TBS-303: Het gehele verhaal

@penik ettek

zoals ik zei, meningen verschillen.

ja dat mag ook wel hoor ;)
maar kan je je mening dan ook met ons delen, waarom je dat dan vind.
gewoon maar ff wat roepen en dan zeggen "dat is mijn mening" is wel erg makkelijk. die is toch ergens op gebaseerd

ja dat mag ook wel hoor ;)
maar kan je je mening dan ook met ons delen, waarom je dat dan vind.
gewoon maar ff wat roepen en dan zeggen "dat is mijn mening" is wel erg makkelijk. die is toch ergens op gebaseerd

Daar ben ik het wel een beetje mee eens Wim......maar misschien moeten we maar niet meer vergelijken......als we het woord kloon gaan opzoeken is dat een exacte 1 op 1 kopie (net als dat schaap beeee). Dus de Xox heeft zijn eigen geluidskarakterestiek net als een Syntecno TeeBee, MAB303 etcetc.
Alhoewel dan de TBS 303 het er het dichste bijzit qua geluid, niet als kloon aangezien ie geen sequencer heeft. Klaar.

idd kloon is 1 op 1.

en heb het ik het niet over de exacte componenten, dat vind ik zelfs een domme beslissing (die zijn als zeldzaam genoeg), maar ook de feel (knoppen), sequencer, enz
een kloon met uitbreidingen heb ik niets op tegen, als de oorspronkelijke feel maar behouden blijft.

idd kloon is 1 op 1.

en heb het ik het niet over de exacte componenten, dat vind ik zelfs een domme beslissing (die zijn als zeldzaam genoeg), maar ook de feel (knoppen), sequencer, enz
een kloon met uitbreidingen heb ik niets op tegen, als de oorspronkelijke feel maar behouden blijft.

dat een clone 1:1 is weet ik wel dat had ik ook al gezegd. en dat de x0xb0x niet exact dezelfde sequenser als de TB heeft weet ik nou ook wel. die is blijkbaar ook niet te evenaren, maar om de x0xb0x dan als slap aftreksel te betitelen vind ik wat anders. het geluid van de TBS, aan de hand van de snipets die rombraz in deze thread plaatste, vind ik nog niet eens in de buurt komen van een x0xb0x wat in mijn ogen echt de beste clone is qua geluid en die dus het dichtst in de buurt van de TB komt.
maarja....meningen verschillen

Ik denk dat we er nooit uitkomen.... TB303 = TB303 al het andere gewoon niet.:verkoght:

Ja grappig alleen de TBS 303 staat daar weer niet tussen.:stupid

op dezer site staan wel erg vettige vergelijken vooral vd xox box met mods typish anders dan de tb

dus mooi voor asje meer wilt ...:bekdicht:

@rombraz nog steeds tb hier ook ,..laatst een acidlabje gehaald ..ist egtnet niet - wel leuk voor wat meer venijnige actie acid
moet egt ook maars wat meer doen met mn mc202grrrr.leren proggen
:gaap::gaap::gaap:eerst maars op tyd opstaan ...:engel:

mbt tbs colne is misschien best ok qa sound ,....mist wel de sequencer
das eigenlijk welt leukste

die gast van acidvoice heb ik nog wat demo's van de acidscreamer beloofd

als iemand TBS-303 wil/kan opnemen, stuur ik deze ook door (of anders geef ik zijn email adres in een pb)

Als die gast van Acidvoice die midi file heeft dan gooi ik hem wel door de TBS 303 heen zodra die hier is....staat nog bij Boemtsjak en Rombraz krijgt nog wat doekoe van me. Wordt waarschijnlijk deze week:luv:

Jippie de pippie....heb de TBS nu hier staan en wat knettert ie leuk....ik trigger m met een 505.....is wel grappig de drumvoices van de 505 kan je een keynummer toewijzen dus dit klinkt wel dik....

Het enige wat nu eigenlijk niet werkt op de TBS is de decay....ik denk dat dit komt omdat de midi triggers vanuit de 505 niet lang genoeg zijn....dat denk ik, weet iemand of dat ook zo is?

De modificaties die Boemtsjak erop heeft gemaakt werken perfect net als op de MK II versie van de TBS. Zelf ga ik er ook nog het een en ander aan verbouwen......ik ga nog ff de print bestuderen maar volgens mij is het mogelijk om de AcidLab mods ook hier op uit te voeren......dus VCF en VCA audio in, X-Mod, Distortion Mod etcetc......zou m wel vet maken.....uiteraard dan ook CV en Gate control erop voor de VCF en VCA....wordt ie nog bruter:W

ps Rombraz de roze zijkantjes zijn alweer netjes zwart.:D

Attachments

• TBS3032009_0107(001).JPG
    TBS3032009_0107(001).JPG
    520,3 KB · Bekeken: 122
ojaaaa en een stukje audio.:biertje:

en is het normaal dat als je de reso helemaal open draait dat het volume zo zacht wordt????? Toch maar die Reso Bosst mod erop maken dan:eureka:

Attachments

• TBS303 Demo.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 115
Jippie de pippie....heb de TBS nu hier staan en wat knettert ie leuk....ik trigger m met een 505.....is wel grappig de drumvoices van de 505 kan je een keynummer toewijzen dus dit klinkt wel dik....

Het enige wat nu eigenlijk niet werkt op de TBS is de decay....ik denk dat dit komt omdat de midi triggers vanuit de 505 niet lang genoeg zijn....dat denk ik, weet iemand of dat ook zo is?

De modificaties die Boemtsjak erop heeft gemaakt werken perfect net als op de MK II versie van de TBS. Zelf ga ik er ook nog het een en ander aan verbouwen......ik ga nog ff de print bestuderen maar volgens mij is het mogelijk om de AcidLab mods ook hier op uit te voeren......dus VCF en VCA audio in, X-Mod, Distortion Mod etcetc......zou m wel vet maken.....uiteraard dan ook CV en Gate control erop voor de VCF en VCA....wordt ie nog bruter:W

ps Rombraz de roze zijkantjes zijn alweer netjes zwart.:D

okdan actie :{

je moet snel denkik van dat 505 triggeren af want t kan niet denkik
je env klinkt nergens naar ...........
gewoon sequencer erin ,...met div notel;engtes
aleen midi kan toch
das weer een nadeel want een 303 clone aansturen ...anders dande tb sound met eigen sequencer
ik vindt de acidlab daarom best ok ,...xoxo ook !

Ziet er goed uit, die acidlabmod heb ik ook op mijn tb zitten is leuk maar ik gebruik hem nooit.

@Ron/patat met ,was leuk feesie.

is er iemand die tips heeft hoe in contact te komen met iemand van tbs ?
ben namelijk naarstig op zoek naar hun geweldige midi kit voor de jp8 ( remake van de groove midi interface van weleer )
alle tips welkom

Kan ik proberen inderdaad
Dank je voor de tip !

Back