DIY TR808 BD/SD/HH clone (stripboard versie)

Ik heb net gelezen, maar hoe zit het dan met de accent, zit die op velocity?

En een technisch vraagje, waar soldeer je dan de gate outputs op de 808 oards, zitten daar gate inputs op?

edit.

Gebruik je dan gewoon twee triggers? Eentje accent in andere gate in?

Laatst gewijzigd:
Maar hoe stel je dan op die midi>gate module de "sterkte" van je accent in? Als e gewoon de trigger uit gebruikt dan is dat toch standaard 5V, of mis ik iets?

Ja. Die moet je sowieso omhoog converteren voor een 808 (want die heeft richting de 15V nodig). En dan instellen met een potmeter. Ik gebruik daar gewoon het circuit voor dat ook in de echte 808 zit, want die begint ook met een 5V accent.

Volgens mij staan de meest gangbare mods op deze site: http://xlargex.xl.funpic.de
Dat zijn dezelfde mods als die de MB-808 gebruikt. Ik heb die printen van xlarge al tijden liggen maar kom er niet echt toe :D

Weet iemand wat de draairichting / oriƫntatie van de mod-pots is?
BD: Xtra Decay = lagere R is langer?
BD: Tune = lagere R is ???
BD: Tune Env = lagere R is ???

Voeding, Bassdrum en Snaredrum zijn klaar.
Nu aan de Hihats beginnen.

Probleem:
Hoe ga ik dit aansturen, ik denk met een arduino / midi ding, maar dat is 5V.
Zowel trig als accent hebben 10 a 15V nodig, anders hoor ik niks .

Iemand suggesties?

Hoe ga ik dit aansturen, ik denk met een arduino / midi ding, maar dat is 5V.
Zowel trig als accent hebben 10 a 15V nodig, anders hoor ik niks .

Iemand suggesties?

Dit ga ik even volgen, wil graag van 5v naar 14v voor een projectje hiero.
Opampje? (bv TL072). Alleen gaat de TL072 maar tot 12v, hoe till je 'm naar 14 of 15v?
Of heeft iemand een betere suggestie?

edit:
Ja. Die moet je sowieso omhoog converteren voor een 808 (want die heeft richting de 15V nodig). En dan instellen met een potmeter. Ik gebruik daar gewoon het circuit voor dat ook in de echte 808 zit, want die begint ook met een 5V accent.

Ik zal daar het antwoord eens gaan zoeken. ;)

Ik heb hier 14v en 24v als voeding.
Toch maar eens verdiepen in de 'smitt trigger'

:okdan:

Voor de X2 en X3 versterking van de trigger signalen. Moet inderdaad wel +/-15V gevoed.

CVamp-Schemo.gif

Hartelijk dank.
Mijn voeding is +-15V

Maar de bruikbare input range is 10 tot 15V op trigger en accent
Ik zal morgen eens proberen het 808 schema te bestuderen.

De trigger doet het wel op 5 volt, maar de spanning heeft er wel invloed op, lagere trigger is ook een lager volume, gaat er meer om wat je op de accent lijn zet, als ik het zo zie moet die tussen de 5 en 10 volt zijn, 5 volt geen accent en 10 v. max., die zou je bv met een opamp of tor en potmeter kunnen maken, en dat bv permanent of triggerbaar.

edit:
schema weggehaald, om verwarring te verkomen.

Attachments

• trigger_accent.jpg
    trigger_accent.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 64
Laatst gewijzigd:
Nee, deze output is altijd hoog en wordt pas laag als je triggert, het draaid het om en met teveel componenten....
Je heb voor dat 808 schema geen 15 volt nodig, 5 op de trigger is genoeg, de accent lijn kan je ook gewoon vastknopen aan de 15 volt als je wilt, heb je gewoon 1 trigger in, alleen geen volume/accent regeling.

edit: <deleted>
Ik moet hier een keer rustig de tijd voor nemen.

@ Richard : bedankt!

Back