Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Of deze...mijn buurjongen was er met de buks op gaan schieten want hij dacht dat het een schietschijf was..

Origineel geplaatst door Tom 32
tja, 't ligt er maar net aan hoe je de dingen bekijkt.
Ik kocht de D2 ooit voor een habbekrats nieuw en haalde daarmee een uitstekende JV module in huis. Als groovebox gebruik ik 'em eigenlijk nooit, maar als klankmodule bewijst hij prima diensten.
Hoogst waarschijnlijk vind jij zonder uitzondering alles in mijn hok rommel, maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat ik sinds die 'rommel' op de makrt is er een home studiootje op na kan houden. Het zijn juist deze bedrijven die muziek maken voor mij betaalbaar hebben gemaakt. De 'schitterende klassiekers' van weleer lagen ver buiten mijn financiële bereik.
En wat de Varios betreft.....je hoeft hem niet te kopen, dus vooralsnog geen reden om je zo op te winden
groet
Tom
Er zijn tijden geweest dat men een TB-303 kapotsloeg op podia![]()
...stel je had al een jv1080 en je koopt er een D2 bij...heb je weer dezelfde sounds!!!!...nou lekker...
Of je twee maal het min of meer zelfde apparaat koopt, daar ben je zelf bij toch?
Nee dat is onzin...Roland doet namelijk iedere keer net of ze iets nieuws hebben uitgedokterd...
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
...stel je had al een JV1080 en je koopt er een D2 bij...heb je weer dezelfde sounds!!!!...nou lekker...

Kom op zeg!
Elke fabrikant van eender welk produkt zal een nieuw produkt aanprijzen als vernieuwend en precies hetgeen de consument nodig heeft. Daarin zijn synthesizerfabrikanten niet anders.
Ik vind het bij geen enkel produkt slim om alleen af te gaan op de propaganda van de fabrikant.
Een beetje onderzoek naar wat je gaat kopen lijkt me toch het minste dat je doet als je een aanschaf overweegt.
Als jij ooit een D2 hebt aangeschaft omdat je oprecht geloofde dat het de oplossing voor al je studioproblemen zou zijn, dan neem ik duizend petten af voor de marketingafdeling van Roland.
groet
Tom
Origineel geplaatst door bronswerk
Jee, ik heb wel 4 1080's, volgestampt met expansionboards. Ik zal wel niet sporen.![]()
om nou iedere keer het zelfde aapje in een ander kooitje te stoppen......
Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd.
Met de D2 heb ik een goedkope JV module in huis.
Een ander voorbeeld is de Korg Micro-X. Als totaalsynth zou ik hem niet aanschaffen, maar als Triton module is het best veel waar voor je geld.
groet
Tom
Blij zijn met aankopen is belangrijk en ik zal jouw vreugde niet betwisten...

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Inderdaad
Ik heb ook een D2 en gebruik em nu in combinatie met mijn acidlab wat heel erg goed werkt. (als je wilt post ik wel een demootje om te bewijzen dat ie wel nog wat kan).
Bovendien wil elk bedrijf (dus ook roland) natuurlijk in de aandacht blijven, ook wanneer ze niet echt iets revolutionairs uitgevonden hebben. Ik geef wel toe dat door té veel van hetzelfde te maken de aandacht wel verslapt bij het aankondigen van alweer hetzelfde in een ander pakje. Vergeet echter niet dat de prijs wel meestal daalt wanneer je naar de grote lijnen kijkt, waardoor je sommige producten die in essentie zeer goed lijken op oudere nu nieuw én goedkoper kunt krijgen. De 'oudere en eerste' producten zijn namelijk veel duurder in productiekosten omdat er een hele research afdeling bijzit en omdat het indertijd ook echt gloedniuw was. Het is dus wel hetzelfde, maar de voordelen zijn veel groter. Een goed voorbeeld is misschien die nieuwe Roland SH-201. Veel van het zelfde maar voor een mooie prijs.
Origineel geplaatst door sinew1958
m'n gaat toch ook geen porsche met een vw motorke op de markt brengen hé.
Origineel geplaatst door Hanz
Hoestkuch. Porsche 924, bedoel je?