VariOS

Of deze...mijn buurjongen was er met de buks op gaan schieten want hij dacht dat het een schietschijf was..

Attachments

• images-1.jpg
    images-1.jpg
    3,6 KB · Bekeken: 91
beter goed gejat dan slecht verzonnen.....en dan ook nog eens floppen!!!!

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    4,3 KB · Bekeken: 93
zo zijn er nog legio voorbeelden....mc303/505 veel van verkocht maar zijn ze nou echt gaaf???...ik heb altijd het idee dat het spul word gekocht door "newbies" die het spul snel weer dumpen als ze er achter komen dat het gewoon 3 keer niks is....

tja, 't ligt er maar net aan hoe je de dingen bekijkt.
Ik kocht de D2 ooit voor een habbekrats nieuw en haalde daarmee een uitstekende JV module in huis. Als groovebox gebruik ik 'em eigenlijk nooit, maar als klankmodule bewijst hij prima diensten.

Hoogst waarschijnlijk vind jij zonder uitzondering alles in mijn hok rommel, maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat ik sinds die 'rommel' op de makrt is er een home studiootje op na kan houden. Het zijn juist deze bedrijven die muziek maken voor mij betaalbaar hebben gemaakt. De 'schitterende klassiekers' van weleer lagen ver buiten mijn financiële bereik.

En wat de Varios betreft.....je hoeft hem niet te kopen, dus vooralsnog geen reden om je zo op te winden ;)

groet

Tom

Of deze...mijn buurjongen was er met de buks op gaan schieten want hij dacht dat het een schietschijf was..

Er zijn tijden geweest dat men een TB-303 kapotsloeg op podia ;)

Origineel geplaatst door Tom 32
tja, 't ligt er maar net aan hoe je de dingen bekijkt.
Ik kocht de D2 ooit voor een habbekrats nieuw en haalde daarmee een uitstekende JV module in huis. Als groovebox gebruik ik 'em eigenlijk nooit, maar als klankmodule bewijst hij prima diensten.

Hoogst waarschijnlijk vind jij zonder uitzondering alles in mijn hok rommel, maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat ik sinds die 'rommel' op de makrt is er een home studiootje op na kan houden. Het zijn juist deze bedrijven die muziek maken voor mij betaalbaar hebben gemaakt. De 'schitterende klassiekers' van weleer lagen ver buiten mijn financiële bereik.

En wat de Varios betreft.....je hoeft hem niet te kopen, dus vooralsnog geen reden om je zo op te winden ;)

groet

Tom

Nou dat heb ik niet gezegd en op zich wind ik me niet op hoor...ik heb niets over je studio gezegd....Maaruh....als je een Mac van 1000 koopt en je draait en alle gratis te verkrijgen softsynths etc op dan ben je net zo ver...
De Virus is echt een bruut app...daar ben ik wel over te spreken..
Wat betreft de JV engine..dat is nou echt een typisch voorbeeld van iedere keer hetzelfde in een ander jasje...stel je had al een JV1080 en je koopt er een D2 bij...heb je weer dezelfde sounds!!!!...nou lekker...

Laatst gewijzigd:
Er zijn tijden geweest dat men een TB-303 kapotsloeg op podia ;)

Tja dat is zo maar we hebben nu genoeg historie om te kunnen bapalen wat wel en niet gaaf is. Die geschiedenis hadden we ten tijde van de Tb303 niet...retrospectie brengt nieuwe inzichten ..ik denk niet dat de MC303 ooit een klassieke status krijgt behalve dat ie het woord groovebox in de wereld heeft geholpen...

...stel je had al een jv1080 en je koopt er een D2 bij...heb je weer dezelfde sounds!!!!...nou lekker...

Of je twee maal het min of meer zelfde apparaat koopt, daar ben je zelf bij toch?

Of je twee maal het min of meer zelfde apparaat koopt, daar ben je zelf bij toch?

Nee dat is onzin...Roland doet namelijk iedere keer net of ze iets nieuws hebben uitgedokterd...

Nee dat is onzin...Roland doet namelijk iedere keer net of ze iets nieuws hebben uitgedokterd...

Kom op zeg!
Elke fabrikant van eender welk produkt zal een nieuw produkt aanprijzen als vernieuwend en precies hetgeen de consument nodig heeft. Daarin zijn synthesizerfabrikanten niet anders.
Ik vind het bij geen enkel produkt slim om alleen af te gaan op de propaganda van de fabrikant.
Een beetje onderzoek naar wat je gaat kopen lijkt me toch het minste dat je doet als je een aanschaf overweegt.

Als jij ooit een D2 hebt aangeschaft omdat je oprecht geloofde dat het de oplossing voor al je studioproblemen zou zijn, dan neem ik duizend petten af voor de marketingafdeling van Roland.

groet

Tom

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
...stel je had al een JV1080 en je koopt er een D2 bij...heb je weer dezelfde sounds!!!!...nou lekker...

Jee, ik heb wel 4 1080's, volgestampt met expansionboards. Ik zal wel niet sporen. 8D

Kom op zeg!
Elke fabrikant van eender welk produkt zal een nieuw produkt aanprijzen als vernieuwend en precies hetgeen de consument nodig heeft. Daarin zijn synthesizerfabrikanten niet anders.
Ik vind het bij geen enkel produkt slim om alleen af te gaan op de propaganda van de fabrikant.
Een beetje onderzoek naar wat je gaat kopen lijkt me toch het minste dat je doet als je een aanschaf overweegt.

Als jij ooit een D2 hebt aangeschaft omdat je oprecht geloofde dat het de oplossing voor al je studioproblemen zou zijn, dan neem ik duizend petten af voor de marketingafdeling van Roland.

groet

Tom

Ik heb nooit een D2 gekocht en wat betreft de synthfabrikanten truukjes dat ben ik met je eens...
Maar ik denk dat ik veel medestanders heb als ik zeg dat Roland het wel heel bont maakt...Het is echt iedere keer iets anders maar uiteindelijk gewoon meer van hetzelfde....En zeg nou eerlijk..Die Vari OS heeft toch belabbered weinig "Vari code" van Roland gekregen...ik geloof dat er slechts 4 verschillende algoritmes zijn gemaakt...correct me if i am wrong..
Ik snap zowieso de gehele opzet van die Vari OS niet...Dat kan toch niet op tegen een Mac of PC...de enige reden voor dat apparaat is dat ie mischien on stage stabiel is en niet chrasht in het midden van een gig zoals een PC...

Origineel geplaatst door bronswerk
Jee, ik heb wel 4 1080's, volgestampt met expansionboards. Ik zal wel niet sporen. 8D

Nou dat denk ik niet...want het klinkt echt niet slecht hoor die Rompler van Roland....maar om nou iedere keer het zelfde aapje in een ander kooitje te stoppen......

om nou iedere keer het zelfde aapje in een ander kooitje te stoppen......

Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd.
Met de D2 heb ik een goedkope JV module in huis.
Een ander voorbeeld is de Korg Micro-X. Als totaalsynth zou ik hem niet aanschaffen, maar als Triton module is het best veel waar voor je geld.

groet

Tom

Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd.
Met de D2 heb ik een goedkope JV module in huis.
Een ander voorbeeld is de Korg Micro-X. Als totaalsynth zou ik hem niet aanschaffen, maar als Triton module is het best veel waar voor je geld.

groet

Tom

Blij zijn met aankopen is belangrijk en ik zal jouw vreugde niet betwisten...

Blij zijn met aankopen is belangrijk en ik zal jouw vreugde niet betwisten...

Mijn oprechte dank :)

Inderdaad

Ik heb ook een D2 en gebruik em nu in combinatie met mijn acidlab wat heel erg goed werkt. (als je wilt post ik wel een demootje om te bewijzen dat ie wel nog wat kan).

Bovendien wil elk bedrijf (dus ook roland) natuurlijk in de aandacht blijven, ook wanneer ze niet echt iets revolutionairs uitgevonden hebben. Ik geef wel toe dat door té veel van hetzelfde te maken de aandacht wel verslapt bij het aankondigen van alweer hetzelfde in een ander pakje. Vergeet echter niet dat de prijs wel meestal daalt wanneer je naar de grote lijnen kijkt, waardoor je sommige producten die in essentie zeer goed lijken op oudere nu nieuw én goedkoper kunt krijgen. De 'oudere en eerste' producten zijn namelijk veel duurder in productiekosten omdat er een hele research afdeling bijzit en omdat het indertijd ook echt gloedniuw was. Het is dus wel hetzelfde, maar de voordelen zijn veel groter. Een goed voorbeeld is misschien die nieuwe Roland SH-201. Veel van het zelfde maar voor een mooie prijs.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Inderdaad

Ik heb ook een D2 en gebruik em nu in combinatie met mijn acidlab wat heel erg goed werkt. (als je wilt post ik wel een demootje om te bewijzen dat ie wel nog wat kan).

Bovendien wil elk bedrijf (dus ook roland) natuurlijk in de aandacht blijven, ook wanneer ze niet echt iets revolutionairs uitgevonden hebben. Ik geef wel toe dat door té veel van hetzelfde te maken de aandacht wel verslapt bij het aankondigen van alweer hetzelfde in een ander pakje. Vergeet echter niet dat de prijs wel meestal daalt wanneer je naar de grote lijnen kijkt, waardoor je sommige producten die in essentie zeer goed lijken op oudere nu nieuw én goedkoper kunt krijgen. De 'oudere en eerste' producten zijn namelijk veel duurder in productiekosten omdat er een hele research afdeling bijzit en omdat het indertijd ook echt gloedniuw was. Het is dus wel hetzelfde, maar de voordelen zijn veel groter. Een goed voorbeeld is misschien die nieuwe Roland SH-201. Veel van het zelfde maar voor een mooie prijs.

Da's gesproken Q,wou ongeveer net hetzelfde zeggen,alleen van de top synth's moeten ze afblijven(een visite kaartje voor de firma),m'n gaat toch ook geen porsche met een vw motorke op de markt brengen hé.

Origineel geplaatst door sinew1958
m'n gaat toch ook geen porsche met een vw motorke op de markt brengen hé.

Hoestkuch. Porsche 924, bedoel je?

Origineel geplaatst door Hanz
Hoestkuch. Porsche 924, bedoel je?

Spreek wel over de Top van porsche hé,de 911!
Bedoel prijzen die de gewone man niet kan betalen.
De jupiter 8 in zijn tijd(klein dertig jaar geleden,koste toen +/- 7000 euro)

Back