Mobiele airco

Ensemble

Ouwe rot
Nu mijn studio bijna "af" is is het er bijna niet te harden in de zomer vanwege de hitte. Nu wil ik morgen een airco gaan aanschaffen die mijn kamer van 3,5 bij 3 voldoende verkoeling geeft.

Hebben jullie tips?
Het heeft mijn voorkeur om voor zo'n all in one model te gaan zodat ik geen installatiekosten heb etc. Wil eigenlijk weinig gedoe met een acceptabel resultaat.

Dank bij voorbaat.

Ens

Mijn ervaring is dat die units zonder buiten fan waardeloos werken, hadden er een voor de keuke met genoeg m3 maar hij kreeg het niet koel. Heb zelf een split unit voor in de studio, als het in de zomer 40 graden is daar door de apparatuur krijg ik het makkelijk 18 graden met dat ding, ook in de keuken welke zeker 2 keer zo groot is als de studio houd hij het koel. Ik heb hem niet geinstalleerd dus de buiten fan aan de andere kant van de studio deur haha en daar word het dan ook stik heet maar dan kan ik hem ook op de slaapkamer zetten. Wat de capaciteit is van de airco weet ik niet, komt van de kringloop.

Dus je koelt je studio af en de ruimte die aan je studio grenst krijgt een soort melt-down temperatuurtje. relaxed8)

Hoe heb je dat ding dan precies staan? Of is het een mobiele split-unit? bestaat dat dan? Wat een gezeik man.

Maar goed. Ga dit toch maar wel even geleidelijk aan uitzoeken want het is toch wel nodig..

Danke.

Daar komt het wel op neer ja :D

Het is een mobiele split unit, echt mobiel dus niet want als je de buiten unit zou installeren dan heb je vrij weinig speel ruimte om hem te verijden door de taaie buizen maar hij heeft wieltjes :D

je wilt geen herrie in je studio van een compressor lijkt me, dus dan wordt het al gauw een split unit... ik zou de unit ook niet op 18 graden zetten, ik zou 5 graden verschil met buiten houden oid, wil je er ook mee verwarmen? dan kies je er 1 met inverter.

http://www.aircoshop.nl/airconditioning/wand/ die mitsubischi is wel aardig, of evt die LG....

Alleen die freonleidingen kan je zelf niet aansluiten denk ik, ivm het freon, daarnaast moet je de doorvoeren naar de buitenunit wel netjes waterdicht maken. Ik weet niet of je dat allemaal zelf kan? MObiele splitunit lijkt me erg irritant, dan krijg je weer slangen door je huis lopen naar een buiten unit, dat staat allemaal in de weg etc...

Ik heb nog wel een mobiele all in one airco van Siemens staan ;) Maakt wel wat herrie, maar koelt goed!

Ik heb ook een mobiele unit (met slang naar buiten) en die doet het ook prima. Dus ik wil wel wat tegengas geven aan dat alle mobiele units slecht zouden zijn. Een mobiele unit die in dezelfde ruimte blaast lijkt me echter wel slecht. Het lijkt me dat je wel een redelijke binnen/buiten scheiding moet hebben (wat je automatisch hebt met een split unit).

Het is inderdaad wel een herriebak, maar een split-unit is hier qua bouw gewoon geen optie (dan moeten ze echt met een kraan aan de gang...)

+ dat je een split unit door een gediplomeerd vakman moet laten aansluiten ivm het gas...

Dank mannen voor de inzichten.

AO, ik ga zo die mannen eens bellen van de Aircoshop. Wellicht dat de installatie wel meevalt en betaalbaar is. Ik laat nog wel even weten hoe dit verloopt.

Danke.

Back