DIY TR808 BD/SD/HH clone (stripboard versie)

ongeveer

edit:
een variabele van 5v naar 15v past misschien beter bij dit draadje. Voor mij volstaat ongeveer 14v fixed prima. :D

FF op een kladje, trigger 5 volt oid en ca 14 volt uit, moet het echt stabiel kan je daarvoor een zener gebruiken maar denk niet dat dat nodig is, als je een andere voedingspanning heb moet je weerstand deling 10K en 15K wijzigen naar wat je wil.

attachment.php

Attachments

• trigger 001.jpg
    trigger 001.jpg
    29,3 KB · Bekeken: 79
Laatst gewijzigd:
Idd hehe, die basis weerstand van 10K aan die 557 kan je beter aan de plus van die cap hangen, die 14 volt spanningsdeler, kans dat de 557 nou niet goed open wordt getrokken.

EDIT heb het aangepast

10k > 4k7 beter? Dit maakt zeker niet zoveel uit, zolang <15k
Ik zal eens kijken of het werkt. ;)

Als je die bovenste 10K van die deler naar 4k7 maakt komt er zo'n 18V uit, het is gewone deling dus je kan het zo uitrekenen.

Ik had het over de 2e 10k ;)
Het schema is mij vrij duidelijk. :okdan:

EDIT: Als verlagen niet nodig is, dan niet doen. :)

Laatst gewijzigd:
Da's nog veel, want een standaard TL072 zou volgens de datasheet (afhankelijk van de load) ergens richting de 13,5V moeten komen. Maar als je onbelast hebt gemeten kan dat misschien wel hoger uitkomen.

nou, mij is het niet gelukt. En aangezien ik geen hol begrijp van dat circuit laat ik het er ook lekker bij zitten. Een PCB is besteld...

Richard Bedankt!

Inmiddels probeer ik alweer een perfboard layout te maken voor de Rimshot / Claves,
maar in het schema is 1 weerstand niet gedefinieerd: R324

Heeft iemand een suggestie?

FF op een kladje, trigger 5 volt oid en ca 14 volt uit, moet het echt stabiel kan je daarvoor een zener gebruiken maar denk niet dat dat nodig is, als je een andere voedingspanning heb moet je weerstand deling 10K en 15K wijzigen naar wat je wil.

attachment.php

:okdan:

Het heeft even geduurd voor dat ik het circuit werkend krijg; de hergebruikte bc557 bleek overleden te zijn.

Nu testen of ie ook toepasbaar is.... :D

bd, sd, ch/oh, rs/cl werken in een testopstelling !
nu nog de hc / ma

in de 808 svc manual staat op pagina 9 rechtsbovenaan wat errata denk ik.
moet ik nu voor de handclap bij Q70 de 10k (R363) aan de -15V verbinden ???

Tweede vraag over de HC:

IC22(BA662) schijn ik te mogen vervangen door een ca3080, geen probleem, die heb ik (wel)
mag ik dan de ?buffer? met de voetjes 4,7,8 van IC22 (BA662) negeren / weglaten?

Back