf geworden en het enige waar ze goed in zijn is iedere keer dezelfde engines in een ander jassie douwen in de hoop dat de gemiddelde debiel intrapt. En als ze dan eens wild doen en iets nieuws verzinnen flopt het omdat het niet inzetbaar is of gewoon klote klinkt. Het is toch zo jammer dat het bedrijf die werkelijk schitterende klassiekers heeft gemaakt ten onder gaat aan de versteende houding van de Japanse bedrijfcultuur. Ik bedoel best lachen hoor die JP8000 maar daar is het dan toch echt mee gestopt....ze tellen wat mij betreft absoluut niet meer mee...Sorry...
Vari OS????...Very od !!!!!....Variphrase...een sampler zonder filter...en wat ie moest kosten..mwhoahaha

Yamaha zit op hetzelfde dode Roland spoor...Jammer dat mLan een flop is geworden...ze dachten met mLan even een zelfde standaard te zetten als Midi in de hoop dat ze weer jaren konden teren op licentie....doeiiiiii

Korg probeert tenminste er nog iets van te bakken...Helaas ging iedereen de legacy collection illegaal downloaden en liet met in de winkel de controller op de plank liggen....Maak er dan een hele grote dongle van van die controller...duhhhh

Ze zijn alledrie zwaar aan het krimpen en verliezen ivm de strijd tegen de computer...

En die Vari os van jouw zal best wel een toontje meepiepen maar het is een flop en het beloofde land van "wauw hij kan alles en stop er iedere keer weer een nieuwe door ons ontwikkelde synth in" is nog ver weg en zal nooit gevonden worden...
De computer kotst die Vari OS gewoon uit...zelfs een 2 de hands PC van 100eu draait meer/betere/vetter klinkende softsynths dan die slappe 303 en JP8 simulatie...2 synths die ze zelf ooit gemaakt hebben en niet fatsoenlijk kunnen emuleren...tsssss

Origineel geplaatst door Tom 32
En? Lucht het op? :)

zo echt wel...ik erger me al zo lang aan die rommel die ze maken....sorry voor jou Varis OS

zo echt wel...ik erger me al zo lang aan die rommel die ze maken....sorry voor jou Varis OS

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen, hoewel ik het uiteraard niet met je eens ben.

groet

Tom

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Roland is een zichzelf slecht herhalend ruk bedrijf geworden en het enige waar ze goed in zijn is iedere keer dezelfde engines in een ander jassie douwen in de hoop dat de gemiddelde debiel intrapt. En als ze dan eens wild doen en iets nieuws verzinnen flopt het omdat het niet inzetbaar is of gewoon klote klinkt. Het is toch zo jammer dat het bedrijf die werkelijk schitterende klassiekers heeft gemaakt ten onder gaat aan de versteende houding van de Japanse bedrijfcultuur. Ik bedoel best lachen hoor die JP8000 maar daar is het dan toch echt mee gestopt....ze tellen wat mij betreft absoluut niet meer mee...Sorry...
Vari OS????...Very od !!!!!....Variphrase...een sampler zonder filter...en wat ie moest kosten..mwhoahaha

Yamaha zit op hetzelfde dode Roland spoor...Jammer dat mLan een flop is geworden...ze dachten met mLan even een zelfde standaard te zetten als Midi in de hoop dat ze weer jaren konden teren op licentie....doeiiiiii

Korg probeert tenminste er nog iets van te bakken...Helaas ging iedereen de legacy collection illegaal downloaden en liet met in de winkel de controller op de plank liggen....Maak er dan een hele grote dongle van van die controller...duhhhh

Ze zijn alledrie zwaar aan het krimpen en verliezen ivm de strijd tegen de computer...

En die Vari os van jouw zal best wel een toontje meepiepen maar het is een flop en het beloofde land van "wauw hij kan alles en stop er iedere keer weer een nieuwe door ons ontwikkelde synth in" is nog ver weg en zal nooit gevonden worden...
De computer kotst die Vari OS gewoon uit...zelfs een 2 de hands PC van 100eu draait meer/betere/vetter klinkende softsynths dan die slappe 303 en JP8 simulatie...2 synths die ze zelf ooit gemaakt hebben en niet fatsoenlijk kunnen emuleren...tsssss

Wat je zegt is eigenlijk best wel waar, Korg die probeert nog wat, maar die andere twee prrrrrrrrrr.........!

voorbeeld:

leuk idee maar stop er dan een analoog filter in.....dan klinkt het tenminste

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    3,9 KB · Bekeken: 94
Back